Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Αλήθειες και ψέματα για τις δημοσκοπήσεις

Αλήθειες και ψέματα για τις δημοσκοπήσεις

Οι δημοσκοπήσεις δεν υποκαθιστούν και δεν πρέπει την πολιτική ερμηνεία των πραγμάτων αλλά και δεν μπορούν αν θέλετε.

Για άλλη μία φορά, μια σειρά μετρήσεων πυροδότησαν την αντιπαράθεση στο πολιτικό σκηνικό. Alco, Pulse και Metron Analysis, αυτής της εβδομάδας. Κυρίως ο ΣΥΡΙΖΑ εξεγέρθηκε και ιδιαίτερα λόγω ευρημάτων ή της μεθοδολογίας. Δύο σκέψεις κριτικές προς τις εταιρείες.

Όντως δεν υπάρχει άλλη χώρα που να έχει τόσες μετρήσεις κάθε εβδομάδα. Και όντως δεν υπάρχει άλλη χώρα που να στερείται πλαισίου «ελέγχου» των μεθοδολογιών ή του είδους των ερωτημάτων- πολλές φορές, ξέρετε, η ερώτηση καθορίζει την απάντηση. Προφανώς επίσης μεγάλα κοινωνικά στρώματα υποεκτιμούνται στις δημοσκοπήσεις- π.χ. οι νέοι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοσκόπηση Mega: Ποια η διαφορά ΝΔ με ΣΥΡΙΖΑ – Πώς κρίνεται το κυβερνητικό έργο

Μια βασική ένσταση που επίσης όντως μπορεί να θέτει κάποιος είναι για παράδειγμα το είδος της έρευνας, πόσα άτομα απασχολούνται στα call centers των εταιρειών αυτών, αν έχουν call center, ποια είδους κοινωνική και ηλικιακή διαστρωμάτωση λαμβάνουν υπόψιν κ.α.

Ως εδώ είναι σκέψεις καλοπροαίρετες που δεν ακυρώνουν το έργο ή την εργασία των δημοσκόπων. Προσωπικά δεν ανήκω σε εκείνους που δεν τις πιστεύουν, απλώς θέτω και τα δικά μου κριτήρια κάθε φορά που διαβάζω κάποιες εξ αυτών. Ας επιχειρήσω τώρα και δύο μικρές υπερασπίσεις.

Δημοσκοπήσεις δεν παραγγέλνουν μόνον τα ΜΜΕ, αλλά και τα κόμματα. Και είναι παράξενο – συχνά είναι οι ίδιες εταιρείες και για τους δύο εντολείς!- να μην τις πιστεύουν ή να έχουν ενστάσεις για ευρήματα όταν αφορά τα ΜΜΕ και όχι όταν αφορά τα κόμματα τα ίδια. Κάτι ακόμη: Αν κάποιος δεν έχει απήχηση, ή το είδος απήχησης ή διείσδυσης που έχει στο εκλογικό σώμα, είναι κάτι που αφορά την στρατηγική του και τον βαθμό αξιοπιστίας του.

Προφανώς υπάρχουν κανόνες χειραγώγησης του εκλογικού σώματος αλλά το τελευταίο είναι και πιο ώριμο πια και πιο χειραφετημένο λόγω εποχής. Άσε που δεν γίνεται να θεοποιούμε το κοινό όταν εκφράζει δυσαρέσκεια για τον πολιτικό μας αντίπαλο και να το ρίχνουμε στα Τάρταρα όταν δεν μας επιδοκιμάζει την πολιτική. Οι μετρήσεις συνηθίζουμε να λέμε πως καταγράφουν την φωτογραφία της στιγμής ή την τάση της συγκυρίας.

Δεν υποκαθιστούν και δεν πρέπει την πολιτική ερμηνεία των πραγμάτων αλλά και δεν μπορούν αν θέλετε.

Μεταξύ μας; Κάθε κόμμα ξέρει σχεδόν πάντα πόσο πείθει και πόσο είναι έτοιμο να κυβερνήσει.

Κανένας αλγόριθμος και καμία δημοσκοπική πίτα δεν αναχαιτίζει κανένα ρεύμα.

Sports in

LIVE: Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός

LIVE: Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός. Παρακολουθήστε live στις 15:00 την εξέλιξη της αναμέτρησης Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός για τον 4ο τελικό της Α1 μπάσκετ γυναικών.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024