Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ηλεκτροκίνηση: Η ΕΕ καταργεί τα οχήματα εσωτερικής καύσης εντός δύο δεκαετιών

Ηλεκτροκίνηση: Η ΕΕ καταργεί τα οχήματα εσωτερικής καύσης εντός δύο δεκαετιών

Το νέο πακέτο για το κλίμα προβλέπει μεταξύ άλλων επενδύσεις για σημεία φόρτισης.

Στο πλαίσιο του φιλόδοξου πακέτου της για το κλίμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει μέτρα που ουσιαστικά θα βάλουν τέλος στα βενζινοκίνητα και ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα εντός 20 ετών για χάρη της πράσινης ηλεκτροκίνησης.

Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη ανακοινώσει μεγάλες επενδύσεις για την υιοθέτηση της νέας τεχνολογίας, και η ΕΕ φαίνεται πως θα ανταποκριθεί στις πιέσεις τους για τη δημιουργία δικτύου φόρτισης.

«Μέχρι το 2040, τα μοντέλα των περισσότερων κατασκευαστών θα είναι ηλεκτρικά ούτως ή άλλως» επισήμανε στο Reuters o Νικ Πάρκερ της συμβουλευτικής εταιρείας AlixPartners, η οποία εκτιμά ότι το διάστημα 2021-25 η παγκόσμια βιομηχανία οχημάτων θα επενδύσει 330 δισεκατομμύρια δολάρια στον εξηλεκτρισμό.

«Το ερώτημα είναι αν η Ευρώπη θα προσπαθήσει να πιέσει για τη μετάβαση ή θα αφήσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες την απόφαση να επιλέξουν δρόμο» είπε.

Παραμένει ασαφές αν η πρόταση της Κομισιόν παραθέτει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την κατάργηση των συμβατικών οχημάτων. Σύμφωνα με τις πηγές του Reuters, η πρόταση περιλαμβάνει δεσμευτικούς στόχους για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, οι οποίοι θα καθιστούν αδύνατη την πώληση οχημάτων εσωτερικής καύσης είτε από το 2035 ή από το 2040.

Ασαφές παραμένει το χρονοδιάγραμμα για τα υβριδικά οχήματα.

Το πακέτο 12 μέτρων που θα παρουσιάσει η Κομισιόν έχει ως γενικό στόχο τη μείωση συνολικών εκπομπών της ΕΕ κατά 50 με 60 τοις εκατό έως το 2030,  συγκριτικά με τα σημερινά επίπεδα, αντί για μείωση κατά 37,5% που προβλέπει ο υφιστάμενος στόχος.

Φόρτιση

Οι πωλήσεις οχημάτων χαμηλών εκπομπών αυξήθηκαν πέρυσι στην ΕΕ παρά τη μείωση των συνολικών πωλήσεων οχημάτων λόγω της πανδημίας. Ένα στα εννέα οχήματα που πωλήθηκαν το 2021 ήταν ηλεκτρικό ή υβριδικό.

Ο πλήρης εξηλεκτρισμός δείχνει πάντως να απέχει αρκετά χρόνια. Το κόστος των ηλεκτροκίνητων μοντέλων είναι υψηλότερο και πολλοί οδηγοί αποθαρρύνονται από το λεγόμενο «άγχος αυτονομίας» λόγω της έλλειψης σημείων φόρτισης.

Οι κατασκευαστές έχουν στείλει το μήνυμα ότι θα αποδεχτούν αυστηρότερους στόχους για τις εκπομπές μόνο εφόσον υπάρχουν μεγάλες δημόσιες υποδομές σε φορτιστές. Το μήνυμά τους φαίνεται πως έχει ληφθεί υπόψη, εκτιμά το Reuters.

Για το λόγο αυτό η Κομισιόν αναμένεται να προτείνει νομοθετική πρωτοβουλία που θα υποχρεώνει τις χώρες-μέλη να εγκαθιστούν σημεία φόρτισης ανά έναν συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων σε κεντρικούς αυτοκινητόδρομους.

Sports in

Ολυμπιακός: Σίνα, Μουζακίτης και Χαράλαμπος Κωστούλας στην καλύτερη 11άδα του Youth League

Τρεις παίκτες του Ολυμπιακού συμπεριλήφθηκαν από την ιστοσελίδα Football talent Scout στην καλύτερη 11άδα της διοργάνωσης.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024