Δευτέρα 29 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Tα 5 λάθη που αποδίδονται στην OceanGate και φαίνεται να οδήγησαν στο θάνατο τους επιβάτες του Titan

Tα 5 λάθη που αποδίδονται στην OceanGate και φαίνεται να οδήγησαν στο θάνατο τους επιβάτες του Titan

Σύμφωνα με ισχυρισμούς ειδικών και πρώην εργαζόμενων της εταιρείας φαίνεται ότι OceanGate υπέπεσε σε σοβαρά λάθη

Μια σειρά σφαλμάτων φαίνεται να προηγήθηκαν του μοιραίου ταξιδιού του Τιτάνα, που τελικά «έμεινε» για πάντα κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού το οποίο θα επισκεπτόταν.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Marianne Guenot στο Insider υπάρχουν πέντε στοιχεία που δείχνουν ότι της φονικής ενδόρρηξης του σκάφους, προηγήθηκαν σοβαρά λάθη για τα οποία βαρύνεται η ιδιοκτήτρια εταιρεία.

Σημειώνεται ότι OceanGate δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα του Insider για σχολιασμό για κάθε έναν από αυτούς τους ισχυρισμούς.

Τα σημεία που φέρονται να συνέβαλλαν στην τραγωδία είναι:

1.Το κύτος ήταν κατασκευασμένο ανθρακονήματα

Ο Τιτάν αποτελούνταν από δύο θόλους τιτανίου που ενώνονταν μεταξύ τους με έναν κύλινδρο πάχους πέντε ιντσών από ανθρακονήματα.

Αυτή, όμως, ήταν μια αντισυμβατική επιλογή για ένα υποβρύχιο που κατεβαίνει σε τέτοια βάθη, το οποίο κανονικά θα έπρεπε να είναι κατασκευασμένο από ισχυρότερα υλικά όπως χάλυβας ή τιτάνιο.

2.Οι ανησυχίες σχετικά με το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης αγνοήθηκαν

Η OceanGate διαφημίζει την ανάπτυξη ενός προηγμένου συστήματος ακουστικής παρακολούθησης, το οποίο σχεδιάστηκε για να προειδοποιεί εγκαίρως για τυχόν αποτυχία στο κύτος, ώστε για να κάνει κάτι γι’ ‘αυτό.

Αλλά το 2018, ο πρώην εργαζόμενος-χειριστής της εταιρείας David Lochridge -ο οποίος έχει νομικές διαφορές με την εταιρεία- προειδοποίησε ότι το σύστημα ανίχνευσης ήταν ουσιαστικά άχρηστο, καθώς θα παρείχε μόνο «χιλιοστά του δευτερολέπτου» προειδοποίησης πριν από μια καταστροφική έκρηξη.

Παρ’ όλα αυτά, η OceanGate αρνήθηκε να ακολουθήσει τη σύστασή του, όπως λέει ο ίδιος.

Δεν είναι σαφές εάν οι ανησυχίες του χειριστή αντιμετωπίστηκαν ποτέ ή αν η εταιρεία πραγματοποίησε αργότερα τις δοκιμές που πρότεινε, αλλά η OceanGate αρνήθηκε να σχολιάσει την επιστολή του 2018 όταν τους πλησίασαν οι New York Times.

3. Η OceanGate απωθήθηκε έναντι των κλήσεων για την πιστοποίηση του υπο

Είναι πιθανό ότι το πλοίο δεν πέρασε ποτέ αυστηρές δοκιμές ασφάλειας και πράγματι το 2019 υποστήριξε ότι δεν χρειαζόταν.

Ο David Pogue, ένας δημοσιογράφος που επιβιβάστηκε στο Titan το 2022, είπε ότι υπέγραψε μια απαλλαγή δηλώνοντας: «Αυτό το πειραματικό σκάφος δεν έχει εγκριθεί ή πιστοποιηθεί από κανένα ρυθμιστικό φορέα». Είναι πιθανό ότι το πλοίο ήταν πιστοποιημένο από τότε, αν και δεν προέκυψαν στοιχεία ότι ήταν.

