Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Θεσσαλονίκη: Η θρυλική Dakota «Ποσειδών» ετοιμάζεται να πετάξει στον ουρανό της Μακεδονίας εντός του 2022

Θεσσαλονίκη: Η θρυλική Dakota «Ποσειδών» ετοιμάζεται να πετάξει στον ουρανό της Μακεδονίας εντός του 2022

Η επαναφορά σε πτητική κατάσταση του ιστορικού αεροσκάφους θα γίνει στην Ελλάδα

Το ιστορικό αεροσκάφος Douglas C-47 Skytrain (η θρυλική Dakota «Ποσειδών») ετοιμάζει τα φτερά του για να πετάξει ξανά στον ουρανό της Θεσσαλονίκης, πιθανώς και μέσα στο 2022.

«Αυτό είναι η βούληση και ευχή μας, πάντα με τη βοήθεια και τη συνεργασία της Πολεμικής μας Αεροπορίας» δήλωσε μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ – ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104.9FM», ο Δημήτρης Κόλιας, αντιπρόεδρος και νόμιμος εκπρόσωπος του Ιδρύματος «Ίκαρος», του φορέα που θα αναλάβει το κόστος ανακατασκευής του.

Σύμφωνα με τον κ. Κόλια, η συγκεκριμένη προσπάθεια για την Dakota 49-2622 «Ποσειδών», που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, είναι εφικτό να ολοκληρωθεί γρήγορα, αφού δε θα είναι απαραίτητο το αεροσκάφος να μεταφερθεί στις εγκαταστάσεις ειδικού εργοστασίου ιστορικών αεροσκαφών στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπως είχε γίνει με το Spitfire MJ755, που συμμετέχει πλέον στις στρατιωτικές παρελάσεις.

«Έχουμε ήδη προχωρήσει σε ενέργειες για το συγκεκριμένο Douglas C-47 Skytrain το οποίο πρέπει να φτιαχτεί. Και θα φτιαχτεί πάρα πολύ σύντομα. Ξέρουμε τι γίνεται με το αεροσκάφος. Με το που θα φύγει για την Αγγλία το Harvard (άλλο αεροσκάφος) που προγραμματίζουμε να ανακατασκευαστεί εκεί όπως επισκευάστηκε το Spitfire, προχωράμε και με αυτό το αεροσκάφος-θρύλο» προσέθεσε ο κ. Κόλιας.

Ο ίδιος εξήγησε και τους λόγους που η επαναφορά σε πτητική κατάσταση του συγκεκριμένου ιστορικού αεροσκάφους Dacota θα γίνει τελικά στην Ελλάδα.

«Για το συγκεκριμένο αεροπλάνο ξέρουμε τι γίνεται και τι θα γίνει με τα ανταλλακτικά. Πού θα τα βρούμε, πώς θα τα βρούμε στην Ελλάδα αλλά, αν χρειαστεί, και από το εξωτερικό» εξήγησε ο αντιπρόεδρος του «Ίκαρος», επισημαίνοντας πως είναι δύσκολο υπό τις παρούσες συνθήκες να μετακινηθεί για την ανακατασκευή του το θρυλικό μεταγωγικό που συμμετείχε στον πόλεμο της Κορέας.

«Η Θεσσαλονίκη πρέπει να το έχει αυτό το αεροπλάνο»

Ο κ. Κόλιας εξήγησε πως όλα όσα θα γίνουν στο Dakota 49-2622 «Ποσειδών» θα γίνουν στην Ελλάδα, με μοναδική ενδεχόμενη εξωχώρια επισκευή αυτή ενός φτερού κι εφόσον χρειαστεί κάτι τέτοιο.

Σύμφωνα με τον κ. Κόλια, «η κινητοποίηση θα είναι πλήρης ώστε να πετάξει το αεροσκάφος. Θα φέρουμε και ειδικό κλιμάκιο μηχανικών στην Ελλάδα, οι οποίοι, μαζί με τους εξαιρετικούς έλληνες μηχανικούς, θα συνδράμουν ώστε να μπορέσουμε να ανακατασκευάσουμε το αεροσκάφος. Η Dakota αυτή είναι εξάλλου σε πολύ καλύτερη κατάσταση από τα άλλα αεροπλάνα (Spitfire και Harvard), οπότε είναι απαραίτητη μόνο μια μερική ανακατασκευή στην Ελλάδα. Το σχέδιο γι’ αυτό το αεροπλάνο το έχουμε δει πολύ ζεστά. Είμαστε πάρα πολύ αισιόδοξοι πως, με τη συνεργασία και τη θετική διάθεση που υπάρχει και από την ΠΑ της χώρας, θα προχωρήσει το πρότζεκτ της Dakota αυτής πολύ άμεσα, ώστε μέσα στο 2022 ακόμη και να το έχουμε ολοκληρώσει. Η Θεσσαλονίκη πρέπει να το έχει αυτό το αεροπλάνο…» τόνισε ο κ. Κόλιας.

