Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
«Υβριδική» ανανέωση για τις BMW X5 και Χ6

«Υβριδική» ανανέωση για τις BMW X5 και Χ6

Η διαδικασία ανανέωσης των Χ5 και Χ6 φέρνει μαζί της περισσότερη υβριδική τεχνολογία που επεκτείνεται σε όλο το εύρος της γκάμας εκδόσεων αλλά και το νέο infotainment της BMW με το δίδυμο οθονών υπό ενιαία κοίλη διαμόρφωση

Η βαυαρική φίρμα αποκαλύπτει τις ανανεωμένες εκδοχές των BMW X5 και X6 που επεκτείνουν την χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας σε όλο το εύρος της γκάμας στην οποία σταθερά, για την περίπτωση της Χ5, εξακολουθεί να αποτελεί και η plug-in υβριδική έκδοση σε βελτιωμένη εκδοχή. Στις σημαντικές βελτιώσεις των δύο μοντέλων συγκαταλέγεται και η προσθήκη της τελευταίας εκδοχής του infotainment της βαυαρικής φίρμας το οποίο φυσικά συνδυάζεται και με την νεότερη εξέλιξη του λογισμικού iDrive.

Ξεκινώντας από την σημαντικότερη αλλαγή, την γκάμα κινητήρων, κοινή συνισταμένη του συνόλου των εκδόσεων βενζίνης και diesel είναι η παρουσία ήπιας υβριδικής τεχνολογίας με την μορφή του παράλληλου ηλεκτρικού κυκλώματος 48 Volt. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων αλλά και το σύστημα τετρακίνησης xDrive που αποτελεί κοινό παρονομαστή του συνόλου της γκάμας με δεδομένο το μέγεθος και το status των βαυαρικών SUV.

Αφετηρία για την γκάμα αποτελεί η έκδοση xDrive30d η οποία εφοδιάζεται με εξακύλινδρο κινητήρα 3,0 λίτρων με απόδοση 298 ίππων και 670 Nm ροπής. Προς το παρόν η συγκεκριμένη έκδοση αποτελεί την μοναδική diesel επιλογή, ενώ σύμφωνα με τις συστάσεις, θα ακολουθήσει ακόμα μία από το β΄εξάμηνο του 2023.

Εφαλτήριο για τις εκδόσεις βενζίνης των Χ5 και X6 αποτελεί η έκδοση xDrive40i με διπλά υπερτροφοδοτούμενο εξακύλινδρο κινητήρα 3,0 λίτρων, ισχύος 380 ίππων και 540 Nm ροπής. Τόσο στην περίπτωση της Χ5 όσο και της Χ6 η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 5,4 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά ανέρχεται σε 250 χλμ./ώρα. Με την συνδρομή της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας η κατανάλωση καυσίμου διαμορφώνεται πλέον σε 8,5 λίτρα/100 χλμ. ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε 193 γρ./χλμ. για την X5 και σε 192 γρ./χλμ. για την Coupe SUV X6.

Την γκάμα των εκδόσεων βενζίνης συμπληρώνει η plug-in υβριδική έκδοση xDrive50e η οποία συνδυάζει τον εξακύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 3,0 λίτρων με ηλεκτρικό μοτέρ και μεγαλύτερη μπαταρία 25,7 kWh που εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία έως 110 χλμ. Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη έκδοση είναι αποκλειστικά διαθέσιμη για την X5 προσφέροντας συνδυαστική ισχύ 490 ίππους και 700 Nm ροπής, Η επιτάχυνση από  0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 4,8 δευτερόλεπτα αλλά, κυρίως οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται σε μόλις 0,8 λίτρα/100 χλμ. και 18 γρ./χλμ.

Την κορυφή της γκάμας μέχρι την εμφάνιση των ανανεωμένων Χ5 Μ και Χ6 Μ καταλαμβάνει η έκδοση M60i η οποία επωφελείται από τον V8 των 4,4 λίτρων με απόδοση 530 ίππους και 750 Nm ροπής. Η γενναιοδωρία ισχύος υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα, χρόνος εντυπωσιακός για δύο SUV με μήκος 4,94 και 4,96(Χ6) μέτρων  και βάρους 2.295 και 2.420 κιλών (Χ5).

