Τρίτη 30 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Γιατί να επενδύσω σε Wallbox;

Γιατί να επενδύσω σε Wallbox;

Tα συστήματα επιτοίχιας φόρτισης επιφυλάσσουν πολλαπλά πλεονεκτήματα για την φόρτιση ενός EV, αποτελώντας μια σχεδόν αυτονόητη επιλογή

Ένα από τα κύρια μειονεκτήματα που αποδίδονται στην ηλεκτροκίνηση είναι οι χρόνοι φόρτισης μιας και, αυτονόητα, δεν μπορούν να συγκριθούν με τον χρόνο ανεφοδιασμού ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Αν και σε απόλυτες τιμές προφανώς οι χρόνοι δεν είναι συγκρίσιμοι, δεν θα πρέπει να αγνοήσει κανείς το γεγονός ότι η αναπλήρωση ενέργειας ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου μπορεί να συντελεστεί οικιακά και ενώ ο ιδιοκτήτης του… κοιμάται.

Αν και η σύνδεση με μια τυπική πρίζα θεωρητικά αρκεί για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, η απόκτηση και αξιοποίηση ενός wallbox αποτελεί σίγουρα μια πιο αποδοτική λύση μειώνοντας τόσο τους χρόνους φόρτισης όσο και διασφαλίζοντας, χάρη στις ευφυείς λειτουργίες που διαθέτει η πλειονότητα των προσφερόμενων αντίστοιχων συσκευών, έναν καλύτερο έλεγχο της διαδικασίας, περισσότερη ασφάλεια αλλά και την ευρωστία του κυκλώματος φόρτισης και των μπαταριών.

Κερδίζοντας χρόνο 

Οι συνήθεις ταχύτητες φόρτισης που προσφέρει ένα wallbox ποικίλλουν, από 3 έως 7 kW ενώ οι ισχυρότεροι επιτοίχιοι φορτιστές προσφέρουν τη δυνατότητα φόρτισης με τάση 11 έως και 22 kW, με την προϋπόθεση φυσικά ότι και το ηλεκτρικό όχημα που θα συνδεθεί μπορεί να υποστηρίξει την παραπάνω ταχύτητα. Ενδεικτικά προς «υπεράσπιση» των wallbox, αξίζει να σημειωθεί ότι η πλήρης φόρτιση ενός VW ID.3 με την μπαταρία των 58 kWh σε μια απλή πρίζα σούκο θα απαιτούσε πάνω από 24 ώρες, χρόνος που με τη χρήση ενός wallbox 7 kW μειώνεται σε εννέα ώρες.

Κάπως έτσι, ή μάλλον ακριβώς έτσι, η χρησιμότητα ενός wallbox γίνεται αυτονόητη και εκ των ων ουκ άνευ, αποτελώντας μια σημαντική παράμετρο που πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν όταν κανείς βολιδοσκοπεί την απόκτηση ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου οχήματος.

Φόρτιση του «χεριού» σας

Φυσικά, η απόκτηση ενός wallbox δεν είναι δωρεάν και συνεπάγεται κόστος που κυμαίνεται από 400 έως 1.500+ ευρώ, ανάλογα με τον κατασκευαστή και την ισχύ της συσκευής, αν και η κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» (έως 500 ευρώ) μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό κίνητρο υπέρ της απόφασης.

Εκτός από τους ταχύτερους χρόνους φόρτισης που εγγυώνται τα wallbox, η πλειονότητά τους διαθέτει συνήθως και έξυπνες λειτουργίες, ελεγχόμενες μέσω εφαρμογής συμβατής με smartphone, η οποία επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να προγραμματίσουν και να ελέγξουν τη φόρτιση από απόσταση καθώς και να κατανοήσουν καλύτερα τη διαδικασία, χάρη σε στατιστικά που παρέχονται, φροντίζοντας για παράδειγμα να συνδυάσουν τον χρόνο φόρτισης με το χρονικό «παράθυρο» των μειωμένων τιμών ηλεκτρικού ρεύματος (π.χ. νυχτερινό) ούτως ώστε να επωφεληθούν και οικονομικά από τη διαδικασία.

Οι προϋποθέσεις

Απαραίτητη προϋπόθεση εγκατάστασης ενός wallbox αποτελεί αυτονόητα η ύπαρξη ιδιωτικού χώρου στάθμευσης όπου θα εγκατασταθεί η συσκευή, με τη διαδικασία μελέτης και εγκατάστασης να αναλαμβάνεται συνήθως δωρεάν ή για ένα μικρό τίμημα από τις εταιρείες πώλησης wallbox, ενώ αν συνδυάσετε τη διαδικασία με την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, η πλειονότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών προσφέρει σχετικά πακέτα που καθιστούν την αγορά wallbox ακόμα πιο ελκυστική.

