Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
smart #1 SUV: Μια νέα εποχή ξεκινά

smart #1 SUV: Μια νέα εποχή ξεκινά

To πρώτο SUV από την smart είναι γεγονός και σηματοδοτεί μια νέα όσο και αμιγώς ηλεκτροκίνητη εποχή την οποία η αστικών προδιαγραφών φίρμα φροντίζει να καλωσορίσει με εντυπωσιακή τεχνολογία

Aν και οι αριθμητικές ονομασίες δεν θα μπορούσαν να θεωρηθούν ξένη συνήθεια για την αυτοκινητοβιομηχανία, η επιλογή της smart να ονομάσει το νέο της μοντέλο με το διακριτικό #1 είναι δηλωτική για πολύ περισσότερα πράγματα από την φιλοδοξία να αναδειχθεί σε Νο1.

Εκτός από την αυτονόητη πρωτιά του ως το πρώτο crossover της smart, το #1 είναι το πρώτο μοντέλο της νέας εποχής της φίρμας και της ανάδειξης της ως αμιγώς ηλεκτρικού κατασκευαστή καθώς επίσης και το πρώτο μοντέλο που θα κατασκευαστεί από την νέα κοινοπραξία των Daimler και Geely που πλέον ορίζει την «τύχη» της smart.

Όπως εύκολα θα υπέθετε κανείς με βάση τις παραπάνω πρωτιές, αφετηρία για το νέο μοντέλο αποτελεί μια καινούρια αρχιτεκτονική με την κωδική ονομασία SEA και η οποία, στο μέλλον, θα φιλοξενήσει και τα επόμενα μοντέλα της smart. Το ίδιο θα ισχύσει και για τον σχεδιαστικό κώδικα όπου υπακούει το #1 και ο οποίος θα επηρεάσει και τα επόμενα  προϊόντα της φίρμας.

Επιστρέφοντας στην ονομασία #1, αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι πιθανότατα αριθμητικές ονομασίες θα υιοθετήσουν και τα επόμενα μοντέλα της smart, ωστόσο ο αύξων αριθμός θα εξαρτηθεί από την χρονολογική σειρά με την οποία θα παρουσιαστούν και όχι με το είδος ή την κατηγορία.

Στο προκείμενο το #1, θα είναι αρχικά διαθέσιμο με μπαταρία 66 kWh η οποία σύμφωνα με τις συστάσεις θα εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 440 χλμ. Η μπαταρία συνοδεύεται από κύκλωμα που επιτρέπει την ταχεία φόρτιση με «ταχύτητα» έως 150 kW, διαδικασία που υπόσχεται να αναπληρώσει έως και το 80% της ενέργειας των μπαταριών σε χρόνο μικρότερο της μισής ώρας. Η οικιακή διαδικασία φόρτισης με φορτιστή συνεχούς ρεύματος 22 KW απαιτεί περίπου τρεις ώρες.

Οι συστοιχίες ιόντων λιθίου τροφοδοτούν ένα τοποθετημένο στον πίσω άξονα ηλεκτρικό μοτέρ με ισχύ 272 ίππων και 343 Nm ροπής, μεγέθη που καθιστούν εφικτή την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο των επτά δευτερολέπτων και εξασφαλίζουν μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Με μήκος 4,27 μέτρα το #1, είναι προφανώς το μεγαλύτερο μοντέλο που είχε ποτέ η smart στις τάξεις της αποτυπώνοντας την πρόθεση της φίρμας να επεκταθεί σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Επίσης για ευνόητους λόγους, παρά την σχεδιαστική πιστότητα της της έκδοσης παραγωγής στο πρωτότυπο που προηγήθηκε, ο θάλαμος επιβατών της πρώτης θα είναι πενταθέσιος δίνοντας έμφαση τόσο στο στυλ και την τεχνολογία όσο και στην πρακτικότητα.

Καθοριστικό ρόλο στο δίπτυχο άνεσης-χρηστικότητας παίζει το μεταξόνιο των 2,75 μέτρων το οποίο χάρη και στον αμιγώς ηλεκτροκίνητο χαρακτήρα του μοντέλου υπόσχεται πρωτόγνωρη άνεση για τα δεδομένα της smart όσο και για το μήκος αυτό καθαυτό του μοντέλου. Αντιστοίχως ισχύει και για την πρακτικότητα η οποία συνοψίζεται στα 411 λίτρα του χώρου πορτ μπαγκάζ συν 15 επιπλέον κάτω από το κενό χώρο του καπό.

Η σύγχρονη εμφάνιση και το αστικό στυλ αποτέλεσε προτεραιότητα για την smart όπως άλλωστε επεσήμανε και ο επικεφαλής σχεδιασμού τoυ ομίλου Mercedes-Benz, Gorden Wagener, ο οποίος δήλωσε: «το νέο smart #1 εκπροσωπεί την επανεκκίνηση της smart, ενσαρκώνοντας ένα ακόμα προϊόν που εντάσσεται στο σχεδιαστικό DNA της αισθησιακής καθαρότητας. Είναι πιο ώριμο, cool και εκπροσωπεί την ομορφιά και την έξυπνη χρηστικότητα. Είναι καινούριο, φρέσκο και γοητευτικό».

Η ίδια ακριβώς λογική επικρατεί σε ό,τι αφορά την σχεδίαση του εσωτερικού η οποία απηχεί την ίδια μινιμαλιστική αισθητική η οποία φυσικά συνοδεύεται και από την απαραίτητη ψηφιακότητα. Κυρίαρχο στοιχείο η οθόνη των 12,8 ιντσών για το infotainment το οποίο προσφέρει όλες τις απαιτούμενες για την σύγχρονη εποχή παροχές σε όρους συνδεσιμότητας και επιδέχεται over the air αναβαθμίσεις. Συνδυάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 9,2 ιντσών αλλά και head-up display με διαγώνιο 10,0 ιντσών.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στον εξοπλισμό ασφάλειας και υποβοήθησης με το #1 να προσφέρει δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 χάρη στην παρουσία μιας ευρείας γκάμας συστημάτων επιτήρησης τα οποία το εφοδιάζουν με ενεργό cruise control, συστήματα υποβοήθησης διατήρησης της πορείας, επιτήρησης των τυφλών σημείων, υποβοήθησης κίνησης σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας, αυτόματα φωτιστικά σώματα και σύστημα αυτόνομης στάθμευσης.

Σε ό,τι αφορά τον χρόνο έναρξης της εμπορικής του πορείας, η παραγωγή του #1 αναμένεται να ξεκινήσει από τα τέλη της χρονιάς με την προοπτική να διατεθεί από τις αρχές του 2023, περιλαμβάνοντας δεδομένα στις επιλογές του περισσότερες εκδόσεις από αυτή των 200 ίππων που μόλις παρουσιάστηκε.

Sports in

Σε κίνδυνο οι ισπανικοί σύλλογοι και η Φούρια Ρόχα λόγω της κυβερνητικής κηδεμονίας στην ομοσπονδία

Στελέχη της UEFA θεωρούν πως η κυβερνητική κηδεμονία στην ισπανική ομοσπονδία δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή από τη στιγμή που δεν υπήρξε η ίδια ανοχή και σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024