Φεύγει για το Ηνωμένο Βασίλειο το δεύτερο ιστορικό αεροσκάφος

Οι προσπάθειες να βρεθούν ξανά στους ουρανούς ιστορικά αεροσκάφη, με όλα τα οφέλη προβολής και εικόνας που μπορεί να λάβει η χώρα, έχουν και μια άλλη προοπτική:

«Η Ελλάδα να γίνει μέσα στα επόμενα 3-4 χρόνια μια χώρα που έχει ένα αξιόλογο σμήνος ιστορικών αεροσκαφών και θα μπορεί να λαμβάνει μέρος σε διεθνείς εκθέσεις» ανέφερε ο νόμιμος εκπρόσωπος του ιδρύματος.

Ο κ. Κόλιας εξήγησε πως άμεσα, μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες, αναμένεται να φύγει από τη χώρα για να ανακατασκευαστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο και το δεύτερο αεροσκάφος (Harvard), που θα πετά σε μερικούς μήνες.

«Είχαμε μερικές καθυστερήσεις στην περίπτωση του Harvard που τις έφερε η πανδημία, αλλά είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε πως το vintage αυτό αεροπλάνο φεύγει πια από την Ελλάδα για να γυρίσει πλήρως ανακατασκευασμένο, σε πτητική κατάσταση» ανέφερε.

«Το Ίδρυμα υπέγραψε τη σύμβαση για την ανακατασκευή του με το The Spitfire Company (Biggin Hill) στο Heritage Hangar της εταιρείας του ΗΒ, έχουμε συμφωνήσει τα πάντα με την Πολεμική Αεροπορία και η ανακατασκευή του Harvard θα διαρκέσει περίπου έναν χρόνο. Είναι λίγο περισσότερος χρόνος από αυτόν που ελπίζαμε, αποτέλεσμα ενός… γεμάτου με τρία Spitfire και δύο ακόμη Harvard υποστέγου της εταιρείας, που επίσης ανακατασκευάζονται στον ίδιο χώρο. Στη συνέχεια θα έχουμε όμως πια ως Ελλάδα και ένα… ιστορικό εκπαιδευτικό για τους μελλοντικούς χειριστές του Spitfire MJ755» τόνισε ο κ. Κόλιας αναφερόμενος στο δεύτερο ιστορικό αεροπλάνο που θα αποκτήσει η Ελλάδα.

Σχεδιάζονται οι πρώτες διεθνείς παρουσίες του ελληνικού Spitfire MJ755

Με δεδομένη τη λειτουργία των σπάνιων ανακατασκευασμένων ιστορικών αεροσκαφών και ως αντιπροσώπων σημαίας (flag carriers) της Ελλάδας στο εξωτερικό, ο κ. Κόλιας αποκάλυψε πως μια παρουσία σε διεθνή airshow, προσεκτικά επιλεγμένη με δεδομένες και τις προκλήσεις που φέρνει η πανδημία, βρίσκεται στα πρώτα στάδια σχεδιασμού.

«Στόχος είναι, τουλάχιστον σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αεροσκάφη όπως το Spitfire MJ755 αρχικά να πηγαίνουν σε εκθέσεις, εκδηλώσεις και αεροπορικά σόου πετώντας. Τέτοιες πάρα πολύ σημαντικές εκδηλώσεις γίνονται αρκετές στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Βέλγιο, τη Γαλλία και τη Γερμανία και έχουν παραληφθεί ήδη από πολλά κράτη προσκλήσεις για το Spitfire σε πρώτη φάση» εξήγησε ο κ. Κόλιας.

Ο αντιπρόεδρος του Ιδρύματος «Ίκαρος» τόνισε πως με τη συνεργασία της Πολεμικής Αεροπορίας, με τα χρώματα της οποίας πετά και θα πετά το αεροσκάφος, θα γίνει και η επεξεργασία όλων αυτών των πληροφοριών-αιτήσεων.

Και μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα ξεκαθαρίσει εάν το Spitfire MJ755 (που πέταξε πάνω από Αθήνα και Θεσσαλονίκη στις εθνικές εορτές) θα πάρει μέρος σε τέτοιες εκδηλώσεις εκπροσωπώντας την Ελλάδα.

Μια πιθανή, «εφόσον όλα πάνε καλά μέσα στην κινητικότητα που υπάρχει στις σχετικές εκθέσεις», πρώτη παρουσία εκτός των συνόρων, στη Γερμανία, ίσως καταστεί εφικτή τον ερχόμενο Σεπτέμβριο με το Ίδρυμα «Ίκαρος» να είναι έτοιμο να συνδράμει και οικονομικά γι’ αυτό.

(Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ – ΜΠΕ)

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024