Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Τέμπη: «Ο ανθρώπινος παράγοντας έπαιξε καθοριστικό ρόλο», κατέθεσε ο Χατζηδάκης στην εξεταστική

Τέμπη: «Ο ανθρώπινος παράγοντας έπαιξε καθοριστικό ρόλο», κατέθεσε ο Χατζηδάκης στην εξεταστική

Επιμένουν τα κυβερνητικά στελέχη στον ρόλο του μοιραίου σταθμάρχη για την τραγωδία στα Τέμπη

«Ο ανθρώπινος παράγοντας έπαιξε καθοριστικό ρόλο», είπε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, καταθέτοντας ως μάρτυρας στην εξεταστική επιτροπή «για τη διερεύνηση του εγκλήματος» στα Τέμπη, που κόστισε τη ζωή 57 ανθρώπων.

Ο κ. Χατζηδάκης, που κλήθηκε με την ιδιότητα του πρώην υπουργού Ανάπτυξης (2012-2013) και πρώην υπουργού Μεταφορών & Επικοινωνιών (2007-2009) είπε ότι είναι θετικό να υπάρχει τηλεδιοίκηση, αλλά επέμεινε στο κυβερνητικό επιχείρημα του ανθρώπινου λάθους, αναφερόμενος στις ευθύνες του σταθμάρχη.

«Δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι χωρίς τηλεδιοίκηση γενικώς δεν μπορεί ποτέ να κυκλοφορήσουν τρένα. Είναι θετικό να υπάρχει τηλεδιοίκηση, εξελιγμένη τηλεδιοίκηση, αλλά δεν μπορούμε να αθωώνουμε συμπεριφορές ανθρώπων, υπαλλήλων εν προκειμένω, που αποδεικνύονται ανεύθυνοι»

Ερωτηθείς από τον βουλευτή της ΝΔ, Λάζαρο Τσαβδαρίδη, για το ρόλο των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και του ανθρώπινου παράγοντα, ο κ. Χατζηδάκης είπε ότι από όσα είχε παρακολουθήσει, «παρότι υπήρχε το σύστημα της τηλεδιοίκησης, έστω το περιορισμένο, έστω με τα όποια προβλήματά του, την ίδια στιγμή και πάλι είχαμε ζήτημα συμπεριφοράς εκ μέρους κάποιου υπαλλήλου […] Όταν σε έναν οργανισμό δεν λειτουργούν πλήρως τα συστήματα, αυξάνεται αντιστοίχως και ο ρόλος ο θετικός, ή όχι θετικός, των όποιων υπαλλήλων», προσέθεσε.

«Καλή η τηλεδιοίκηση, αλλά…»

Στην επίκληση του πορίσματος Γεραπετρίτη από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βασίλη Κόκκαλη, για την πυρκαγιά στο κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας (7/2019), ο Κωστής Χατζηδάκης ανέφερε πως «δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι χωρίς τηλεδιοίκηση γενικώς δεν μπορεί ποτέ να κυκλοφορήσουν τρένα. Είναι θετικό να υπάρχει τηλεδιοίκηση, εξελιγμένη τηλεδιοίκηση, αλλά δεν μπορούμε να αθωώνουμε συμπεριφορές ανθρώπων, υπαλλήλων εν προκειμένω, που αποδεικνύονται ανεύθυνοι».

Πρόσθεσε επίσης ότι, υπήρχε ένα σύστημα στο σταθμό και μέχρι πεντέμισι χιλιόμετρα από το σταθμό, που το βεβαιώνουν, όχι μόνο ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, αλλά και άλλοι ειδικοί.

Ειδικότερα, στην ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ, Μιλένας Αποστολάκη για το εάν υπάρχει αιτιώδης σύνδεσμος ανάμεσα στην πορεία της σύμβασης «717» και την τραγωδία των Τεμπών, ο κ. Χατζηδάκης απάντησε πως «όσο περισσότερες εγγυήσεις υπάρχουν, τόσο καλύτερα. Όμως εδώ, στη συγκεκριμένη περίπτωση, από τη δική μου γνώση και με βάση τη δική μου εκτίμηση, πρώτον, γύρω από το σταθμό και σίγουρα στο κρίσιμο διάστημα υπήρχε ένα σύστημα τηλεδιοίκησης, το οποίο δεν το χρησιμοποιεί ο σταθμάρχης και, δεύτερον, υπήρχε πρόβλημα με την ίδια την συμπεριφορά του σταθμάρχη».

«Όταν ανέλαβα υπουργός, για κάθε ένα ευρώ κέρδος, ο ΟΣΕ ξόδευε εννιάμιση»

Κατά την έναρξη της κατάθεσής του, ο Κωστής Χατζηδάκης αναφέρθηκε στις προσπάθειες ανάταξης του ΟΣΕ από τη στιγμή που ανέλαβε αρμόδιος υπουργός, σημειώνοντας ότι ήταν ο πιο προβληματικός οργανισμός όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά ενδεχομένως και σε όλη την Ευρώπη.

«Όταν ανέλαβα υπουργός, για κάθε ένα ευρώ κέρδος, ο ΟΣΕ ξόδευε εννιάμιση. Το χρέος του είχε εκτιναχθεί και γι’ αυτό εφαρμόσαμε το καλοκαίρι του 2008 ένα πρόγραμμα εξυγίανσης του ΟΣΕ, με άξονες την ασφάλεια, τη διαφάνεια, την εξυγίανση και την ανάπτυξη», υποστήριξε.

Ως παράδειγμα των προβλημάτων που βρήκε ως υπουργός Μεταφορών, ανέφερε το γεγονός ότι, στη Μεσσηνία, τα μηναία έσοσα από την τοπική γραμμή ήταν «125 ευρώ, όταν οι μισθοί των μηχανοδηγών ήταν 20.000 ευρώ, ποσό που αρκούσε να πηγαίνουν οι επιβάτες στον προορισμό τους, όχι με ταξί αλλά με λιμουζίνα», όπως είπε χαρακτηριστικά. Και τόνισε ότι σήμερα η κατάσταση του ΟΣΕ έχει βελτιωθεί ως προς τα  οικονομικά του, αλλά και σε ζητήματα διαφάνειας.

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024