H βρετανική φίρμα συστήνει το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της με την μορφή ενός πανίσχυρου όσο και πολυτελούς coupe ισχύος 584 ίππων

Η Rolls-Royce έχει μακρά προϊστορία με την ηλεκτροκίνηση. Στα 1900 o συνιδριτής της φίρμας, Charles Rolls απέκτησε κάποια στιγμή ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα για το οποίο είχε πει ότι «ένα ηλεκτροκίνητο όχημα είναι απολύτως αθόρυβο και καθαρό. Δεν αναδίνει οσμές και δεν έχει κραδασμούς. Θα ήταν πολύ χρήσιμα αν βεβαίως πρώτα διευθετείτο το ζήτημα με τους φορτιστές τους».

Αν και σε ό,τι αφορά το τελευταίο, έναν αιώνα μετά και εν όψει ηλεκτροκίνητης μετάβασης δεν έχουν διευθετηθεί ακόμα όλα τα απαιτούμενα ζητήματα -εξάλλου αυτά δεν βρίσκονται στη διακριτική ευχέρεια της Rolls-Royce- το όραμα του συνιδρυτή της φίρμας βρίσκει την ιδανική έκφραση στο Spectre, ένα μοντέλο το οποίο υπόσχεται να αποτελέσει την επιτομή της ηλεκτροκίνησης χάρη και σε ένα εξαντλητικό πρόγραμμα δοκιμών στο οποίο η βρετανική φίρμα υπέβαλε το ηλεκτρικό coupe της.

Για την ακρίβεια, όπως σημειώνει η Rolls-Royce, η διαδικασία δοκιμών εξέλιξης του Spectre υπήρξαν οι πιο εξαντλητικές που έχει πραγματοποιήσει ποτέ σε αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει μάλιστα οι δοκιμές στις οποίες υπέβαλε το ηλεκτρικό coupe αντιστοιχούν σε 400 χρόνια ιδιοκτησίας του μοντέλου.

Στο προκείμενο, αν και το Spectre κατηγοριοποιείται ως coupe, επί της ουσίας αποτελεί το διάδοχο της Phanton Coupe αλλά και προπομπό της ηλεκτροκίνησης δια χειρός Rolls-Royce που επιθυμεί να εξηλεκτρίσει πλήρως την γκάμα της με ορίζοντα το 2030.

Eκτός από την ηλεκτροκίνηση το Spectre εισάγει και το νέο σχεδιαστικό κώδικα στον οποίο θα υπακούσουν μελλοντικά όλα τα μοντέλα της βρετανικής φίρμας. Η εξέλιξη δεν θα μπορούσε βέβαια να αφήσει εκτός την γρίλια Pantheon με την οποία είναι συνυφασμένη διαχρονικά η Rolls-Royce αν και στην προκειμένη περίπτωση είναι ακόμα φαρδύτερη και κομψότερη ενώ φέρει και σύστημα φωτισμού που καθιστά το επιβλητικό coupe ακόμα πιο ορατό και επιβλητικό. Ακόμα και το διάσημο έμβλημα της Rolls-Royce, Spirit of Ecstasy έχει μεταβληθεί για να υπηρετήσει την ηλεκτροκίνηση και κυρίως την αεροδυναμική η οποία συνοψίζεται στο εντυπωσιακό μέγεθος του 0.25.

Την όψη του Spectre συμπληρώνει η παρουσία των εξαιρετικά λεπτών φωτιστικών σωμάτων LED ενώ τα κεντρικά φωτιστικά σώματα «κρύβονται» πίσω από σκουρόχρωμες επιφάνειες.

Στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μοντέλου, εκτός από την χαρακτηριστική χάραξη της μεγάλης σε μήκος οροφής, συγκαταλέγονται οι επίσης μεγάλες σε μήκος αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες οι οποίες σύμφωνα με τις συστάσεις είναι οι μεγαλύτερες που έχουν κατασκευαστεί ποτέ για μοντέλο Rolls-Royce. Την εικόνα συμπληρώνουν οι τροχοί των 23 ιντσών οι οποίοι επίσης αποτελούν πρωτιά.

Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν τα κομψά φωτιστικά σώματα τα οποία βρίσκονται στα άκρα της κατασκευής ενώ ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η χάραξη της θύρας αποσκευών σε ενιαία διαμόρφωση με το πίσω παρμπρίζ και σε απόλυτη αρμονία με την χάραξη της οροφής.

Στα ενδότερα, αυτό που κυριαρχεί είναι η αφθονία σε ατμοσφαιρικό φωτισμό ο οποίος αναδύεται από τις πόρτες, το ταμπλό και φυσικά από την οροφή όπως συνηθίζει η RR. Σε ό,τι αφορά την ψηφιακή τεχνολογία, υπακούει στις τελευταίες εξελίξεις, καθώς βασίζεται σε μια νέα αρχιτεκτονική την οποία η RR αποκαλεί Spirit και η οποία ελέγχει το σύνολο των τεχνολογικών χαρακτηριστικών του Spectre από τον ηλεκτροκινητήρα έως την εφαρμογή απομακρυσμένης σύνδεσης την οποία η βρετανική φίρμα ονομάζει, Whispers.

Στην αθέατη πλευρά του Spectre φιλοξενείται μια νέα εκδοχή της Architecture of Luxury η οποία είναι εξελιγμένη προκειμένου να μπορεί να φιλοξενήσει τόσο κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα όπως ισχύει στην περίπτωση του coupe.

Mια ιδιαιτερότητα του Spectre είναι η αξιοποίηση της μπαταρίας ως ηχομονωτικού, καθώς τοποθετείται κατά τέτοιο τρόπο στο πλαίσιο και φέρει ειδική επίστρωση ώστε να εκμηδενίσει τους ήχους που φιλτράρονται στο εσωτερικό.

Τις προδιαγραφές του ηλεκτρικού coupe συμπληρώνει η παρουσία του συστήματος ανεξάρτητης ανάρτησης Planar που ελέγχεται ηλεκτρονικά από το Spirit και υπόσχεται την αίσθηση «μαγικού χαλιού» όπως ονομάζει η RR την δυνατότητα των αυτοκινήτων της να εξομαλύνουν τις επιφάνειες και να διατηρούν την περιώνυμη άνεσή τους ακόμα και υπό ακραίες συνθήκες.

Το παρών δίνει και σύστημα τετραδιεύθυνσης το οποίο φροντίζει να μειώνει τον κύκλο στροφής σε μόλις 12,7 μέτρα ενώ εγγυάται ακόμα υψηλότερη δυναμική στις υψηλές ταχύτητες.

Προς το παρόν η γερμανική φίρμα δεν δίνει στη δημοσιότητα τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του Spectre, αν και όπως έχει γίνει γνωστό το ηλεκτρικό σύνολο θα προσφέρει ισχύ 584 ίππων και 900 Nm ροπής καθιστώντας εφικτή την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,5 δευτερόλεπτα.

Αυτό που επίσης δεν ανακοινώνεται είναι η χωρητικότητα της μπαταρίας αν και δεδομένα αυτή θα κυμανθεί στις 100 kWh με την προσφερόμενη αυτονομία να αγγίζει τα 515 χλμ.

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr