Κυριακή 28 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Γιατί η Porsche δεν θα γίνει ποτέ... Ferrari - Το άπιαστο όνειρο των supercars

Γιατί η Porsche δεν θα γίνει ποτέ… Ferrari – Το άπιαστο όνειρο των supercars

Η απογοήτευση των επενδυτών και οι λάθος επιλογές που κάνουν ορισμένους επενδυτές αμφιβάλλουν για τους στόχους της Porsche στα supercars

Όταν η Volkswagen AG αποσχίστηκε από την Porsche AG στα τέλη του 2022, η επενδυτική κοινότητα είχε οραματιστεί ένα απόθεμα «supercars» που θα ανταγωνιζόταν τη Ferrari. Το όνειρο δεν έχει γίνει ακόμη πραγματικότητα και ορισμένοι επενδυτές αμφιβάλλουν ότι θα γίνει ποτέ.

Ενώ οι μετοχές της Ferrari έχουν εκτιναχθεί πάνω από 50% από τις αρχές του περασμένου έτους, οι αντίστοιχες της Porsche έχουν κατά περίπου το ένα πέμπτο, με αποτέλεσμα η χρηματιστηριακή της αξία να πλησιάζει περισσότερο προς την ισοτιμία με εκείνη της πρώην μητρικής της, ήτοι μια μεγάλη απόσταση από μια διαφορά που κάποτε έφτανε τα 40 δισεκατομμύρια ευρώ (43 δισεκατομμύρια δολάρια).

Ταυτόχρονα, ο δείκτης τιμής προς κέρδη της Porsche έχει πέσει σε επίπεδο μικρότερο από το ένα τέταρτο του αντίστοιχου της Ferrari, επιβαρυμένος από την ύφεση στην Κίνα – για μεγάλο χρονικό διάστημα η μεγαλύτερη αγορά της Porsche – αλλά και τις εμπλοκές στην παραγωγή που έπληξαν την κυκλοφορία βασικών μοντέλων, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρικής έκδοσης του κορυφαίου σε πωλήσεις SUV Macan.

Οι προοπτικές

Οι προοπτικές για το 2024 δεν φαίνονται καλές, με την Porsche να ανακοινώνει στους αναλυτές την περασμένη εβδομάδα ότι ο όγκος των πωλήσεων θα είναι μάλλον αμετάβλητος.

Η Porsche θα επικεντρωθεί «στην ανάπτυξη με προσανατολισμό στην αξία και σε ένα σταθερό επίπεδο πωλήσεων» το 2024, τονίζει η εταιρεία σε ηλεκτρονική απάντηση σε ερωτήσεις, προσθέτοντας πως «Θέτουμε τις βάσεις για το μέλλον και αναβαθμίζουμε τέσσερις από τις έξι σειρές μοντέλων».

Αμέσως μετά την αρχική δημόσια προσφορά, η αποτίμηση της Porsche τιμολόγησε τις μετοχές της σε έναν μελλοντικό δείκτη PE περίπου στο 20, που μοιάζει με αυτόν άλλων πολυτελών εμπορικών σημάτων όπως η LVMH, αλλά απέχει αρκετά από τον δείκτη 40 της Ferrari. Εξακολουθούσε να είναι σημαντικά υψηλότερος από τον δείκτη PE της VW που ήταν κάτω από 5.

Η τιμολόγηση

Η τιμολόγηση και ένα αρχικό ράλι στη μετοχή τροφοδοτήθηκαν εν μέρει από «τους κατόχους της VW που πουλάνε VW και αγοράζουν Porsche, καθώς και από τους επενδυτές αυτοκινήτων που αναζητούν παρόμοιες επιτυχίες όπως με τη Ferrari», δήλωσε ο Tom Narayan, αναλυτής της RBC Capital Markets. Η επακόλουθη πτώση είχε «περισσότερο να κάνει με την Porsche ειδικά», είπε.

Κεντρικό ρόλο στην απογοήτευση των επενδυτών παίζει το πόσο λίγες επιλογές έχει η Porsche για να αντιμετωπίσει την επιβράδυνση στην Κίνα και η έκταση του κινδύνου υλοποίησης όσον αφορά την παρουσίαση νέων μοντέλων, σύμφωνα με τον Michael Dean, αναλυτή της Bloomberg Intelligence.

Σε αντίθεση με τη Ferrari, της οποίας το επιχειρηματικό μοντέλο (σπάνια αυτοκίνητα) την οδηγεί sold-out που εκτείνεται αρκετά χρόνια προς τα εμπρός, η Porsche είναι περισσότερο δεσμευμένη στις μακροοικονομικές δυνάμεις, με το μερίδιο των εσόδων από την Κίνα να μειώνεται στο 26% το πρώτο εξάμηνο του 2023, από σχεδόν το ένα τρίτο το προηγούμενο έτος.

Η παρουσίαση του ηλεκτρικού Macan

Επίσης, έχουν συντελεστεί δύο χρόνια καθυστερήσεων για το λανσάρισμα του ηλεκτρικού Macan, το οποίο τώρα έχει προγραμματιστεί για την Πέμπτη στη Σιγκαπούρη. Την ίδια στιγμή, το βραχυπρόθεσμο μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων φαίνεται λιγότερο ρόδινο με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν κάμψη.

Ωστόσο, δεν είναι μόνο άσχημα τα νέα για τους επενδυτές της Porsche. Η πτώση της μετοχής της έχει δώσει περιθώρια να ξεπεράσει την Ferrari τους επόμενους 12 μήνες, με τον μέσο όρο των τιμών-στόχων των αναλυτών που παρακολουθεί το Bloomberg να δείχνει 34% κέρδη, έναντι περίπου 8% για την ιταλική αντίπαλό της και 32% για τη VW.

Ωστόσο, δεν είναι μόνο άσχημα τα νέα για τους επενδυτές της Porsche. Η πτώση της μετοχής της έχει δώσει περιθώρια να ξεπεράσει την Ferrari κατά τους επόμενους 12 μήνες, με τον μέσο όρο των τιμών-στόχων των αναλυτών που παρακολουθεί το Bloomberg να δείχνει 34% κέρδη, έναντι περίπου 8% για την ιταλική αντίπαλό της και 32% για τη VW.

Παρόλα αυτά, οι επενδυτές θα αναζητήσουν αποδείξεις προτού η Porsche ανακτήσει την αρχική αισιοδοξία από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο, δήλωσε η Swetha Ramachandran, διαχειρίστρια κεφαλαίων στην Artemis Investment Management.

Πηγή: ΟΤ

Sports in

Μεγαλώνει ο μύθος του Ολυμπιακού: 42ος ευρωπαϊκός τελικός

O oργανισμός του Ολυμπιακού συνεχίζει να γράφει ιστορία και μετά την τεράστια επιτυχία της ομάδας χάντμπολ, έφτασε τους 42 ευρωπαϊκούς τελικούς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 28 Απριλίου 2024