Δευτέρα 29 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Στροφή των καταναλωτών σε μεταχειρισμένα ρούχα και αξεσουάρ

Στροφή των καταναλωτών σε μεταχειρισμένα ρούχα και αξεσουάρ

Ο υψηλός πληθωρισμός αλλά και η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση για τα βιώσιμα προϊόντα ευνοούν την αγορά των μεταχειρισμένων ρούχων και αξεσουάρ.

Στροφή στην αγορά second hand ρούχων, παπουτσιών και αξεσουάρ κάνουν ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές, με τη βιομηχανία μεταχειρισμένων ειδών να καταγράφει σε παγκόσμιες πωλήσεις 177 δισ. δολαρίων το 2022, σύμφωνα με μια νέα έκθεση από την ηλεκτρονική πλατφόρμα ThredUp.

Πρόκειται για αύξηση κατά 28% σε σχέση με το 2021, η οποία οφείλεται τόσο στον υψηλό πληθωρισμό όσο και στην ανάπτυξη του λιανεμπορίου «μεταπώλησης», αλλά και στην αυξανόμενη ευαισθητοποίηση σχετικά με τις βιώσιμες αγοραστικές συνήθειες.

Μάλιστα, οι προβλέψεις κάνουν λόγο για περαιτέρω ανάπτυξη. Η έκθεση της ThredUp, η οποία βασίζεται σε δεδομένα από την εταιρεία αναλύσεων λιανικής GlobalData, προβλέπει, σύμφωνα με το Bloomberg, ότι η βιομηχανία μεταχειρισμένων θα διπλασιαστεί πρακτικά στα 351 δισ. δολάρια σε παγκόσμιες πωλήσεις έως το 2027. «Είναι σαφές ότι η μεταπώληση δεν είναι μόδα», είπε ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ThredUp, James Reinhart.

Την ώρα που οι καταναλωτές αρχίζουν να εκτιμούν την αξία της αγοράς από δεύτερο χέρι και οι επώνυμες μάρκες εξετάζουν το ζήτημα της μεταπώλησης όλο και πιο σοβαρά. «Όταν μιλάω με εκπροσώπους επώνυμων brands σήμερα, δεν συζητούν για το εάν θα εμπλακούν στη μεταπώληση, αλλά για το πώς» λέει ο Reinhart.

Οι εταιρείες μόδας που θέλουν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων, καθώς και να βελτιώσουν το οικολογικό τους αποτυπώματα ως προς τη χρήση νερού και πλαστικών, μπορούν να προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν αυτά τα προβλήματα ταυτόχρονα υποστηρίζοντας τη συνεχή χρήση των υφιστάμενων προϊόντων τους μέσω μεταπώλησης, εξασφαλίζοντας επιπλέον έσοδα.

Ωστόσο, το εάν η άνοδος των μεταχειρισμένων και άλλων «κυκλικών» επιχειρηματικών μοντέλων θα επιφέρει μείωση του αριθμού των νέων προϊόντων που παράγονται ή της ζήτησης των καταναλωτών για νέα αγαθά παραμένει ένα ερώτημα.

«Άθλημα για νέους» η αγορά ρούχων από δεύτερο χέρι

Οι αγοραστές που προσελκύονται περισσότερο από τη μεταπώληση ανήκουν σε νεότερες γενιές, κυρίως της Gen Z. Σύμφωνα με έρευνα της GlobalData σε περίπου 3.000 ενηλίκους στις ΗΠΑ, το 83% των ερωτηθέντων που ανήκουν στη γενιά Z δήλωσε ότι έχει ψωνίσει ρούχα από δεύτερο χέρι ή ότι είναι ανοιχτό σε αυτό. «Είναι σίγουρα ένα άθλημα για νέους», δηλώνει ο Reinhart.

Αυτοί οι ίδιοι καταναλωτές έχουν τροφοδοτήσει σε μεγάλο βαθμό την άνοδο της γρήγορης και εξαιρετικά γρήγορης μόδας, γεγονός που εξηγεί γιατί ακόμη και μεγάλες εταιρείες γρήγορης μόδας αγκαλιάζουν πλέον τις πωλήσεις μεταχειρισμένων σε καταστήματα και στο Διαδίκτυο.

Sports in

Γιατί η απουσία του Χουάντσο Ερνανγκόμεθ «πληγώνει» τον Παναθηναϊκό… (vids)

Ο Παναθηναϊκός θα παίξει στο Βελιγράδι χωρίς τον Ερνανγκόμεθ, ο Εργκίν Αταμάν ψάχνει λύσεις για τη διπλή μάχη με τη Μακάμπι και η απουσία του Ισπανού είναι πολύ πιο σημαντική από όσο νομίζει κανείς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 29 Απριλίου 2024