Αξίζει να σημειωθεί ότι η προσθήκη ήπιας υβριδικής τεχνολογίας δεν έχει επηρεάσει την χρηστικότητα της Χ5 που θα προσφέρει και τη δυνατότητα επιλογής επταθέσιας διάταξης στις εκδόσεις xDrive40i και xDrive30d. Αναλυτικότερα, η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ της Χ5 στις πενταθέσιες εκδόσεις. ξεκινά από τα 650 λίτρα και φτάνει έως τα 1.870 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Στην περίπτωση της Χ6 τα αντίστοιχα μεγέθη διαμορφώνονται από 580 σε 1.530 λίτρα με δεδομένη την διαφορετική χάραξη της οροφής και την πιο δυναμική υπόσταση του μοντέλου.

Η επόμενη σημαντικότερη αλλαγή αφορά την προσθήκη του νεότερου infotainment της ΒΜW το οποίο συνδυάζεται με την τελευταία εκδοχή του λογισμικού iDrive. Αυτά φιλοξενούνται σε ένα δίδυμο οθονών 14,9 και 12,3 ιντσών υπό ενιαία διαμόρφωση, πίσω από μια ενιαία κοίλη οθόνη η οποία συγκεντρώνει την πλειονότητα των διαθέσιμων ρυθμίσεων, των λειτουργιών και του χειρισμού των. Πλην των σημαντικών αλλαγών που έχουν επιφέρει στη σχεδίαση οι νέες οθόνες, οι Χ5 και X6 επωφελούνται από ανασχεδιασμένους αεραγωγούς, μια νέα σχεδιαστική λεπτομέρεια με γεωμετρικά μοτίβα ή/και την ονομασία κάθε μοντέλου μπροστά από τον συνοδηγό καθώς και ένα νέο μικρό επιλογέα από κρύσταλλο, όπως στις αμιγώς ηλεκτρικές BMW i. Φυσικά από την ανανέωση δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι νέες επιλογές σε υλικά, επενδύσεις και αποχρώσεις με το ξύλο να κερδίζει και το γυαλιστερό χρώμιο να κερδίζουν περισσότερο έδαφος στην συνολική αισθητική του θαλάμου επιβατών.

Αντιστοίχως, στοχευμένες αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί και στην εξωτερική εμφάνιση των Χ5 και Χ6 με κυρίαρχα στοιχεία τη νέα και προαιρετικά φωτιζόμενη γρίλια, τα πιο λεπτά και αιχμηρά φωτιστικά σώματα με τα ανασχεδιασμένα γραφικά μπροστά και πίσω καθώς και τους ξαναγραμμένους προφυλακτήρες που περιβάλλονται από νέα γεωμετρικά στοιχεία που τονίζουν τον δυναμισμό αλλά και την πληθωρικότητα των δύο SUV. Aναλόγως την έκδοση και το επίπεδο εξοπλισμού τα διακοσμητικά στοιχεία ποικίλλουν από την λάμψη του χρωμίου ως το μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα για τις εκδόσεις M Sport.

Αναβαθμίσεις έχουν πραγματοποιηθεί και σε ό,τι αφορά τα συστήματα άνεσης, υποβοήθησης και ασφάλειας καθώς στα προαιρετικά αντίστοιχα στοιχεία συγκαταλέγεται και σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης που, σε συνθήκες κίνησης σε αυτοκινητόδρομο και σε ταχύτητες έως 137 χλμ./ώρα, επιτρέπει στον οδηγό να απεμπλακεί από τη διαδικασία με την προϋπόθεση ότι είναι σε θέση να αναλάβει τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή. Με την επιλογή του αυτόνομου συστήματος υποβοήθησης στάθμευσης, το αυτοκίνητο μπορεί με την συνδρομή των εξωτερικών καμερών και των ραντάρ που διαθέτει και φυσικά του λογισμικού του μπορεί να καταγράψει τη διαδρομή και τους ελιγμούς στάθμευσης και είναι σε θέση τα αναπαραγάγει αντιστρόφως προκειμένου να «συναντήσει» τον οδηγό του όταν αυτός το καλέσει μέσω του My BMW App.

Sports in

Το μεγάλο λάθος του Σλούκα έδωσε το πλεονέκτημα στην Μακάμπι (vid)

Ο Κώστας Σλούκας πήρε την λάθος απόφαση, τη λάθος στιγμή. Και η Μακάμπι…

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024