To πρώτο SUV εγχείρημα του Maranello είναι πλέον γεγονός και παρόλο που δεν εμπίπτει επακριβώς στην συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων φέρει αδιάψευστα την σφραγίδα της Ferrari με κυρίαρχη την παρουσία ενός ατμοσφαιρικού V12 κινητήρα 725 ίππων και μια σειρά εκκεντρικών προδιαγραφών

Μετά από πολλές αναβολές και πισωγυρίσματα, η Ferrari έκανε τα αποκαλυπτήρια του μοντέλου που συνοδεύεται από την «αύρα» του SUV αν και όπως διευκρίνισε από την πρώτη στιγμή, δεν πρόκειται για τυπικό εκπρόσωπο του είδους αλλά για «ένα μοντέλο που δεν μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο, ένα sports car που εγκαινιάζει μια νέα κατηγορία», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο επικεφαλής της Ferrari, Benedetto Vigna στην πρεμιέρα της Purosangue.

Aνεξαρτήτως κατηγοριοποιήσεων, η Purosangue αποτελεί το πρώτο τετραθέσιο, τετραθέσιο αλλά και το χρηστικότερο μοντέλο της Ferrari με δεδομένο και ότι η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα επιτυγχάνεται από αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες αλλά και την παρουσία ενός πορτ μπαγκάζ χωρητικότητας 473 λίτρων. Σε ό,τι αφορά τα μεγέθη η Purosangue έχει μήκος 4,973 μέτρα, πλάτος 2,028 και ύψος 1,589 ενώ για λόγους σύγκρισης χρήσιμο θα ήταν να σημειωθεί ότι ένας από τους κύριους ανταγωνιστές της, Lamborghini Urus έχει μήκος 5,112 μ. πλάτος 2,016 μέτρα και ύψος 1,638 μέτρα ενώ το πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 616 λίτρα.

Σε κάθε περίπτωση εκεί που είναι παραπάνω από σαφές ότι η Purosangue αποτελεί μια κατηγορία από μόνη της είναι στην τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει η Ferrari καθώς το ιταλικό SUV αναμένεται να ξεκινά από τα 390.000 ευρώ, υπερβαίνοντας θεαματικά τις τιμές της Lamborghini Urus ακόμα και αυτή της Rolls-Royce Cullinan. Βέβαια, η εξωπραγματική της τιμή θα μπορούσε να θεωρηθεί και ως ένα μέσο από πλευράς Ferrari να διατηρήσει τις πωλήσεις της Purosangue σε ποσοστό 20% των συνολικών της και να διατηρήσει το λεγόμενο “exclusivity” των προϊόντων της.

Στο προκείμενο και σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά της, ένα από τα κυρίαρχα στοιχεία της νέας Purosangue θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η επιλογή της Ferrari να την παρουσιάσει με παραδοσιακό V12 κινητήρα χωρίς κανενός είδους ηλεκτρική υποβοήθηση οποίος «καθ΄ομολογία» των στελεχών της ιταλικής φίρμας, εκτόξευσε το ενδιαφέρον για το νέο μοντέλο όταν πρωτοανακοινώθηκε.

Κάτω από το αντίθετα ανοιγόμενο καπό παρεπιδημεί ένας ατμοσφαιρικός V12 των 6,5 λίτρων με απόδοση 725 ίππων και 716 Nm ροπής. Η Ferrari έχει αναμενόμενα τοποθετήσει τον κινητήρα όσο το δυνατόν προς το κέντρο για λόγους που συνδέονται με την βέλτιστη κατανομή βάρους. Το σύνολο συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με κοντές σχέσεις το οποίο για τους ίδιους λόγους τοποθετείται πίσω, μεταδίδοντας την κίνηση εφόσον χρειαστεί και στους τέσσερις τροχούς μιας και η προτεραιότητα δίνεται στον μπροστινό άξονα.

Αυτονόητα η Purosangue διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της Ferrari ενώ μια αναβαθμισμένη εκδοχή του συστήματος Slide Slip Control φροντίζει να εξασφαλίσει στο ιταλικό μοντέλο ορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες. Ενδεικτική είναι η δήλωση του Gianmaria Fulgenzi, επικεφαλής εξέλιξης της o οποίος επεσήμανε ότι «μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς το αυτοκίνητο off-road ωστόσο δεν είναι Jeep».

Αντιθέτως το στοιχείο που αναδεικνύει η Ferrari στην Purosangue είναι ο χαρακτήρας του sportscar o οποίος στοιχειοθετείται από τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα και την παρουσία ενός σοφιστικέ πλαισίου το οποίο συνδυάζει την παρουσία τετραδιεύθυνσης, το ενεργό σύστημα ανάρτησης με το επικουρικό ηλεκτρικό κύκλωμα των 48 Volt που αναλαμβάνει να λειτουργεί ως «αντίβαρο» στους νόμους της φυσικής, μειώνοντας τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Στο χαμηλό κέντρο βάρους και στην καλύτερη κατανομή του, συμβάλλει και η επιλογή της Ferrari να κατασκευάσει την οροφή από ανθρακόνημα.

Το εσωτερικό φέρει τη συνήθη πολυτελή ποιότητα των Ferrari αλλά και τον σχεδιασμό που συνοδεύει τις προτάσεις της φίρμας. Η θέση οδήγησης είναι τυπική της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας και παραπέμπει σε αυτήν της SF90 Stradale. To σπορ τιμόνι ενσωματώνει το γνώριμο Manettino με τις πέντε διαθέσιμες ρυθμίσεις. Πίσω του βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων την μεγαλύτερη επιφάνεια του οποίου καταλαμβάνει το στροφόμετρο. Την ψηφιακή εικόνα συμπληρώνει έτερη οθόνη μπροστά από το συνοδηγό.

Σε κάθε περίπτωση η Ferrari εξακολουθεί να μην συμβαδίζει με τους νεολογισμούς που θεωρούνται εκ των ουκ άνευ για το σύνολο των πολυτελών αυτοκινήτων, μη διαθέτοντας ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης αφήνοντας τη συγκεκριμένη δυνατότητα στα λογισμικά των Apple CarPlay και Android Auto. Παράλληλα, εξακολουθεί να μην ενδίδει στην μόδα των over-the-air updates καθώς η ασφάλεια που προσφέρουν δεν ικανοποιεί, τουλάχιστον προσώρας, τα standard της Ferrari.

Αν και η είσοδος προς τα πίσω καθίσματα δεν θα μπορούσε να συγκριθεί με τις αντίστοιχες των SUV των Lamborghini, Bentley και Rolls-Royce, παρ΄όλα αυτά ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες του συγκεκριμένου καθίσματος είναι γενναιόδωρος και ασυνήθιστος για τα δεδομένα της Ferrari.

Ο λόγος που η Ferrari επέλεξε τον συγκεκριμένο σχεδιασμό για τις πίσω πόρτες ήταν προκειμένου να μην αυξήσει υπέρμετρα το συνολικό μήκος σε βάρος της κατανομής βάρους που τώρα διαμορφώνεται σε 49/51 μπροστά και πίσω. Σε ό,τι αφορά την εξωτερική σχεδίαση, κυριαρχεί η γνώριμη αισθητική της ιταλικής φίρμας η οποία έχει συνδυαστεί με τις τελευταίες επιταγές σε επίπεδο αεροδυναμικής. Προς όφελος της τελευταίας στα χαρακτηριστικά του μοντέλου συμπεριλαμβάνονται ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία που αποπέμπουν από τους τροχούς τους ανεπιθύμητους στροβιλισμούς του αέρα.

Aνεξαρτήτως όλων των παραπάνω χαρακτηριστικών, ίσως περισσότερο ενδεικτικό του status του μοντέλου είναι ότι όπως ανακοίνωσε ο Enrico Galliera, εμπορικός διευθυντής της Ferrari, ήδη από την πρεμιέρα του μοντέλου «Διακινδυνεύουμε ήδη να μην μπορούμε να καλύψουμε την ζήτηση και ίσως για αυτό χρειαστεί να κλείσουμε πολύ σύντομα τα βιβλία παραγγελιών για ένα διάστημα».

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr