Σάββατο 04 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Πώς τα Public μεταμορφώνουν τη λιανική με γνώμονα τις νέες ανάγκες του πελάτη

Πώς τα Public μεταμορφώνουν τη λιανική με γνώμονα τις νέες ανάγκες του πελάτη

Το Public Group αποδεικνύει εκ νέου μια αλήθεια που μας ήταν ήδη γνωστή: η μεγαλύτερη κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης ενός σύγχρονου Ομίλου, είναι η ικανότητά του να προσαρμόζεται

Στην εποχή της ψηφιακής επανάστασης, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα που μπορεί να διακρίνει μια επιχείρηση είναι η ικανότητά της να διαγιγνώσκει τις ανάγκες των καταναλωτών, αλλά και – κυρίως – να τις προβλέπει, ώστε να αναπτύσσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που μπορούν να καταστήσουν όσο το δυνατόν απλούστερη και πιο απολαυστική την εμπειρία αγορών τους. Στη διάρκεια του 2022, το Public Group απέδειξε για ακόμη μια φορά ότι σε αυτόν ακριβώς τον τομέα είναι που αριστεύει, προχωρώντας σε εκτεταμένες αλλαγές (και αντίστοιχου μεγέθους επενδύσεις) που απέδωσαν εξίσου εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα.

Επενδύοντας στο μέλλον της λιανικής

Έχοντας την υποστήριξη του Ομίλου Olympia, αλλά και χάρη στις συνέργειες του οικοσυστήματος που έχει ήδη αναπτύξει επιτυχώς, το Public Group επιλέγει σταθερά να αξιοποιεί το ευρύ φάσμα δυνατοτήτων του προκειμένου να συνεχίσει να εξελίσσεται και να ενισχύει το omnichannel προφίλ του. Σε αυτά τα θεμέλια τέθηκε σε εφαρμογή και το εκτεταμένο πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 100 εκατ. ευρώ, που πέτυχε τον στόχο της περαιτέρω ανάπτυξης των Public με την έμφαση να δίνεται στην καινοτομία.

Ήδη τα αποτελέσματα του στρατηγικού σχεδιασμού είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά, αφού στο πρώτο εννιάμηνο του 2022 σημειώθηκε αύξηση των μεριδίων σε όλες τις κατηγορίες, αλλά και αύξηση των πωλήσεων κατά 10% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, με το σύνολο των  πωλήσεων να εκτιμάται πως θα ξεπεράσει φέτος τα 500 εκατ. ευρώ σε Ελλάδα και Κύπρο. Εντός του 2021, της χρονιάς που υλοποιήθηκε ο μετασχηματισμός της εταιρείας, η λειτουργική κερδοφορία αυξήθηκε στα 2,2 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 1,4 εκατ. ευρώ για το 2020.

Φυσικά, όλα ξεκινούν από τα καταστήματα

Παρά τη σημαντική στροφή του Public Group στο πεδίο του ηλεκτρονικού εμπορίου στη διάρκεια των τελευταίων ετών, τα φυσικά καταστήματα παραμένουν η «καρδιά» των Public. Πράγμα που αποδεικνύεται και στην πράξη, αφού η εταιρεία επένδυσε περισσότερα από 10 εκατ. ευρώ στην ανάπτυξη καταστημάτων νέας γενιάς, ενώ μέσα στη διετία 2022-23 πρόκειται να ολοκληρωθεί η αναβάθμιση 32 φυσικών καταστημάτων, μεταξύ των οποίων και τα 13 σημεία της MediaMarkt.

Η πιο ενδιαφέρουσα αλλαγή, που εντάσσεται στη στρατηγική του Public Group για την προσφορά μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας αγορών, είναι η δυναμική του είσοδος στην κατηγορία των οικιακών συσκευών, η οποία αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς. Ήδη, οι καταναλωτές μπορούν να βρουν μικρές και μεγάλες οικιακές συσκευές σε 17 καταστήματα Public σε Ελλάδα και Κύπρο – και δείχνουν ευχαριστημένοι με αυτή την εξέλιξη, αφού μέσα σε μόλις 3μήνες οι πωλήσεις οικιακών συσκευών στο Public Group άγγιξαν το 20% του συνόλου. Μάλιστα, η εταιρεία εκτιμά ότι εντός του 2022, μόνο από τον συγκεκριμένο τομέα, αναμένονται πωλήσεις που θα ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρώ.

Μεταμορφώνοντας τη φιλοσοφία της λιανικής

Ωστόσο, οι πιο εντυπωσιακές κινήσεις που πραγματοποίησε το Public Group στη διάρκεια των τελευταίων ετών αφορούν την πολυκαναλική (omnichannel) προσέγγιση που εφαρμόζει η αλυσίδα, με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των καταναλωτών, αλλά και τη μεταμόρφωση της ίδια της φιλοσοφίας των λιανικών πωλήσεων και της εξυπηρέτησης. Το επόμενο βήμα προβλέπει επενδύσεις σε τεχνολογίες, νέες υπηρεσίες και logistics, στη βάση και της θερμής ανταπόκρισης που έχουν επιδείξει ήδη οι καταναλωτές σε αυτή τη στρατηγική (η omnichannel εξυπηρέτηση συνεισφέρει άνω του 25% του τζίρου της εταιρείας).

Ήδη, τα Public έχουν καταφέρει να μειώσουν δραστικά τον χρόνο παράδοσης προϊόντων, ενώ προσφέρουν τη δυνατότητα παραλαβής την επόμενη ημέρα για 100.000 προϊόντα, χάρη στις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις αποθηκών e-Commerce σε Ελλάδα και Κύπρο, που απλώνονται σε 40.000 τ.μ. Ταυτόχρονα, στο marketplace public.gr προσφέρονται περισσότερα από 1 εκατ. προϊόντα, ικανά να καλύψουν κάθε ανάγκη των καταναλωτών.

Μια παράμετρος που διαδραματίζει όλο και μεγαλύτερο ρόλο για την προτίμηση του κοινού, είναι και η γκάμα των παρεχόμενων υπηρεσιών που συνοδεύουν τα προσφερόμενα προϊόντα. Πεδίο στο οποίο η έμφαση του Public Group στην καινοτομία έχει πραγματικά αποδώσει καρπούς, οδηγώντας στην ανάπτυξη πρωτοποριακών δυνατοτήτων.

Μια από τις σημαντικότερες είναι οι ευέλικτες υπηρεσίες πληρωμής Public Now, Pay Later, που επιτρέπουν την αποπληρωμή αγορών σε άτοκες δόσεις χωρίς να απαιτείται πιστωτική κάρτα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 22% των prepaid online παραγγελιών άνω των 35€ γίνονται μέσω της Klarna, του κορυφαίου παρόχου BNPL με τον οποίο συμπράττει το Public Group.

Ακόμη, μετά την επένδυση του Public Group στην iRepair, οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα service των συσκευών τους εντός των καταστημάτων Public. Ήδη τα iRepair Corners είναι διαθέσιμα σε 15 σημεία του δικτύου, ενώ μέχρι το τέλος του 2023 αναμένεται να έχουν κάνει την εμφάνισή τους σε 62 καταστήματα.

Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι ο Όμιλος έχει επενδύσει σε μια σημαντική συνεργασία και με την πλατφόρμα Douleutaras, μέσω της οποίας από τον Ιούνιο παρέχει στα καταστήματα Public στη Λάρνακα και τη Λευκωσία μια νέα πιλοτική υπηρεσία για την εγκατάσταση κλιματιστικών και μεγάλων οικιακών συσκευών.

