Σίγουρα θυμάστε τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών – ακόμη κι αν δεν έχετε δει ποτέ την τρομερή τριλογία του Πίτερ Τζάκσον.

Και είναι βέβαιο πως δεν έχετε ξεχάσει ούτε τις τερατόμορφες μάσκες των ηθοποιών που υποδύθηκαν τα «ορκ».

Τώρα, ο Ελάιζα Γουντ κάνει ακόμη πιο ενδιαφέροντα τα παράξενα πλάσματα που γέννησε η φαντασία του Τόλκιν, υποστηρίζοντας ότι ένα εξ αυτών σχεδιάστηκε καθ’ ομοίωση του Χάρβεϊ Γουάινστιν, του παραγωγού που καταδικάστηκε για βιασμούς και σεξουαλικές επιθέσεις σε πολλαπλές ηθοποιούς, στο χολιγουντιανό σκάνδαλο που έδωσε στο κίνημα #MeToo τη σημερινή του ένταση.


Ο ηθοποιός, που πρωταγωνιστούσε στις ταινίες ως Φρόντο Μπάγκινς, μίλησε σε podcast συναδέλφου του και συγκεκριμένα του Νταξ Σέπαρντ.

Εκεί ανέφερε σχετικά:

«Είναι αστείο. Αυτό συζητήθηκε πρόσφατα επειδή ο Ντομ και ο Μπιλ (δηλαδή οι Μέρι και Πίπιν) μιλούσαν με τον Σαν Όστιν (Σαμ) για την πρώτη τους ανάμνηση από τη Νέα Ζηλανδία [όπου γυρίστηκε η σειρά]. Είχαν δει αυτές τις μάσκες των ορκ. Και μια από αυτές τις μάσκες – και το θυμάμαι έντονα – σχεδιάστηκε για να μοιάζει με τον Χάρβεϊ Γουάινστιν ως ένα «άντε γ@@σου».

Ο εκπεσών παραγωγός καταδικάστηκε τον Φεβρουάριο του 2020 σε 23 χρόνια φυλάκιση – και έκτοτε έχουν έρθει στην επιφάνεια περαιτέρω κατηγορίες. Εξακολουθεί να υποστηρίζει την αθωότητά του.

Ο Γουντ, συνέχισε λέγοντας:

«Νομίζω ότι είναι εντάξει να μιλάμε γ’ αυτό τώρα. Ο τύπος είναι φυλακισμένος. Γ@@σέ τον».

Ακόμη, αποκάλυψε ότι αιτία για την επιλογή του Πίτερ Τζάκσον να δημιουργήσει μάσκα με έμπνευση τον Γουάινστιν, προέκυψε από τις δυσκολίες που του προκάλεσε στη διάρκεια των γυρισμάτων της επικής τριλογίας.

Σύμφωνα με τον διάσημο ηθοποιό, αρχικά ο Τζάκσον είχε ξεκινήσει να σχεδιάζει την τριλογία με σκοπό την παραγωγή της από την Miramax που ανήκε στον Γουάινστιν και τον αδερφό του.

Όμως ενώ ο Τζάκσον επέμενε ότι το έπος του Τόλκιν απαιτούσε τουλάχιστον δυο ταινίες για τη μεταφορά του στον κινηματογράφο, ο Γουάινστιν τον πίεζε να συμπιέσει το αχανές υλικό σε ένα μόνο φιλμ.


Και τον απείλησε ότι θα τον αντικαταστήσει με τον Ταραντίνο ή τον Μάντεν (που είχε σκηνοθετήσει τον Ερωτευμένο Σαίξπηρ), σύμφωνα πάντα με τον Γουντ.

Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι, όμως, ήταν όταν ο Τζάκσον του ζήτησε να τον αποδεσμεύσει και να του επιτρέψει να αναζητήσει άλλο παραγωγό, με τον Γουάινστιν να δέχεται μεν, αλλά να απαιτεί η προσπάθεια αυτή να ολοκληρωθεί μέσα σε ένα αφιανόητα στενό χρονικό παράθυρο.

Συγκεκριμένα, του είπε ότι μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο θα πρέπει να βρει παραγωγό που θα αναλάβει όλες τις ταινίες – ή αλλιώς καμία.

«Το χρονικό περιθώριο ήταν τρελό», είπε ο Γουντ.


Πάντως, σύμφωνα με τον ηθοποιό, ο Γουάινστιν συμφώνησε να γυριστούν τουλάχιστον δυο ταινίες, αλλά έκρυψε από τον Τζάκσον ότι ο προϋπολογισμός του περιοριζόταν στα 75 εκατ. δολάρια.

Τότε, η ομάδα του Τζάκσον διέρρευσε το σενάριο του Άρχοντα για να τραβήξει την προσοχή και άλλων εταιρειών παραγωγής, με αποτέλεσμα εντέλει να αναλάβει τη σειρά ταινιών ο Μπομπ Σάι, ιδρυτής του New Line Cinema.

«Νομίζω ότι το παραμύθι είναι ότι πήγαιναν για το πολύ δύο και έρχεται ο Σάι και τους λέει: «Πρέπει να κάνουμε τρία», ανέφερε ο Γουντ.


Τελικά, η τριλογία κέρδισε 2,92 δισ. δολάρια στα ταμεία και τώρα θεωρείται μία από τις σημαντικότερες σειρές ταινιών που έχουν γίνει ποτέ.

Με πληροφορίες από Guardian