Με αφορμή την ηλεκτροκίνηση και την απαίτηση για φιλικές προς το περιβάλλον εφαρμογές, η αυτοκινητοβιομηχανία -υπό την ευρύτερη έννοια- δείχνει να αναζητά νέους, διαφορετικούς τρόπους κάλυψης των αναγκών του καταναλωτικού κοινού και το Fering Pioneer αποτελεί ένα τυπικό όσο και ενδιαφέρον παράδειγμα του συγκεκριμένου είδους.

Αν και σχεδιασμένο με συστατικά που του επιτρέπουν να ανταποκριθεί στις πιο απαιτητικές εκτός ασφάλτου διαδρομές στην φύση, το Pioneer φροντίζει παράλληλα να μην επιβαρύνει το περιβάλλον στο πέρασμά του.

Πνευματικό παιδί του πρώην μηχανικού των Ferrari και MacLaren, Ben Scott-Geddes, το επιβλητικό off-roader υιοθετεί όλες τις σύγχρονες τεχνικές που αξιοποιούν τα supercars για να περιορίσουν το βάρος τους μόνο που στην προκειμένη περίπτωση αυτές δεν αποσκοπούν στην αύξηση των επιδόσεων αλλά στην ενίσχυση της αποδοτικότητάς του.

Αφετηρία αποτελεί ένα σοφιστικέ χωροδικτύωμα το οποίο κατασκευάζεται από αλουμίνιο και συνθετικά υλικά, ενώ τα παράξενα υφάσματα που καλύπτουν το αμάξωμα δεν αποτελούν κάποιου είδους αυτοσχέδιου καμουφλάζ αλλά μέρος του αμαξώματος.

Για την ακρίβεια όπως σημειώνει η βρετανική φίρμα, πρόκειται για εξαιρετικά ανθεκτικά υφάσματα όπως αυτά που χρησιμοποιούνται στα υψηλής αντοχής υποδήματα για hiking τα οποία μάλιστα προσφέρουν καλύτερη μόνωση από το μέταλλο ενώ, όντας πιο μαλακά δεν κινδυνεύουν τόσο από τις συνήθεις βλάβες που συνοδεύουν την περιήγηση σε αφιλόξενα off-road μονοπάτια.

Όπως επίσης εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ο συνδυασμός του χωροδικτυώματος με τα υφάσματα περιορίζει σημαντικά το βάρος που διαμορφώνεται σε μόλις 1.500 κιλά, όχι δηλαδή περισσότερο από όσο  θα ζύγιζε ένα τυπικό οικογενειακό hatchback.

To κινητήριο σύνολο αποτελείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα για κάθε άξονα, και μπαταρία τιτανικού λιθίου η οποία σύμφωνα με την Fering έχει σχεδιαστεί για να αντεπεξέρχεται στις ακραίες καιρικές συνθήκες όπου δυνητικά μπορεί να εκτεθεί ένα όχημα του είδους που θα δοκίμαζαν ανεπανόρθωτα τις μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες προσφέρουν το γενναιόδωρο μέγεθος των 600 Nm ροπής. Η μπαταρία από την πλευρά της προσφέρει μόλις 80 χλμ. αυτονομίας ωστόσο, το βρετανικό off-roader διαθέτει ένα τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 800 κ. εκ. σε ρόλο γεννήτριας το οποίο τροφοδοτείται από δύο θηριώδεις δεξαμενές καυσίμου που εξασφαλίζουν συνολική αυτονομία έως και 7.000 χλμ.

Εκτός από την εντυπωσιακή αυτονομία η λογική του range extender περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου σε μόλις 4,5 λίτρα/100 χλμ. μέγεθος ασυνήθιστα μικρό για το είδος που εκπροσωπεί το Pioneer. Στο πλαίσιο της ευέλικτης λογικής του, αναλόγως τις εκάστοτε απαιτήσεις δεξαμενές καυσίμου μπορούν να αντικατασταθούν από μικρότερες αφήνοντας χώρο για την τοποθέτηση δεξαμενών νερού.

Ακριβώς υπό το ίδιο σκεπτικό,  ο συνδυασμός ηλεκτροκίνησης-βενζινοκίνησης στην  τεχνολογία του βρετανικού μοντέλου μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί και να αντικατασταθεί με τεχνολογία κυψελών καυσίμου ή κινητήρα με βιοαιαθανόλη αναλόγως με την αγορά που θέλει να το χρησιμοποιήσει ο ιδιοκτήτης του και τη δημοφιλέστερη επιλογή σε τοπικό επίπεδο.

Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές παραγωγής του, το Fering Pioneer έχει προς το παρόν το status του δοκιμαστικού πρωτότυπου καθώς οι δοκιμές εξέλιξης συνεχίζονται με στόχο να ολοκληρωθούν εντός του 2022.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο