Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ηλεκτροκίνηση: Η Ελλάδα προτελευταία στην ΕΕ στα σημεία φόρτισης

Ηλεκτροκίνηση: Η Ελλάδα προτελευταία στην ΕΕ στα σημεία φόρτισης

Οι γρήγοροι φορτιστές αποτελούν τη μειονότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως εκτιμά η ευρωπαϊκή ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτων ACEA

Ανεπαρκής είναι ο αριθμός σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κατά μήκος των οδικών δικτύων στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, ενώ η συντριπτική τους πλειονότητα δεν φορτίζει αρκετά γρήγορα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εκτιμά η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε, έξι χώρες της ΕΕ δεν έχουν ούτε ένα σημείο φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου, 17 χώρες έχουν λιγότερα από πέντε σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου, με μόλις πέντε να διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμων.

Διαβάστε επίσης: Έως 65 εκατομμύρια φορτιστές θα χρειαστεί η Ευρώπη μέχρι το 2035

Η Ελλάδα βρίσκεται στην προτελευταία θέση με μόλις ένα φορτιστή ανά 250 χιλιόμετρα, στην τελευταία θέση βρίσκεται η Λιθουανία με έναν φορτιστή ανά 500 χιλιόμετρα, ενώ πολύ χαμηλό ποσοστό ταχυφορτιστών έχει η Κύπρος, η Εσθονία και η Πολωνία. Αναλύοντας τα στοιχεία της ACEA γίνεται εύκολα αντιληπτό το χάσμα μεταξύ των χωρών με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100 χλμ. δρόμου και εκείνων με τους λιγότερους. Για παράδειγμα, στην Ολλανδία υπάρχει ένας φορτιστής για κάθε 1,5 χιλιόμετρο δρόμου, ενώ η Πολωνία, η οποία είναι οκτώ φορές μεγαλύτερη, έχει μόνο έναν φορτιστή κατά μήκος κάθε 150 χλμ. Στη Γερμανία που είναι μια χώρα που δραστηριοποιείται έντονα στην αυτοκίνηση, υπάρχει ένας φορτιστής ανά 4 χιλιόμετρα, στη Σουηδία θα βρούμε έναν φορτιστή ανά 8 χιλιόμετρα και στη Γαλλία ένα φορτιστή ανά 30 χιλιόμετρα.

Μειονότητα οι γρήγοροι φορτιστές

Η ταχύτητα φόρτισης είναι επίσης ένα σημαντικό ζήτημα σε ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς οι γρήγοροι φορτιστές (με χωρητικότητα άνω των 22 kW) αποτελούν τη μειονότητα. Μόνο ένα στα επτά από όλα τα σημεία φόρτισης της ΕΕ διαθέτει γρήγορο ταχυφορετιστή, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έχουν χωρητικότητα 22 kW ή λιγότερο και δεν φορτίζουν τα οχήματα γρήγορα.

Το σίγουρο είναι ότι για να επιτευχθούν οι στόχοι εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να αυξηθούν μαζικά σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Για να γίνει αυτό χρειάζεται πολύ καλή υποδομή και κατακόρυφη αύξηση των σημείων φόρτισης.

«Αν θέλουμε να πείσουμε τους πολίτες σε όλη την Ευρώπη να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση την επόμενη δεκαετία, η φόρτιση αυτών των αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι τόσο εύκολη όσο ο ανεφοδιασμός σήμερα», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Sigrid de Vries και συνέχισε: «Οι άνθρωποι δεν πρέπει να ταξιδεύουν για πολλά χιλιόμετρα χωρίς να βρουν φορτιστή, ούτε θα πρέπει να περιμένουν μεγάλο χρονικό διάστημα για να φορτίσουν το όχημά τους».

Sports in

Ρόι Κιν: «Έπινα πάρα πολύ όταν ήμουν στη Γιουνάιτεντ – Ήταν ντροπή»

Ο Ρόι Κιν μίλησε για τη περίοδο που βρισκόταν στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και τις κακές συνήθειες που είχε.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024