Abarth 1000 SP: Η επιστροφή
Ένα από τα πιο γοητευτικά και σπάνια ιστορικά μοντέλα της Abarth επιστρέφει στο παρόν ως one-off πρωτότυπο γεμάτο υποσχέσεις.
Το μακρινό 1966 ο μιλανέζος μηχανικός Mario Colucci σχεδίασε ένα από τα πιο διάσημα όσο και σπανιότερα αυτοκίνητα στην ιστορία της Abarth. O λόγος για το 1000 Sport Prototipo, ένα ελαφρύ όσο και πανίσχυρο spider με αφετηρία σωληνωτό πλαίσιο, μινιμαλιστικό για την εποχή σχεδιασμό και μικρού κυβισμού τετρακύλινδρο κινητήρα.

Αν και το γοητευτικό Abarth αξιώθηκε ελάχιστες μονάδες παραγωγής έχοντας το status της ειδικής έκδοσης, δημιούργησε ιδιαίτερη αίσθηση στην Ευρώπη όπου μέχρι σήμερα περιβάλλεται από μια μυθική αύρα.
Υπό αυτό το σκεπτικό λοιπόν και με αφορμή την 55η επέτειο από τη γέννηση του εμβληματικού μοντέλου, η Abarth αποφάσισε να αναδημιουργήσει το 1000 Sport Prototipo, δυστυχώς όμως και πάλι ως μια one-off έκδοση. Όπως και να έχει, η νέα εκδοχή του μοντέλου ακολουθεί ακριβώς τις ίδιες προδιαγραφές με το πρωτότυπο, υιοθετώντας ωστόσο μια πιο σύγχρονη αεροδυναμική όσο και μια πιο εργονομική προσέγγιση.

Παρ΄όλα αυτά, η νέα έκδοση μένει απολύτως πιστή στα «υλικά» του προγόνου της, υπακούοντας στις ακριβώς ίδιες σχεδιαστικές αξίες που, σύμφωνα με τις συστάσεις, του εξασφαλίζουν την χαρακτηριστική σιλουέτα. Αυτή με τη σειρά της υπόσχεται βέλτιστη αεροδυναμική συμπεριφορά αλλά και ένα ευέλικτο σύνολο που ευνοεί τη δυναμική οδήγηση.

Πλην των επίσημων συστάσεων, αρκεί μια ματιά στις επιφάνειες του αναγεννημένου 1000 SP για να διαπιστώσει κανείς την πιστότητα στο αρχέτυπο. Κάτω από τις κομψές επιφάνειες του μοντέλου παρεπιδημεί ο τετρακύλινδρος κινητήρας του 1,75 λίτρου της Alfa Romeo ο οποίος αποδίδει 240 ίππους. Η Abarth δεν δημοσιοποιεί στοιχεία επιδόσεων, ωστόσο είναι βέβαιο ότι το νέο SP 1000 προδιαγράφεται ταχύτερο από το αρχικό μοντέλο το οποίο είχε απόδοση μόλις 105 ίππων.

Ο κινητήρας δεν είναι η μοναδική βελτίωση στην σύγχρονη εκδοχή του μοντέλου καθώς, στην προκειμένη περίπτωση έχει αξιοποιηθεί αντί του σωληνωτού, ένα νέο υβριδικό πλαίσιο αποτελούμενο από ανθρακονήματα σε ό,τι αφορά το κεντρικό κλωβό και από αλουμίνιο στο μπροστινό τμήμα. Η ανάρτηση αποτελείται από τριγωνικής διάταξης γόνατα μπροστά και MacPherson πίσω που εγγυάται μεγαλύτερη ευελιξία στις στροφές.
Επί του παρόντος η Abarth εμμένει στον πρωτότυπο χαρακτήρα του μοντέλου το οποίο θα αποτελέσει μέρος μιας ευρείας γκάμας vintage πρωτότυπων που η ιταλική φίρμα ετοιμάζει για το φετινό φθινόπωρο.
- Μένης Κουμανταρέας: Μάχη ανάμεσα στο Καλό και το Κακό
- Μαθητής συνελήφθη με μεγάλη χασίς στην Κρήτη
- Σκύλος στο αεροπλάνο – Προετοιμάστε τον για να έχετε ένα ομαλό ταξίδι
- Κακοκαιρία Byron: «Πνίγηκε» στη λάσπη η Μονή Επανωσήφη – Δυνατοί άνεμοι σάρωσαν καταστήματα στον Άγιο Νικόλαο
- Κακοκαιρία Byron: Ήχησε το 112 στην περιοχή «Ποντιακά» Ελευσίνας – Πιθανή υπερχείλιση του ποταμού
- Ο Μανδάς αναφέρθηκε στο μέλλον του: «Δεν έχω μιλήσει με κανέναν»
- Ο Κουέντιν Ταραντίνο τελικά «δεν αντέχει» τους μισούς ηθοποιούς του Χόλιγουντ – Και πιο πολύ τον Όουεν Γουίλσον
- Πούτιν: Θερμή υποδοχή του Ρώσου προέδρου στην Ινδία – Στο επίκεντρο το πετρέλαιο, υπό την πίεση των ΗΠΑ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)








































































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442