Πέμπτη 02 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Πώς ο Κάνιε Γουέστ κατέστρεψε την Adidas και οι μυστικές ενέργειες της εταιρείας

Πώς ο Κάνιε Γουέστ κατέστρεψε την Adidas και οι μυστικές ενέργειες της εταιρείας

Μετά τη λήξη της συνεργασίας η εταιρεία είδε τα κέρδη της να μειώνονται δραστικά.

Πριν από ένα χρόνο έληξε τη συνεργασία της με τον Κάνιε Γουέστ η Adidas, έπειτα από τα προσβλητικά μηνύματα που δημοσίευσε ο ράπερ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, βάζοντας έτσι την αθλητική μάρκα στο επίκεντρο αντιδράσεων και διαμαρτυριών. Επί περίπου δέκα χρόνια, η Adidas «έχτιζε» την εταιρεία παπουτσιών του ράπερ, την Yeezy.

Ωστόσο πριν ακόμα φτάσει η εταιρεία σε αυτή την απόφαση υπήρχε παρασκήνιο το οποίο αποδεικνύει πώς η σχέση τους ήταν ήδη τεταμένη. Συγκεκριμένα συνεντεύξεις με υπαλλήλους της Adidas και του Γουέστ, μαζί με εκατοντάδες εσωτερικά αρχεία, συμπεριλαμβανομένων συμβάσεων και οικονομικών εγγράφων, παρέχουν τον πληρέστερο μέχρι στιγμής απολογισμό της σχέσης.

Για σχεδόν 10 χρόνια, η Adidas προσπέρασε την παραβατική συμπεριφορά της Γουέστ καθώς τα κέρδη της εκτινάσσονταν στα ύψη.

Η συνεργασία, η οποία ξεκίνησε το 2013, αύξησε τα κέρδη της εταιρείας και έκανε τον ράπερ δισεκατομμυριούχο. Όμως ο Γουέστ υπέβαλε τους υπαλλήλους του σε αντισημιτικά και άλλα υβριστικά σχόλια. Και παρόλο που το συμβόλαιό τους για χρόνια είχε ρήτρα που επέτρεπε στην Adidas να τερματίσει τη συμφωνία αν η συμπεριφορά του Γουέστ έβλαπτε τη φήμη της εταιρείας, δεν είναι σαφές ότι τα στελέχη σκέφτηκαν ποτέ να την επικαλεστούν πριν τερματίσουν τη συμφωνία πέρυσι.

Ο ράπερ έδειξε μια «εμμονή» προς τους Εβραίους και τον Χίτλερ. Σε μια συνάντηση του 2013 με σχεδιαστές της Adidas στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στη Γερμανία, ζωγράφισε μια σβάστικα σε ένα από τα σκίτσα τους. Αργότερα είπε σε έναν Εβραίο διευθυντή της Adidas να φιλάει κάθε μέρα ένα πορτρέτο του Χίτλερ. Ακόμη παραδέχθηκε ότι θαυμάζει τον Χίτλερ.

Σύμφωνα με μαρτυρίες, έφερνε πορνογραφία και χυδαία σχόλια στον χώρο εργασίας. Εβδομάδες πριν από το επεισόδιο με τη σβάστικα, ο Γουέστ ανάγκασε στελέχη της Adidas να παρακολουθήσουν πορνογραφική ταινία κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης στο διαμέρισμά του στο Μανχάταν. Μέλη του προσωπικού παραπονέθηκαν επίσης σε κορυφαία στελέχη ότι τους είχε κάνει σεξουαλικά, προσβλητικά σχόλια.

Η ανάρμοστη συμπεριφορά του Κάνιε Γουέστ

Οι μεγάλες απαιτήσεις και οι εναλλαγές της διάθεσης του ράπερ, επιβάρυναν περισσότερο τη σχέση του με την εταιρεία. Ο Γουέστ, ο οποίος έχει διαγνωστεί με διπολική διαταραχή, κατά καιρούς απέρριπτε την αξιολόγηση. Το 2019, μετέφερε απότομα την επιχείρηση που σχεδίαζε τα παπούτσια του, τα λεγόμενα Yeezys, στο απομακρυσμένο Cody, Wyo, και διέταξε την ομάδα της Adidas να μετακομίσει. Σε μια συνάντηση με τους ηγέτες της εταιρείας εκείνη τη χρονιά για να συζητήσουν τις απαιτήσεις του, πέταξε θυμωμένος παπούτσια σε όλο το δωμάτιο.

Παρόλα αυτά, η Adidas προσαρμόστηκε στη συμπεριφορά του. Οι μάνατζερ και τα κορυφαία στελέχη ξεκίνησαν μια ομαδική αλυσίδα γραπτών μηνυμάτων, που ονομάστηκε «Yzy hotline», για να αντιμετωπίζουν θέματα που αφορούσαν τον Γουέστ.