Το τελικό κόστος φυσικά εξαρτάται από μια σειρά παραμέτρων όπως η ηλεκτρική εγκατάσταση και η απόσταση του επιτοίχιου ταχυφορτιστή από τον χώρο των ηλεκτρικών πινάκων. Να σημειωθεί ότι καλό θα ήταν αν η παροχή είναι μονοφασική να μετατραπεί σε τριφασική, καθώς μόνο σε αυτή την περίπτωση μπορούν να επιλεγούν και να λειτουργήσουν wallbox 11 ή 22 kW.

Αν η παροχή είναι μονοφασική και παραμείνει μονοφασική, η εγκατάσταση wallbox δεν είναι ανέφικτη, ωστόσο η μέγιστη ωφέλιμη τάση φόρτισης θα ανέρχεται έως 7 kW.

Φορτίζοντας ασφαλώς

Φυσικά αν οι προδιαγραφές του ηλεκτρικού οχήματος που θα αξιοποιήσει το wallbox δεν του επιτρέπουν να φορτίζει με τάση υψηλότερη των 7 kW, αυτονόητα η απόκτηση ενός ισχυρότερου wallbox δεν θα έχει καμία θετική επίδραση και είναι ανούσια.

Η πλειονότητα των σύγχρονων wallbox δεν επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες, κάτι που σημαίνει ότι η εγκατάστασή τους σε ανοιχτό, μη στεγασμένο χώρο και η φόρτιση του αυτοκινήτου σε συνθήκες κακοκαιρίας δεν είναι απαγορευτική καθώς διαθέτουν κύκλωμα προστασίας.

Εκτός από την κακοκαιρία το συγκεκριμένο κύκλωμα φροντίζει και για την προστασία της μπαταρίας διασφαλίζοντας ότι η διαδικασία πραγματοποιείται ομαλά, με την τάση και τον ρυθμό που απαιτείται για την ανθεκτικότητα των συστοιχιών στον χρόνο. Μια παράμετρος που θα πρέπει να λάβουν υπ’ όψιν τους οι ενδιαφερόμενοι για wallbox είναι το είδος του καλωδίου που θα ενσωματώνει ο ταχυφορτιστής καθώς στην αγορά διατίθενται δύο διαφορετικοί τύποι καλωδίων απευθυνόμενοι, χονδρικά, σε παλαιότερης ή νεότερης τεχνολογίας ηλεκτρικά οχήματα.

Επίσης διατίθενται και ταχυφορτιστές χωρίς ενσωματωμένο καλώδιο που είναι συμβατοί με οποιοδήποτε καλώδιο ταιριάζει με το κάθε ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό όχημα.

Σε κάθε περίπτωση αν και η αγορά ενός wallbox χάρη στην οικονομία χρόνου που προσφέρει είναι μάλλον επιτακτική, αν κανείς είναι ιδιοκτήτης ενός σύγχρονου αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος, η προσεκτική έρευνα αγοράς σε σχέση με την τιμή και τις δυνατότητες του ταχυφορτιστή αλλά και τις διαδικασίες εγκατάστασης κρίνεται ακόμα επιτακτικότερη, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τις προδιαγραφές του προς φόρτιση οχήματος αλλά και τις μελλοντικές προθέσεις του ιδιοκτήτη του.

Με δεδομένο ότι η ηλεκτρική τεχνολογία προοδεύει με ταχείς ρυθμούς, θα ήταν πραγματικά κρίμα να επιλέξει κανείς έναν «υποδεέστερο» πιο οικονομικό ταχυφορτιστή, ο οποίος ενδεχομένως θα αποδειχθεί «λίγος» όταν αποκτήσει το επόμενο ηλεκτρικό αυτοκίνητό του καθώς η κυρίαρχη τάση είναι η αύξηση του μεγέθους των μπαταριών και η βελτίωση σε ό,τι αφορά τους χρόνους και τις δυνατότητες των κυκλωμάτων φόρτισης.

Sports in

Στον «αέρα» το Μακάμπι – Παναθηναϊκός λόγω του κόσμου των Ισραηλινών

Το Game 3 της Μακάμπι με τον Παναθηναϊκό φέρεται να είναι στον… αέρα εξαιτίας των φιλάθλων των Ισραηλινών, σύμφωνα με όσα αναφέρουν δημοσιεύματα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 30 Απριλίου 2024