Η ιστορία μιας αδέσποτης γάτας-έκπληξη στην ταινία «Ο Νονός»
Είναι μια εμβληματική εικόνα σε μια ταινία γεμάτη εμβληματικές εικόνες.
Spotlight
-
Έργο - μαμούθ 35 δισ. για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου στο Ντουμπάι
-
Άνδρας πίνει 25 ποτήρια κρασί για κάθε χιλιόμετρο που τρέχει στο Μαραθώνιο του Λονδίνου
-
Zωή στον εξωπλανήτη «K2-18 b»; - Ανιχνεύθηκε αέριο που παράγουν μόνο ζωντανοί οργανισμοί
-
Ποια είναι η δυναμική της αγοράς ελαιολάδου – Οι αναλυτές χαρτογραφούν το τοπίο
Ο Βίτο Κορλεόνε, ο ομώνυμος Δον της οικογένειας Κορλεόνε, «στολίζει» με στυλ τον Αμέριγκο Μπονασέρα για την έλλειψη σεβασμού προς το πρόσωπό του, όταν του ζητά να σκοτώσει τον βιαστή της κόρης του. Όλη την ώρα, χαϊδεύει στοργικά μια γάτα που βρίσκεται στην αγκαλιά του, η οποία μοιάζει να απολαμβάνει την κάθε στιγμή. Η πικρία της ασέβειας που νιώθει ο Κορλεόνε, η σκοτεινή φύση της δουλειάς που συζητούν και το ζωηρό παιχνίδι του ζώου προσθέτουν πολύπλοκα επίπεδα στη σκηνή.
Καθώς ο Νονός γνώρισε επιτυχία και αναγνώριση και καθώς κάθε σκηνή άρχισε να αναλύεται, άρχισε να αναλύεται και η σημασία της γάτας. Ήταν μια μεταφορά για την ευέλικτη φύση του Βίτο, ή μήπως για την απαλή και ήρεμη εξωτερική του εμφάνιση που υποκρύπτει τις βίαιες πράξεις του; Είχε συγκεκριμένα σκοπό να δείξει πώς ένας άνθρωπος που διευθύνει μια εγκληματική οικογένεια μπορεί να είναι μια τρυφερή και στοργική ψυχή;
Ένα τυχαίο γκαγκ
Όπως αποδεικνύεται, ο σκηνοθέτης Φράνσις Φορντ Κόπολα δεν είχε αρχικά σκοπό να έχει η γάτα οποιοδήποτε νόημα, επειδή η γάτα δεν προοριζόταν καθόλου για τη σκηνή. «Η γάτα στα χέρια του Μάρλον δεν ήταν προγραμματισμένη» δήλωσε ο Κόπολα σύμφωνα με το περιοδικό Time. «Είδα τη γάτα να τρέχει στο στούντιο, την πήρα και την έβαλα στα χέρια του χωρίς να πω λέξη» πρόσθεσε.
Ο μύθος λέει ότι εκείνη την εποχή υπήρχε μια αδέσποτη γάτα τριγύρω. Όποιος έχει βρεθεί ποτέ κοντά σε γάτα, πιθανόν να γνωρίζει ότι τα αδέσποτα δεν θα ήταν τόσο φιλικά και χαρούμενα όσο αυτή με την οποία παίζει ο Μπράντο στη σκηνή, οπότε φαίνεται πιο πιθανό ότι η γάτα ανήκε σε κάποιον στο στούντιο και απλώς περιπλανήθηκε την κατάλληλη στιγμή στον σωστό χώρο.
Ο Κόπολα ήταν ένας απαιτητικός σκηνοθέτης, που σχεδίαζε τις σκηνές και τους διαλόγους στον απόλυτο βαθμό. Αλλά επέτρεπε και παραχωρήσεις. Ο Μπράντο ως γνωστόν απεχθανόταν να μαθαίνει τις ατάκες του, και οι κάρτες με τα λόγια του τοποθετούνταν στρατηγικά εκτός οπτικού πεδίου της κάμερας, ώστε να μπορεί να απαγγείλει τον κατάλληλο διάλογο.
Η παρουσία της γάτας και η αστραπιαία σκέψη του Κόπολα οδήγησαν σε μια λαμπρή νέα πτυχή μιας σκηνής που ήδη ξεχείλιζε από ένταση –μια ένταση που παραμένει αμείωτη όσες φορές και να δει κανείς την ταινία, ξανά και ξανά.
Δείτε τη σκηνή:
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις