H ιαπωνική φίρμα προσθέτει στις επιλογές του ΜΧ-30 μια plug-in υβριδική έκδοση η οποία σηματοδοτεί την επιστροφή του κινητήρα Wankel στο portfolio της Mazda

Έχει περάσει μια δεκαετία και πλέον από την τελευταία πρεμιέρα του Wankel ο οποίος εμφανίστηκε για ύστατη φορά μαζί με το RX8. Αν και ο κινητήρας, έκτοτε εξέλειπε από τα προϊόντα της ιαπωνικής φίρμας, η Mazda δεν σταμάτησε την εξέλιξή του, επαναφέροντάς τον με όχημα μια νέα, plug-in υβριδική έκδοση του ΜΧ-30 η οποία συστήνεται από την έκθεση των Βρυξελλών.

Η MX-30 e-Skyactiv R-EV όπως είναι η πλήρης ονομασία της έκδοσης, με το R να σηματοδοτεί την νέα εποχή του Wankel, δεν εστιάζει ωστόσο στις αμιγείς επιδόσεις όσο στις περιβαλλοντικές καθώς στην συγκεκριμένη υλοποίηση ο περιστροφικός κινητήρας αναλαμβάνει τον ρόλο του range extender, εξασφαλίζοντας στην νέα plug-in υβριδική έκδοση σαφώς μεγαλύτερη αυτονομία από την μέχρι σήμερα γνωστή, αμιγώς ηλεκτρική του ιαπωνικού SUV.

Έτσι στην προκειμένη περίπτωση ο περιστροφικός κινητήρας έχει κυβισμό μόλις 830 κ.εκ. και επωφελείται από σύστημα άμεσου ψεκασμού και ιδιαίτερο υψηλό λόγο συμπίεσης, αποδίδοντας 74 ίππους και 115 Nm ροπής, χωρίς ωστόσο η ισχύς του να μεταδίδεται στους τροχούς καθώς ο ρόλος του είναι να παράγει την απαιτούμενη ενέργεια για τις μπαταρίες των 17,8 kWh, εξασφαλίζοντας συνδυαστική αυτονομία που ξεπερνά τα 600 χλμ.

Ο περιστροφικός κινητήρας τροφοδοτείται από δεξαμένη καυσίμου τοποθετημένη λίγο πιο μπροστά από τον πίσω άξονα ενώ, η μπαταρία, τοποθετείται στο κέντρο κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου.

Σε όρους φόρτισης, η μπαταρία απαιτεί μία ώρα και 40 λεπτά για την επαναφόρτισή της σε wallbox 11 kW μια διαδικασία που σε ταχυφορτιστή DC έως 36 kW, χρειάζεται 25 λεπτά για έως και το 80% της ενέργειας.

Toν ρόλο του κινητήριου μοτέρ αναλαμβάνει ο ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 170 ίππων και 260 Nm ο οποίος κινεί κατ΄αποκλειστικότητα τους τροχούς.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 9,1 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα του plug-in hybrid MX-30 διαμορφώνεται, με την παρεμβολή του ηλεκτρονικού περιοριστή ταχύτητας, σε 140 χλμ./ώρα. Οι παραπάνω προδιαγραφές περιορίζουν την κατανάλωση καυσίμου σε μόλις 1,0 λίτρο/100 χλμ. ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα διαμορφώνονται σε μόλις 21 γρ./χλμ.

Σύμφωνα με τις συστάσεις το ΜΧ-30 PHEV θα διατεθεί σε πέντε επίπεδα εξοπλισμού με την τιμή της βασικής έκδοσης, σύμφωνα με τις πρώτες συστάσεις, να μην απέχει σημαντικά από αυτήν της αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης του ιαπωνικού SUV που ξεκινά στην χώρα μας από τα 39.930 ευρώ.

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr