Η δεύτερη κατά σειρά γενιά της Σειράς 2 Active Tourer πραγματοποίησε την ψηφιακή πρεμιέρα της, αποκαλύπτοντας τα νέα πληθωρικά χαρακτηριστικά της που φιλοδοξούν να δικαιώσουν την επιλογή ενός εναλλακτικού είδους.

Όπως θα περίμενε κανείς, το νέο μοντέλο έχει ως αφετηρία μια νέα αρχιτεκτονική και επωφελείται από τις τελευταίες ψηφιακές εξελίξεις στο οπλοστάσιο της BMW που αναμορφώνουν το εσωτερικό ενώ δεν θα λείψουν και οι ηλεκτρικές εναλλακτικές με την μορφή plug-in υβριδικών συνόλων που αναμένονται σε δεύτερο χρόνο.

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, οι σχεδιαστές της BMW δεν παράλλαξαν σημαντικά την σιλουέτα της Active Tourer η οποία διατηρεί τις αναλογίες της. Παρ΄όλα αυτά είναι κάτι παραπάνω από σαφές ότι σε αυτές έχουν παρεισφρήσει όλες οι νεότερες αισθητικές λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν τα τελευταία μοντέλα της BMW με κυρίαρχη την μεγάλη γρίλια και οι χαρακτηριστικές πτυχώσεις στην όψη και το αμάξωμα.

Βέβαια στην προκειμένη περίπτωση, όλα τα παραπάνω ακολουθούν μια ηπιότερη διαμόρφωση σε σχέση με τα πιο σπορ μοντέλα της BMW. Οι επιφάνειες είναι λιγότερο ανάγλυφες, η σχεδίαση του προφυλακτήρα πιο απλοποιημένη ενώ η ίδια απλότητα χαρακτηρίζει και το πίσω τμήμα που επενδύει σε καθαρά γεωμετρικά μοτίβα όπως προδίδει η σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων, ο πίσω προφυλακτήρας αλλά και οι «κρυφές» απολήξεις της εξάτμισης.

Παρά τη συνάφεια στις αναλογίες με την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή της, η νέα Active Tourer έχει αυξήσει τις διαστάσεις της προς… πάσα κατεύθυνση. Αναλυτικά, το μήκος έχει προσθέσει 3,2 εκατοστά, το πλάτος 2,4 εκατοστά ενώ το ύψος έχει αυξηθεί κατά 2,1 εκατοστά. Σύμφωνα με την BMW, οι νέες διαστάσεις αποφέρουν σημαντικά οφέλη σε όρους ευρυχωρίας ειδικά για τους επιβαίνοντες του πίσω καθίσματος. Αυξημένο είναι και το μήκος των μετατροχίων κατά 2,5 και 2,6 εκατοστά μπροστά και πίσω αντίστοιχα, στοιχείο που συμβάλλει στην βελτίωση της δυναμικής ευστάθειας του μοντέλου.

Προκειμένου να αντισταθμίσει το επιπλέον βάρος των αυξημένων διαστάσεων η BMW έχει αντικαταστήσει ορισμένα από τα συνήθη υλικά με άλλα ελαφρύτερα, τοποθετώντας πλαστικά στηρίγματα στις πόρτες, σφυρήλατους τροχούς από αλουμίνιο και καπό από το ίδιο υλικό.

Η νέα πιο απλουστευμένη σχεδίαση συμβάλλει και στην καλύτερη αεροδυναμική απόδοση που συνοψίζεται στην επίτευξη αεροδυναμικού συντελεστή 0.26. Για τους ίδιους λόγους η Active Tourer διαθέτει ενεργή γρίλια η οποία ανοίγει και κλείνει αναλόγως με τις ανάγκες ψύξης του κινητήρα αλλά και ένα πλήρως ανασχεδιασμένο κάτω τμήμα. Παράλληλα, σύμφωνα με τις συστάσεις η καλύτερη αεροδυναμική συμβάλλει και στην ελαχιστοποίηση των θορύβων από τους στροβιλισμούς του αέρα σε σχέση με την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του μοντέλου.

To εσωτερικό της Active Tourer υπακούει στον σχεδιαστικό κώδικα που εισήγαγε το BMW iX EV. Έτσι αυτό που ξεχωρίζει είναι η απουσία φυσικών διακοπτών και η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί τον επιλογέα προγραμμάτων οδήγησης και των νέο επιλογέα ταχυτήτων ενώ στο ταμπλό κυριαρχεί το δίδυμο των οθονών των 10,25 και 10,78 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment σε curved οθόνη. Αυτά λειτουργούν με βάσει το νεότερο λογισμικό της BMW, iDrive 8 το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα ελέγχου μέσω φωνητικών εντολών και τον ψηφιακό βοηθό που ενεργοποιείται με την εντολή “Hey BMW”, σύστημα πλοήγησης επαυξημένης πραγματικότητας και δυνατότητα ασύρματης διασύνδεσης smartphones.

Νέα και πιο εργονομικά είναι και τα καθίσματα τόσο μπροστά όσο και πίσω με τα δεύτερα να προσφέρουν τη δυνατότητα αναδίπλωσης κατά 40/20/40 αλλά και να μετακινηθούν μπροστά κατά 13,0 εκατοστά, εξασφαλίζοντας 90 επιπλέον λίτρα στο πορτ μπαγκάζ. Αυτό ξεκινά από τα 415 λίτρα ή 470 για τις εκδόσεις diesel προσφέροντας μέγιστη χωρητικότητα 1.405 και 1.455 λίτρων αντίστοιχα. Στην περίπτωση της plug-in υβριδικής έκδοσης η οποία θα ακολουθήσει σύντομα το μέγεθος αυτό περιορίζεται σε 1.370 λίτρα λόγω της παρουσίας των μπαταριών.

Όλες οι εκδόσεις επωφελούνται από αυτόματα ανοιγόμενη θύρα αποσκευών ενώ στις προαιρετικές επιλογές συγκαταλέγονται στοιχεία όπως η πανοραμική ηλιοροφή και το ηχοσύστημα Harman Kardon.

Σε ό,τι αφορά την γκάμα κινητήρων η νέα Σειρά 2 Active Tourer θα είναι διαθέσιμη αρχικά με τέσσερις επιλογές, τρεις βενζίνης και μία diesel. Οι εκδόσεις βενζίνης με εξαίρεση την βασική, συνδυάζονται με σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας το οποίο έγκειται στην παρουσία ενός παράλληλου ηλεκτρικού κυκλώματος 48 Volt που συνεισφέρει στο σύνολο με 20 ίππους αλλά και περιορίζει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Εφαλτήριο αποτελεί η έκδοση 218i με τρικύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρου με ισχύ 136 ίππων και 230 Nm ροπής η οποία δίνει την σκυτάλη στην 220i η οποία εφοδιάζεται με τον ίδιο κινητήρα σε συνδυασμό με σύστημα mild hybrid, συνδυαστική απόδοση 170 ίππων και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 133 γρ./χλμ. Ψηλότερα στην γκάμα τοποθετείται η έκδοση 223i με δίλιτρο κινητήρα ισχύος 223 ίππων και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Η μοναδική πετρελαιοκίνητη έκδοση 218d εφοδιάζεται με τετρακύλινδρο κινητήρα 150 ίππων και εμφανίζοντας εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 125 γρ./χλμ. είναι και η πιο αποδοτική της γκάμας. Να σημειωθεί ότι κοινή συνισταμένη όλων των εκδόσεων αποτελεί το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

Την γκάμα θα συμπληρώσουν συντόμως δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, αμφότερες σε τετρτακίνητη διαμόρφωση. Θα επωφεληθούν από την νεότερη, πέμπτης γενιάς ηλεκτρική τεχνολογία της BMW, eDrive η οποία θα αναλαμβάνει να κινεί τους πίσω τροχούς με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, τον τρικύλινδρο 1,5 λίτρου να αναλαμβάνει τους μπροστινούς. Η προσφερόμενη ισχύς θα ξεκινά από τους 245 ίππους για την έκδοση 225e xDrive και θα φτάνει έως και τους 326 ίππους για την 230e xDrive. Η ηλεκτρική αυτονομία θα φτάνει έως και τα 80 χλμ. ενώ η επαναφόρτιση των μπαταριών θα απαιτεί 2,5 ώρες.

Πλην των παραπάνω η νέα γενιά της Σειράς 2 Active Tourer θα διαθέτει την πιο προηγμένη και ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης που έχουν εξοπλίσει ποτέ compact μοντέλο της BMW. Σε αυτά περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, ενεργό cruise control με δυνατότητα stop&go, σύστημα αυτόνομης πέδησης, σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης και αποτροπής εκτροπής από την λωρίδα κυκλοφορίας καθώς και σύστημα αυτόνομης στάθμευσης.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο