Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Τέμπη: Σοκαριστική καταγγελία για το Μετρό - Χωρίς εξαερισμό εδώ και 8 χρόνια ο σταθμός της Ομόνοιας

Τέμπη: Σοκαριστική καταγγελία για το Μετρό – Χωρίς εξαερισμό εδώ και 8 χρόνια ο σταθμός της Ομόνοιας

Λόγω των χημικών σε πρόσφατη συγκέντρωση, ανακάλυψαν ότι από το 2015 έως το 2023 δεν έχει ακόμα φτιαχτεί η βλάβη

Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις για την υπολειτουργία των δημόσιων συγκοινωνιών μετά την τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς. Το δυστύχημα, έφερε στο προσκήνιο τις καταγγελίες των σωματείων των σιδηροδρομικών που είχαν μιλήσει τόσο για την έλλειψη προσωπικού, όσο και για τη μη λειτουργία ή ύπαρξη των απαραίτητων συστημάτων ασφαλείας που θα μπορούσαν να προλάβουν ή να διορθώσουν το οποιοδήποτε ανθρώπινο λάθος.

Μαζί με αυτές ήρθαν στο προσκήνιο καταγγελίες που αφορούν γενικότερα στην ασφάλεια των Μεταφορών στην χώρα μας, με χαρακτηριστική την καταγγελία για μη λειτουργία του συστήματος εξαερισμού στον σταθμό Ομόνοιας, τα τελευταία 8 χρόνια, που έφερε στο φως η εφημερίδα  ΤΑ ΝΕΑ με σημερινό της δημοσίευμα.

Όπως καταγγέλλει και ο πρόεδρος Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ για τη γραμμή του ΗΣΑΠ, Πάνος Κοντογιάννης, πρόκειται για κενό ασφαλείας που εντοπίστηκε πρώτη φορά το 2015 και 8 χρόνια μετά παραμένει άλυτο.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, καταγγελία εργαζομένου από το 2018, που αφορούσε τη μη λειτουργία του εξαερισμού στο τμήμα της σήραγγας Μοναστηράκι – Ομόνοια, οδήγησε τον Μάρτιο του 2018 τον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών να ορίσει, στο πλαίσιο επείγουσας παραγγελίας, δύο πραγματογνώμονες για να διερευνηθεί κατά πόσο τηρούνται όσα προβλέπει ο νόμος αναφορικά με την ασφάλεια στο τμήμα της γραμμής του ΗΣΑΠ από τον σταθμό Μοναστηράκι ως τον σταθμό Αττική.

«Αν εργαζόμενοι και επιβάτες γλιτώσουν από φωτιά, θα πεθάνουν από ασφυξία»

Σύμφωνα με την Επιτροπή Υγιεινής και Ασφάλειας Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, το περιεχόμενο του συγκεκριμένου πορίσματος – το οποίο τέθηκε, όπως αναφέρει η εφημερίδα, υπόψιν της διοίκησης – παραμένει άγνωστο στους ίδιους, καθώς επίσης και το κατά πόσο αποκαταστάθηκε το πρόβλημα που είχε εντοπιστεί πριν από 5 χρόνια.

Σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Κοντογιάννης στα ΝΕΑ, λόγω των χημικών σε πρόσφατη συγκέντρωση, ανακάλυψαν ότι από το 2015 έως το 2023 δεν έχει ακόμα φτιαχτεί η βλάβη

Σύμφωνα με τον  Δημήτρη Γουρτή, μέλος της Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, «ο κίνδυνος είναι πως αν ξεσπάσει φωτιά μέσα στο τούνελ, ο καπνός δεν θα μπορεί να διοχετευθεί προς τα έξω και ακόμα και αν εργαζόμενοι και επιβάτες γλιτώσουν από τη φωτιά, θα πεθάνουν από ασφυξία. Και καθώς δεν υπάρχουν και φωτιζόμενες ενδείξεις για την έξοδο κινδύνου, δεν θα ξέρουν από πού να φύγουν».

ΣΤΑΣΥ: Καταγγελίες για τρομακτικές ελλείψεις σταθμαρχών και χιλιάδες ώρες υπερεργασίας

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα  το συνδικάτο σταθμαρχών – εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ «Πρώτη Γραμμή», κατήγγειλε ότι υπάρχουν τρομακτικές  ελλείψεις σε σταθμάρχες στο δίκτυο των Σταθερών Συγκοινωνιών (ΗΣΑΠ,  Μετρό και ΤΡΑΜ), που εύλογα δημιουργούν την απορία τι θα μπορούσε να συμβεί σε κάποιο αντίστοιχο «ανθρώπινο λάθος» όταν καθημερινά εκτελούνται χιλιάδες δρομολόγια.

Σύμφωνα με το συνδικάτο, υπάρχουν 89 οργανικά κενά μόνο για σταθμάρχες. Συγκεκριμένα υπάρχουν 335 σταθμάρχες για 424 οργανικές θέσεις.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα δεκάδες χιλιάδες ώρες υπερεργασίας και χιλιάδες χαμένες ημέρες ρεπό και αδειών, κάτι που φυσικά δημιουργεί ζητήματα απόδοσης των σταθμαρχών καθώς υπάρχουν δυσκολίες στην κάλυψη των βαρδιών και δεν υπάρχει ανάπαυση.

Ακόμα το συνδικάτο καταγγέλλει απαρχαιωμένες διαδικασίες λειτουργίας, ελλιπέστατη αστυνόμευση σταθμών της ΣΤΑΣΥ και σοβαρότατες ελλείψεις υλικών και ανταλλακτικών εξοπλισμού.

Ο Προαστιακός και η έλλειψη σηματοδότησης

Αξίζει να σημειωθεί και η σοβαρή καταγγελία, για τον Προαστιακό στην οποία προχώρησαν μέλη των Σωματείων σιδηροδρομικών δύο περίπου 24ωρα μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Σύμφωνα με αυτή, μέρος της διαδρομής από τον σταθμό «Δουκίσσης Πλακεντίας» μέχρι το Αεροδρόμιο, διαδρομή που εξυπηρετεί χιλιάδες πολίτες ανά εικοσιτετράωρο, λόγω  της πρόσβασης στο «Ελ. Βενιζέλος», δεν διαθέτει επαρκή σηματοδότηση.

Καταγγελία που προκάλεσε την άμεση παρέμβαση του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αντώνη Ελευθεριάνου.

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024