Ο Lochridge ανέφερε ότι διαπίστωσε ότι η μπροστινή όψη του σκάφους πιστοποιήθηκε μόνο σε βάθος περίπου 1.300 μέτρων, πολύ μικρότερο από το βάθος του Τιτανικού.

«Οι επιβάτες που πληρώνουν δεν θα γνώριζαν και δεν θα ενημερωνόντουσαν για αυτό το πειραματικό σχέδιο», έγραψαν οι δικηγόροι του Lochridge.

4. Όσοι εξέφρασαν φόβους για την ασφάλεια απολύθηκαν

Σύμφωνα με τη μήνυση του Lochridge, μία ημέρα μετά την κατάθεση της αναφοράς του για τα προβλήματα στην ασφάελεια, κλήθηκε σε συνάντηση με τμήμα ανθρωπίνου δυναμικού της εταιρείας και απολύθηκε.

Ο Lochridge ισχυρίστηκε ότι απολύθηκε ως αντίποινα επειδή ήταν πληροφοριοδότης -δημοσιοποιώντας τα «κακώς κείμενα» της OceanGate- και μήνυσε την εταιρεία εκείνη τη χρονιά.

Η OceanGate ισχυρίστηκε ότι ο Lochridge είχε μοιραστεί εμπιστευτικές πληροφορίες με εξωτερικούς παράγοντες και χαρακτήρισε την αναφορά του ψευδή, κατηγορώντας τον για απάτη.

Εκτός, όμως του Lochridge, ο εξερευνητής και πρώην σύμβουλος της OceanGate Rob McCallum, αποχώρησε από την εταιρεία το 2009 εν μέρει λόγω ανησυχιών ότι ο διευθύνων σύμβουλός της υποσχόταν πάρα πολλά ενώ βιαζόταν για την παραγωγή του σκάφους.

Μιλώντας πρόσφατα στο Insider, ο McCallum είπε ότι ήταν εξοικειωμένος με τον εξοπλισμό του Titan και δεν πιστεύει ότι είναι ασφαλής για χρήση.

5. Υπήρχαν προηγούμενα περιστατικά ασφαλείας

Στο παρελθόν αναφέρθηκαν και άλλα περιστατικά με προβλήματα που αντιμετώπισαν υποβρύχια της εταιρείας. Σύμφωνα με δικαστικά έγγραφα που έλαβαν οι New York Times, ένα ταξίδι του 2021 στον Τιτάνα διακόπηκε μετά από προβλήματα μπαταρίας που οδήγησαν στο να συνδεθεί χειροκίνητα το πλοίο στην πλατφόρμα ανύψωσης.

Το 2022, ο δημοσιογράφος David Pogue που μπήκε στον Τιτάνα ανέφερε ότι το σκάφος χάθηκε για αρκετές ώρες ενώ βρισκόταν στο μητρικό πλοίο.

«Μπορούσαν ακόμα να στείλουν σύντομα μηνύματα στο υποβρύχιο, αλλά δεν ήξεραν πού ήταν», είπε ο Pogue. «Ήταν ήσυχο και πολύ τεταμένο και έκλεισαν το Διαδίκτυο του πλοίου για να μας εμποδίσουν να κάνουμε tweet».

Ο Pogue ανέφερε στο Insider ότι η OceanGate είπε στους επιβάτες ότι έκλεισε το WiFi για να ελευθερώσει το εύρος ζώνης σε περίπτωση που η κατάσταση εξελιχθεί σε έκτακτη ανάγκη. Αποκάλυψε επίσης ότι το σκάφος δεν είχε έναν πομπό εντοπισμού έκτακτης ανάγκης (ELT), ο οποίος θα εκπέμπει σήματα που επιτρέπουν στους διασώστες να το βρουν.

Sports in

Ο Ολυμπιακός των 21 Ευρωπαϊκών τελικών επί εποχής Βαγγέλη Μαρινάκη

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης ανέλαβε τα ηνία του Ολυμπιακού το 2010 και εκτός από την ΠΑΕ στηρίζει και τον Ερασιτέχνη, με αποτέλεσμα να είναι ένας από τους κορυφαίους πολυαθλητικούς συλλόγους στον κόσμο

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 29 Απριλίου 2024