Τετάρτη 01 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Αναμένονται εξελίξεις για τις ΜΕΚΟ – Τι μέλλει γενέσθαι με τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών

Αναμένονται εξελίξεις για τις ΜΕΚΟ – Τι μέλλει γενέσθαι με τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών

Η γερμανική εταιρία Thyssenkrupp Marine Systems (TKMS) ανακοίνωσε τη σύσταση κοινοπραξίας με την ολλανδική Thales Nederland, για την εκτέλεση του προγράμματος.

Σε αναμονή παραμένει το Πολεμικό Ναυτικό όσον αφορά τις τελικές αποφάσεις, για τις ανάγκες που υφίστανται και δη στην προμήθεια νέων πλοίων. Την ίδια στιγμή αναμένονται εξελίξεις για τις τέσσερις φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ που περιμένουν το πρόγραμμα αναβάθμισης τους.

Μια εξέλιξη που συνδέεται άμεσα με το πρόγραμμα της αναβάθμισης των τεσσάρων ελληνικών φρεγατών τύπου MEKO 200HN σημειώθηκε την Τετάρτη. Η γερμανική εταιρία Thyssenkrupp Marine Systems (TKMS) ανακοίνωσε με ανάρτηση στον διαδικτυακό της κόμβο, τη σύσταση κοινοπραξίας με την ολλανδική Thales Nederland, για την εκτέλεση του προγράμματος.

Οι δύο εταιρείες

Πρόκειται για τις δυο εταιρίες που έχει επιλέξει το Πολεμικό Ναυτικό για την εκτέλεση του προγράμματος της αναβάθμισης. Ενδιαφέρον παρουσιάζει ότι η ημερομηνία υπογραφής της σχετικής συμφωνίας για τη σύσταση της κοινοπραξίας, αναφέρεται στις 12 Δεκεμβρίου 2023.

Έκτοτε έχει κυλήσει αρκετό νερό στ’ αυλάκι και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, έχει αναφερθεί στο εν λόγω πρόγραμμα, στο πλαίσιο των δηλώσεών του περί επανεξέτασης του συνόλου των εξοπλιστικών προτεραιοτήτων των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Ο Νίκος Δένδιας μίλησε για τον εκσυγχρονισμό των υπάρχουσων φρεγατών χωρίς να αναφέρει αριθμό

Θα εκσυγχρονιστούν όλες;

Συγκεκριμένα, ενώ η απόφαση αφορούσε την αναβάθμιση και των τεσσάρων MEKO 200HN (ΥΔΡΑ F-452, ΣΠΕΤΣΑΙ F-453, ΨΑΡΑ F-454 και ΣΑΛΑΜΙΣ F-455), ο υπουργός Εθνικής Άμυνας μίλησε (ΣΚΑΙ) για την ανάγκη «να εκσυγχρονίσουμε ένα αριθμό από τις υπάρχουσες φρεγάτες μας, οι οποίες πράγματι έχουν κάποια χρόνια πάνω τους» χωρίς να αναφέρει αριθμό και αφήνοντας, για κάποιους, ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην αναβαθμιστούν τελικά όλες.

Μία απόφαση να μειωθεί ο αριθμός των φρεγατών που θα εκσυγχρονιστεί τελικά, σύμφωνα με αναλυτές, δεν μπορεί να αποκλειστεί αφού πλέον το κόστος φέρεται να έχει ανέλθει στα 800 εκατ. ευρώ, υπερβαίνοντας τον προϋπολογισμό, σε συνδυασμό με την επιθυμία ναυπηγήσεων νέων μονάδων επιφανείας που θα σηματοδοτήσουν τη μονιμότερη επίλυση του προβλήματος του Πολεμικού Ναυτικού.

Φρεγάτες ηλικίας 26-32 ετών

Σε κάθε περίπτωση-, οι ΜΕΚΟ δεν παύουν να είναι ηλικίας 26-32 ετών, ενώ βρίσκονται σε υπηρεσία με το Πολεμικό Ναυτικό από τα μέσα της δεκαετίας του 1990. Θα μπορούσε κανείς να εικάσει, ότι η με σημαντική καθυστέρηση επίσημη ανακοίνωση της υπογραφής συμφωνίας σύστασης κοινοπραξίας από τη γερμανική και την ολλανδική εταιρία, ενδεχομένως στοχεύει να υπενθυμίσει έμμεσα στην ελληνική πλευρά, ότι η προσφορά τους βασίστηκε στην παραδοχή της αναβάθμισης τεσσάρων μονάδων.

Σε μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια της ανακοίνωσης σύστασης κοινοπραξίας, για τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων επικοινωνίας των φρεγατών, θα ανατεθεί υπεργολαβία στην εταιρία Hagenuk Marinekommunikation, θυγατρική της ATLAS ELEKTRONIK. Η ολλανδική Thales που ορίστηκε να εκπροσωπεί την κοινοπραξία, θα παράσχει το οπλικό σύστημα, με πυρήνα το σύστημα διαχείρισης μάχης TACTICOS.

Σε ελληνικό ναυπηγείο

Κυρίως όμως, η Thyssenkrupp Marine Systems θα αναθέσει σε ελληνικό ναυπηγείο την υπεργολαβία για την εκτέλεση του προγράμματος αναβάθμισης, όμως υπεύθυνη για τη συνεννόηση με το Πολεμικό Ναυτικό θα είναι η κοινοπραξία. Εάν όλα εξελιχθούν ομαλά, αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης εκτέλεσης του προγράμματος εντός του 2024, καθώς ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά.

Αναμένεται βέβαια να διαπιστωθεί, εάν και με ποιον τρόπο θα επηρεάσει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, η απόφαση αποστολής φρεγάτας ΜΕΚΟ 200HN στην Ερυθρά θάλασσα, στο πλαίσιο της διεθνούς ναυτικής δύναμης προστασίας μιας θαλάσσιας οδού υψηλής γεωστρατηγικής σημασίας, από την απειλή των Χούθι με έδρα την Υεμένη…

Sports in

Ο Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ αποκλειστικά στο in: «Μπορούμε να περάσουμε την Άστον Βίλα»

Στην συνέντευξή του στο in o «Μέντι» - όπως θέλει να τον αποκαλούν- δηλώνει ότι η ομάδα κατεβαίνει για να κερδίσει όλους τους αγώνες, ακόμη και την Άστον Βίλα. Μιλά για τα πέναλτι που δεν βλέπει, τον Τζολάκη, για τα παιδικά του χρόνια, το αγαπημένο του σύστημα και το VAR.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 01 Μαϊου 2024