Πέμπτη 02 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Πώς «βάφτηκαν» γαλάζιες οι «λαϊκές» συνοικίες

Πώς «βάφτηκαν» γαλάζιες οι «λαϊκές» συνοικίες

Η «συνταγή» του Κυριάκου Μητσοτάκη για να κερδίσει αλλά και να ενισχυθεί η ΝΔ σε γειτονιές που θεωρούνταν κάστρα του ΣΥΡΙΖΑ

Με διαφορά μερικών ωρών και για διαφορετικούς λόγους ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Αλέξης Τσίπρας βρέθηκαν χθες στη Δυτική Αθήνα, η οποία το βράδυ της 21ης Μαΐου άλλαξε… χρώμα στον εκλογικό χάρτη, προκαλώντας εκ διαμέτρου αντίθετα συναισθήματα σε δύο κομματικά επιτελεία – πανηγυρισμό στην οδό Πειραιώς, κατήφεια στην Κουμουνδούρου.

Ηταν ένα από τα θεωρούμενα «κάστρα» του ΣΥΡΙΖΑ, που «έπεσαν» στην εκλογική επιρροή της ΝΔ, μια εκλογική περιφέρεια με «λαϊκές» γειτονιές, όπως αντίστοιχα σε Δυτική Αττική, Β’ Πειραιώς, Α’ Θεσσαλονίκης κ.ά.

Ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε για την πρώτη συνεδρίαση της νέας Επιτροπής Εκλογικού Αγώνα το Αιγάλεω, όπου στις 21 Μαΐου η παράταξή του έχασε σε απόλυτους αριθμούς 5.174 ψήφους από το 2019 με κέρδος 2.506 ψήφων για τη ΝΔ και επιπλέον με τις δυνάμεις του ΠΑΣΟΚ και του ΚΚΕ να ενισχύονται, κάτι που αποτυπώθηκε σε όλες τις «λαϊκές» συνοικίες στο Λεκανοπέδιο.

Αντίστοιχα ο Μητσοτάκης επέλεξε να ορίσει την αφετηρία των προεκλογικών περιοδειών του στον μεγαλύτερο δήμο του Δυτικού Τομέα Αθήνας, το Περιστέρι, όπου η παράταξή του πέτυχε 5.302 ψήφους περισσότερες από το 2019, με απώλειες 8.861 ψήφων για τον ΣΥΡΙΖΑ. Είναι σαφές ότι τα «λαϊκά» στρώματα μπαίνουν εκ νέου στο στόχαστρο τόσο του Μητσοτάκη, ο οποίος διεκδικεί επαναβεβαίωση της εικόνας της 21ης Μαΐου στις κάλπες της 25ης Ιουνίου, όσο και του Τσίπρα, ο οποίος στοχεύει σε πιο αποτελεσματική διείσδυσή του στις περιοχές όπου η παράταξη πληγώθηκε περισσότερο. Στο πλαίσιο αυτό και οι δύο πλευρές δείχνουν αποφασισμένες να φέρνουν σε πρώτο πλάνο τον προγραμματικό λόγο τους με αιχμή τα ζητήματα της οικονομίας.

Δύο ξεχωριστοί παράγοντες

Εμπειρος αναλυτής στέκεται σε δύο παράγοντες οι οποίοι βάρυναν, όπως θεωρεί, στο εκλογικό αποτέλεσμα στις πιο «λαϊκές» γειτονιές. «Κατ’ αρχάς, ο κόσμος ψήφισε με το μυαλό στην οικονομία, στην τσέπη του», λέει και στέκεται στην ατζέντα της κοινωνικής στήριξης που προώθησε η κυβέρνηση της ΝΔ από την πανδημική περίοδο μέχρι πριν από τις εκλογές. «Μικροεπιχειρηματίες στηρίχθηκαν, ενώ στη συνέχεια υπήρξαν δικαιούχοι διαφόρων επιδομάτων», σημειώνει, σχολιάζοντας ότι «το Market Pass, το καλάθι του νοικοκυριού και τα διάφορα «pass», τα οποία κατήγγειλε ως επιδοματική πολιτική ο ΣΥΡΙΖΑ, προφανώς δεν είχαν σημασία για όλους, αλλά οπωσδήποτε είχαν για τον χαμηλόμισθο».