Αναγνωρίζοντας ότι το ποιοτικό customer service θα βρίσκεται πάντα ψηλά στις προτεραιότητες του αγοραστικού κοινού και θέλοντας να προσφέρει μια εμπειρία αγορών από την πρώτη μέχρι την τελευταία στιγμή, το Public Group έχει αναπτύξει επίσης και ένα νέο κανάλι online chat, το Public Remote. Παράλληλα, το call center του Public καταγράφει ποσοστά ικανοποίησης πελατών που αγγίζουν το 93%, ενώ πάνω από 7 στα 10 θέματα (78%) που παρουσιάζονται στο εξειδικευμένο προσωπικό των Public μέσω του call center, επιλύονται στο πρώτο τηλεφώνημα.

Ένα ολόκληρο οικοσύστημα καινοτομίας

Τα επιτεύγματα του Public Group προκύπτουν σε μεγάλο βαθμό από στοχευμένες επενδύσεις και συνεργασίες με πρωτοποριακές scale-up εταιρείες, που ενισχύουν την παροχή καινοτόμων υπηρεσιών, μετασχηματίζοντας την omni-retail εμπειρία προς όφελος του πελάτη.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Όμιλος έχει αναπτύξει επενδυτικό βραχίονα (Public Capital Partners), μέσω του οποίου επενδύει 20 εκατ. ευρώ σε ταχέως αναπτυσσόμενες καινοτόμες επιχειρήσεις – με την έμφαση, φυσικά, να δίνεται στο λιανεμπόριο. Ταυτόχρονα, συμμετέχει στο Endeavor Catalyst Fund IV επιβραβεύοντας έμπρακτα τη νεοφυή επιχειρηματικότητα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το Public Next, το πρωτοποριακό tech hub που δημιούργησε το Public Group και το οποίο έχει ήδη υλοποιήσει περισσότερα από 100 projects, φέρνοντας τον οργανισμό στην επόμενη μέρα και αυξάνοντας την ευελιξία του. Αυτή τη στιγμή, στο hub απασχολούνται 60 developers και software engineers, καθώς επίσης και 24 απόφοιτοι στο πλαίσιο 12μηνου προγράμματος εκμάθησης και πρακτικής άσκησης.

Η αποτελεσματικότητα του Public Next αποδεικνύεται στην πράξη, αφού έχει «γεννήσει» υπηρεσίες όπως το γρήγορο mobile ordering & checkout στα καταστήματα (χρησιμοποιείται ήδη για το 27% των αγορών), αλλά και τη δυνατότητα έκδοσης ηλεκτρονικής απόδειξης που συμβάλλει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των Public και ήδη αφορά στο 56% των αποδείξεων που εκδίδονται στο κατάστημα.

Τα βήματα του Public Group για την επίτευξη ενός καλύτερου μέλλοντος δεν σταματούν εκεί: το νέο πρόγραμμα βιώσιμης επιχειρηματικής λειτουργίας Love Earth έχει αναλάβει τη δημιουργία Zero Waste καταστημάτων σε συνεργασία με την Polygreen, ενώ οι επενδύσεις της εταιρείας στην ελληνική κοινωνία και τους ανθρώπους της συνεχίζονται επίσης με αυξανόμενους ρυθμούς.

Ξεκινώντας από το ανθρώπινο δυναμικό του, στο οποίο προσφέρει δυνατότητες εκπαίδευσης, ανάπτυξης και επιβράβευσης, ο Όμιλος θέτει διαρκώς στο επίκεντρο τον άνθρωπο, έχοντας διαθέσει μεταξύ άλλων 100.000 προϊόντα σε 15 κοινωνικούς φορείς και έχοντας συμβάλει στη δημιουργία ψηφιακών βιβλιοθηκών σε 12 απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας.

Sports in

Ξεκάθαρο μήνυμα του Μεντιλίμπαρ στους παίκτες: «Δεν θέλω ούτε λέξη για τελικό»

Ο προπονητής του Ολυμπιακού μίλησε στους παίκτες του, θέλοντας να βάλει τέλος στους πανηγυρισμούς, ενόψει της δύσκολης ρεβάνς με την Βίλα στο Καραϊσκάκη

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 04 Μαϊου 2024