Η πτώση στις πωλήσεις και τα έσοδα σε φιλανθρωπίες

Καθώς η μάρκα εξαρτιόταν όλο και περισσότερο από τα Yeezys, η συμφωνία άλλαξρε προς το καλύτερο για τον ράπερ. Σύμφωνα με το συμβόλαιο του 2016, λάμβανε ένα ποσοστό δικαιωμάτων 15% επί των καθαρών πωλήσεων, με 15 εκατομμύρια δολάρια προκαταβολικά μαζί με εκατομμύρια δολάρια σε μετοχές της εταιρείας κάθε χρόνο. Το 2019, η Adidas προχώρησε σε ένα δελεαστική συμπεριφορά.

Παρά το γεγονός ότι η Adidas διέκοψε τη συνεργασία μαζί του, ο Κάνιε Γουέστ εξακολουθεί να ντύνεται με ρούχα της φίρμας.

Μετά τη λήξη της συνεργασίας η εταιρεία είδε τα κέρδη της να μειώνονται δραστικά.

Μετά τη ρήξη της σχέσης μεταξύ τους πριν από ένα χρόνο και τη διακοπή των πωλήσεων Yeezy, η εταιρεία προέβλεψε την πρώτη ετήσια ζημία της εδώ και δεκαετίες. Η καθαρή αξία του Γουέστ έπεσε κατακόρυφα. Παρόλα αυτά, είχαν τουλάχιστον μία ακόμη ευκαιρία να συνεχίσουν να βγάζουν χρήματα μαζί. Τον Μάιο, η εταιρεία άρχισε να κυκλοφορεί τα εναπομείναντα Yeezys αξίας 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ένα μέρος των εσόδων θα πήγαινε σε φιλανθρωπικές οργανώσεις. Αλλά το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων θα πήγαινε στην Adidas, και ο Γουέστ είχε δικαίωμα σε πνευματικά δικαιώματα.

Τελικά η  Adidas αποφάσισε να πουλήσει τα Yeezy προϊόντα και τα έσοδα να πάνε για φιλανθρωπικό σκοπό. Η εταιρεία σκέφτηκε πολλές εναλλακτικές μέχρι να φτάσει σε αυτή την απόφαση. Η πρώτη ήταν να τα κάψει, κάτι το οποίο τους φάνηκε εν τέλει παράλογο. Μετά, η δεύτερη λύση ήταν να δοθούν δωρεάν, αλλά φοβήθηκαν ότι θα καταλήξουν στη μαύρη αγορά από επιτήδειους. Η ιδανική λύση αποφασίστηκε να είναι η πώλησή τους και στη συνέχεια τα έσοδα να καταλήξουν σε φιλανθρωπίες, σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, Μπιόρν Γκούλντεν.

Τα αντισημιτικά σχόλια του Κάνιε Γουέστ

Να θυμίσουμε πώς τα αντισημιτικά σχόλια του Κάνιε Γουέστ, είχαν ως αποτέλεσμα να μπλοκαριστούν οι λογαριασμοί του στο Twitter και στο Instagram, όπως επιβεβαίωσε η εταιρεία Meta στις 9 Οκτωβρίου. Σε συνέντευξή του στον Πιρς Μόργκαν, ο 45χρονος ράπερ υποστήριξε αρχικά ότι δεν είναι αντισημίτης επειδή είναι και ο ίδιος Εβραίος, «όπως το αίμα του Χριστού».

Ωστόσο, στη συνέχεια άρχισε να αναλύει το πώς ο εβραϊκός λαός ελέγχει όλες τις εκφάνσεις των μέσων μαζικής ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας. Ο Γουέστ κατηγόρησε μάλιστα τους «Εβραίους σιωνιστές» για τις πρόσφατες ειδήσεις σχετικά με το πώς η πρώην σύζυγός του Κιμ Καρντάσιαν και ο πρώην φίλος της Πιτ Ντέιβιντσον κάνουν σεξ μπροστά σε ένα τζάκι.

«Οι Εβραίοι έχουν κάνει κτήμα τους τη φωνή των μαύρων» είπε στη συνέχεια και πρόσθεσε: «Είτε είναι μέσα από εμάς, που φοράμε το πουκάμισο Ralph Lauren, είτε έχουμε έναν Εβραίο μάνατζερ, είτε έχουμε υπογράψει σε μια εβραϊκή ομάδα μπάσκετ, είτε κάνουμε μια ταινία σε μια εβραϊκή πλατφόρμα, όπως η Disney. Σέβομαι αυτό που έχει κάνει ο εβραϊκός λαός και το πώς ένωσε τους ανθρώπους του», ενώ τόνισε πως τα εβραϊκά μέσα ενημέρωσης τον απέκλεισαν.

*Πληροφορίες από nytimes.com

Sports in

«Μονόδρομος» το VAR και στο μπάσκετ – Εφαρμογή στο τελευταίο κρίσιμο δίλεπτο και για όλες τις αποφάσεις

Μια είναι η λύση για να μπει τέλος σε «εμετικές» διαιτησίες, όπως αυτή που είδαμε στο Ολυμπιακός - Μπαρτσελόνα το βράδυ της Τρίτης

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 02 Μαϊου 2024