Ο δεύτερος παράγοντας που κατά τον ίδιο ώθησε στην άνοδο της ΝΔ στις πιο «λαϊκές» γειτονιές είναι ότι εκεί μένουν άνθρωποι που ασχολούνται σε μεγάλο βαθμό με τεχνικά επαγγέλματα – από μικροεργολάβους μέχρι χειριστές μηχανημάτων, μικροβιοτέχνες κ.λπ.

«Τα τελευταία τρία χρόνια όλοι αυτοί άρχισαν να πηγαίνουν καλύτερα, να έχουν μια σταθερότητα, ένα μεροκάματο, πολλαπλασίασαν τζίρους. Αισθάνονται νοικοκύρηδες, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε να τους πει κάτι περισσότερο, γι’ αυτό και διερράγη εκείνη η ψυχική ταύτιση», εκτιμά ο ίδιος, υποστηρίζοντας δηλαδή ότι δεν έπαιξε ρόλο μόνο η επιδοματική πολιτική, που πράγματι ακολούθησε η ΝΔ στη διάρκεια της διακυβέρνησης.

Η κατανόηση των προβλημάτων

Τη δική του απάντηση στο ερώτημα γιατί οι «λαϊκές» συνοικίες στήριξαν τη ΝΔ έδωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το Περιστέρι, μιλώντας για «ανοίγματα» της κεντροδεξιάς παράταξης όχι μόνο σε γεωγραφικές περιοχές αλλά και σε κοινωνικές ομάδες «όπου κάποιοι πίστευαν ότι δεν μπορούσαμε να τα πάμε καλά», καθώς και για κατανόηση των προβλημάτων των πιο ευάλωτων.

«Εμείς κρατήσαμε την κοινωνία και τους πιο αδύναμους όρθιους στη διάρκεια της πανδημίας, εμείς στηρίξαμε τα νοικοκυριά στη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης, εμείς, τελικά, ήμασταν αυτοί που δρομολογήσαμε την πιο προοδευτική κοινωνική πολιτική, που δεν είναι άλλη από τη δημιουργία πολλών και καλών θέσεων εργασίας», είπε από τη Δυτική Αθήνα.

Το παράδειγμα του Περάματος

Μερικές ώρες νωρίτερα από το στούντιο του Mega, o Μητσοτάκης έλεγε συγκεκριμένα για το Πέραμα, όπου η ΝΔ ανέβασε το ποσοστό της κατά σχεδόν 6,5 μονάδες σε σχέση με τις εκλογές του 2019: «Βάλαμε σε τάξη τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και δώσαμε δουλειές στον κόσμο.

Πήγαμε και τους μιλήσαμε για τα προβλήματά τους». Είναι σαφές ότι οι γαλάζιοι θα επιμείνουν να προβάλλουν τους άξονες του προγράμματός τους για την επόμενη τετραετία, που αφορούν τη μείωση της ανεργίας και την προσέλκυση επενδύσεων για «περισσότερες καλές δουλειές», τα ζητήματα των συντάξεων και συνολικά του εισοδήματος και τις στοχευμένες δράσεις κοινωνικής στήριξης με ενδεικτικό το πρώτο προεκλογικό σποτ της ΝΔ υπό τη… λεζάντα «η Ελλάδα που οραματιζόμαστε δεν αφήνει κανέναν πίσω».

Sports in

Η Κ19 της Λαμίας έκανε pasillo στην αντίστοιχη του Ολυμπιακού για την κατάκτηση του Youth League

Σε μια πολύ όμορφη κίνηση προχώρησε η Κ19 της Λαμίας, προς την αντίστοιχη του Ολυμπιακού λίγο πριν την μεταξύ τους αναμέτρηση.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 02 Μαϊου 2024