Σκληρή γλώσσα κατά των εκπαιδευτικών χρησιμοποίησε ο Γιάννης Οικονόμου κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών κατηγορώντας τις συνδικαλιστικές τους ηγεσίες για «κουτοπονηριές» προκειμένου να ακυρώσουν στην πράξη την αξιολόγηση.

Κείμενα φασόν δεν συνιστούν αξιολόγηση

«Η δεύτερη επισήμανση αφορά τις εμμονές μιας Ελλάδας που θέλουμε να αφήσουμε πίσω μας. Αναφέρομαι στα φασόν κείμενα που θέλουν να ακυρώσουν στην πράξη την αξιολόγηση. Τέτοια κείμενα δεν συνιστούν αξιολόγηση» είπε ο κ. Οικονόμου διαμηνύοντας ότι ο νόμος θα εφαρμοστεί ενώ κάλεσε τις συνδικαλιστικές ηγεσίες να αλλάξουν στάση.

Όπως τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, πάνω από 8300 σχολεία έχουν προχωρήσει στην πρώτη φάση της αξιολόγησης.

Δικαίωση

Ο κ. Οικονόμου αναφέρθηκε επίσης στη «στροφή των νέων στα δημόσια ΙΕΚ» και έκανε λόγο για «δικαίωση της πολιτικής της κυβέρνησης». «Αποδεικνύεται ότι οι απόφοιτοι λυκείου στρέφονται στην επεαγγελματική κατάρτιση και θέλουν γνώση για επαγγλεματική αποκατάσταση» είπε ο κ. Οικονόμου.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σημείωσε επίσης σε ότι αφορά τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία με την έναρξη της σχολικής χρονιάς σημείωσε ότι είχαν δοθεί 1000 άδειες ενώ τώρα είναι πάνω από 3.000, για τις οποίες ωστόσο άδειες εκπαιδευτικών είπε ότι τις δικαιούνται.

Η κάλυψη των κενών σημείωσε ο κ. Οικονόμου αντιμετωπίζεται με την πρόσληψη αναπληρωτών, επισημαίνοντας ότι έχουν δρομολογηθεί 5,5 χιλιάδες προσλήψεις ενώ την Παρασκευή ξεκίνησε η διαδικασία για 2500 αναπληρωτές με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου.

Τρεις επισημάνσεις

Κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών ο Γιάννης Οικονόμου έκανε τρεις επισημάνσεις για το χώρο της παιδείας.

Αναλυτικά όσα είπε ο κ. Οικονόμου έχουν ως εξής:

«Η πρώτη αφορά τη στροφή των νέων μας στα δημόσια ΙΕΚ και κατ’ επέκταση τη δικαίωση της κυβερνητικής επιλογής για να ενισχύσουμε την επαγγελματική εκπαίδευση. Όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία οι νέοι από 18 έως 20 ετών που επέλεξαν να εγγραφούν φέτος στα δημόσια ΙΕΚ έφτασαν τους 12.078, από 6.715 πέρσι.

»Αποδεικνύεται έτσι ότι οι απόφοιτοι Λυκείου στρέφονται στην επαγγελματική κατάρτιση και εμπιστεύονται τις σύγχρονες ειδικότητες, τις σύγχρονες δομές των δημόσιων Ινστιτούτων. Αποκτούν γνώσεις που οδηγούν σε γρήγορη επαγγελματική αποκατάσταση και παίρνουν το μέλλον στα χέρια τους. Η Κυβέρνησή μας προσφέρει αυτές τις δυνατότητες και τις επιλογές στους νέους ώστε αυτοί να φτιάξουν τη ζωή τους σύμφωνα με τις δυνατότητες και τις επιθυμίες που οι ίδιοι έχουν.

Παράνομες και ανάξιες

»Η δεύτερη επισήμανση αφορά τις εμμονές μίας Ελλάδας που πασχίζουμε να  αφήνουμε πίσω μας. Μίας Ελλάδας που αρνείται να αντιληφθεί την ανάγκη να προσαρμοστεί στις σύγχρονες προκλήσεις. Αναφέρομαι στα «φασόν» κείμενα, με τα οποία συνδικαλιστικές ηγεσίες προσπαθούν να «ακυρώσουν στην πράξη» την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

»Υπογραμμίζεται κατ’ αρχήν ότι οποιαδήποτε υιοθέτηση τέτοιων κειμένων δεν συνιστά εφαρμογή της αξιολόγησης, αλλά παραβίαση του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου και  προφανώς δεν πρόκειται να γίνει ανεκτή.

»Η Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να εφαρμόσει το Νόμο. Και ο Νόμος δεν επιτρέπει κουτοπονηριές, οι οποίες εκτός από παράνομες είναι και ανάξιες του εκπαιδευτικού λειτουργήματος.

»Καλούμε, λοιπόν, τις συνδικαλιστικές ηγεσίες να ξανασκεφτούν, να συστρατευτούν στην προσπάθεια αναβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης, κρίκος της οποίας είναι και η αξιολόγηση. Ήδη πάνω από 8.300 σχολεία, δηλαδή το 60% επί του συνόλου των σχολικών μονάδων, έχουν προχωρήσει στην πρώτη φάση της αξιολόγησης.

Άμεση πρόσληψη 2.512 προσωρινών αναπληρωτών

»Η τρίτη επισήμανση αφορά στην κάλυψη των κενών που παρουσιάστηκαν εξαιτίας του μεγάλου αριθμού συνταξιοδοτήσεων, αλλά και του μεγάλου αριθμού αδειών τις οποίες δικαιούνται οι εκπαιδευτικοί. Συγκεκριμένα όταν ξεκίνησε η σχολική χρονιά είχαμε περίπου 1.000 άδειες, ενώ σήμερα είναι περισσότερες από 3.000.

»Πρόκειται για άδειες που ζητούν οι εκπαιδευτικοί λόγω μητρότητας, ασθενειών, αναρρωτικές άδειες, τις οποίες ασφαλώς και δικαιούνται και οφείλουμε να τις αναπληρώσουμε έτσι ώστε να θωρακίσουμε το εκπαιδευτικό σύστημα και να εξασφαλίσουμε την πλήρη λειτουργία του.

»Στις πρώτες φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών που ξεκίνησαν τον Αύγουστο, καλύφθηκαν σχεδόν όλες οι τότε ανάγκες. Ωστόσο, πρόκειται για μία δυναμική κατάσταση, καθώς καθημερινά προκύπτουν νέες. Η κάλυψη των αναγκών αντιμετωπίζεται με πρόσληψη αναπληρωτών, ενώ γίνεται φέτος και προσπάθεια για βελτίωση της διαχείρισης του προσωπικού σύμφωνα με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο.

»Συγκεκριμένα, έχουν δρομολογηθεί προσλήψεις για 5.500 πρόσθετους εκπαιδευτικούς. Για να καλυφθούν οι ανάγκες που έχουν προκύψει ξεκίνησε ήδη από την περασμένη Παρασκευή η διαδικασία για την άμεση πρόσληψη 2.512 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και στη Γενική Εκπαίδευση ως προσωρινών αναπληρωτών με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου».

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr