Σάββατο 04 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
H Gen Z έχει προβλήματα... δέσμευσης και στη δουλεια - Το ghosting στους εργοδότες γίνεται νέο trend

H Gen Z έχει προβλήματα… δέσμευσης και στη δουλεια – Το ghosting στους εργοδότες γίνεται νέο trend

Το 93% των Gen Z απάντησε ότι δεν παρεβρέθηκε σε τουλάχιστον μια συνέντευξη.

Το Ghosting δεν είναι κάτι που συμβαίνει μόνο για ραντεβού. Τώρα η Gen Z αντιμετωπίζει τους επίδοξους εργοδότες της σαν κακό… dating και δεν εμφανίζονται σε συνεντεύξεις για δουλειά ή την πρώτη τους μέρα στη δουλειά χωρίς ένα τηλεφώνημα.

Ο ιστότοπος Employment Indeed ερεύνησε 1.500 επιχειρήσεις και 1.500 εργαζόμενους στο Ηνωμένο Βασίλειο και διαπίστωσε ότι τα «φαντάσματα εργασίας» είναι διαδεδομένο φαινόμενο, με το 75% των εργαζομένων να λέει ότι αγνόησε έναν υποψήφιο εργοδότη τον περασμένο χρόνο.

Αλλά η νεότερη γενιά εργαζομένων είναι μακράν οι χειρότεροι, όπως αναφέρει το Fortune.

Το 93% των Gen Zers απάντησε ότι δεν παρεβρέθηκε σε τουλάχιστον μια συνέντευξη.

Ακόμη χειρότερα, ένα εκπληκτικό 87% κατάφερε να τα πάει περίφημα στη συνέντευξη, να εξασφαλίσει τη δουλειά και να υπογράψει το συμβόλαιο, μόνο για να αφήσει το νέο του αφεντικό σε αδιέξοδο την πρώτη κιόλας μέρα.

Ο λόγος που το κάνουν; Σύμφωνα με την έρευνα, τους κάνει να «αισθάνονται υπεύθυνοι για την καριέρα τους»

Για τον λόγο αυτό περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα είπαν ότι το ghosting έχει κάνει πιο δύσκολη την πρόσληψη.

Παρόλο που η Gen Z είναι οι μεγαλύτεροι ένοχοι, οι baby boomers, το Gen X και οι millennials δεν είναι ξένοι με το φαινόμενο: τα δεδομένα του Indeed διαπίστωσαν ότι όλοι είναι ένοχοι για περιστασιακά ghosting.

Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να το κάνουν ξανά, με το ένα τρίτο να θεωρεί αποδεκτό να το κάνει πριν από μια συνέντευξη.

Πώς αντιδρούν οι άλλες γενιές

Ωστόσο, σε αντίθεση με τη Gen Z που δεν τους ενδιαφέρει, οι μεγαλύτεροι εργαζόμενοι λένε ότι το μετανιώνουν αμέσως.

Οι Millennials, για παράδειγμα, είναι πιο πιθανό να αισθάνονται άγχος μετά το ghosting και να ανησυχούν ότι το ghosting θα επηρεάσει αρνητικά τις μελλοντικές ευκαιρίες

Επιπλέον, ενώ περισσότεροι από τους μισούς Gen Zers το κάνουν κατ’ επανάληψη, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η πιθανότητα ενός υποψηφίου να γίνει ξανά φάντασμα μειώνεται με την ηλικία.

Ακόμα και από εργοδότες

Ένας στους πέντε εργαζόμενους παραπονέθηκε ότι ένας υποψήφιος εργοδότης δεν εμφανίστηκε σε τηλεφωνική συνέντευξη, ενώ στο 23% δόθηκε προφορική προσφορά μόνο για να μείνει ξεκρέμαστο.

Γι’ αυτό οι εργαζόμενοι σήμερα πιστεύουν ότι το ghosting είναι δίκαιο παιχνίδι.

Και, ίσως παραδόξως, πάνω από το ένα τρίτο των εταιρειών συμφωνούν ότι αυτό το συναίσθημα είναι λογικό.

Ο πληθωρισμός και το κόστος διαβίωσης

Για πολλούς εργοδότες, τα δεδομένα της Indeed θα επιβεβαιώσουν επιτέλους τις υποψίες τους ότι η Gen Z έχει προβλήματα δέσμευσης.

Η κρίση κόστους ζωής έχει επιδεινώσει το ghosting, με περίπου το 40% των ερωτηθέντων να παραδέχονται ότι είναι πιο πιθανό να κάνουν ghosting αν βρουν μια δουλειά που προσφέρει καλύτερη αμοιβή ή φθηνότερη μετακίνηση.

Σε τελική ανάλυση, δεν είναι μόνο να πάρεις τη δουλειά. Για τους νέους εργαζόμενους, είναι επίσης το να έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποδεχθούν την προσφορά.

Οι Gen Zers αναγκάζονται να απορρίψουν τους θέσεις επειδή δεν μπορούν να πληρώσουν τα έξοδα που σχετίζονται με την έναρξη μιας νέας δουλειάς, όπως η αγορά ενδυμάτων κατάλληλης για την εργασία και ένα μηνιαίο εισιτήριο τρένου.

«Είναι σαφές ότι η οικονομική προσφορά είναι το μεγαλύτερο καρότο για τους εργοδότες που προσπαθούν να προσελκύσουν ταλέντα, με αμοιβές, επιδόματα και άλλους παράγοντες που υποστηρίζουν την αύξηση του κόστους ζωής που πιθανόν να αποτρέψουν ένα άτομο που αναζητά εργασία από το φάντασμα», κατέληξε ο επικεφαλής ταλέντων της Indeed στο Ηνωμένο Βασίλειο, Ντάνι Στέισι.

Sports in

Ολυμπιακός: Η «τρελή» πορεία, η πρόκληση και τα ελληνικά νιάτα

Το μέλλον χαμογελά πλατιά και υπόσχεται ακόμη περισσότερα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 04 Μαϊου 2024