Η φετινή, προγραμματισμένη για σήμερα, Κυριακή 25 Απριλίου απονομή των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (93η κατά σειρά!) θα κινηθεί σε ήρεμους και «σεμνούς» τόνους, καθώς οι συνθήκες δεν επιτρέπουν μεγάλη φιέστα.

Στο Αθηνόραμα γράφτηκε το εξής εύστοχο:

«Φέτος, το ανεξάρτητο, «μικρού μεγέθους» και ανθρωποκεντρικό σινεμά παίρνει την εκδίκησή του. «Επιτέλους!» αναφωνούν πολλοί, χαιρετίζοντας τις όλο και πιο arty  οσκαρικές επιλογές, «έλεος!» αναθεματίζουν οι υπόλοιποι, εξοργισμένοι για το «μίζερο», πολιτικά ορθό και… αντιτουριστικό φετινό «συνονθύλευμα» των υποψήφιων ταινιών, από τις οποίες απουσιάζουν οι σταρ, το glamour και το φαντασμαγορικό παραμύθι.»

Φαβορί σχεδόν από την πρώτη μέρα της ανακοίνωσης των υποψηφιών είναι το Nomadland της Chloe Zhao με την Frances McDormand. Έχει ήδη κερδίσει 217 βραβεία, ανάμεσά τους και το BAFTA, το «βρετανικό Όσκαρ».

Οι δυο Χρυσές Σφαίρες (δραματική ταινία και σκηνοθεσία) ενίσχυσαν τη φόρα αυτού του συγκινητικού και εικαστικά πανέμορφου road movie, το οποίο απέσπασε έξι πρωτοκλασάτες οσκαρικές υποψηφιότητες (ταινία, σκηνοθεσία, διασκευασμένο σενάριο, α΄ γυναικείος ρόλος, μοντάζ και φωτογραφία), σε καμιά από τις οποίες δεν θα πέσει αμαχητί.

Από την άλλη, πολλοί αναμένουν τη νίκη του  Minari.

Οι φετινές υποψηφιότητες στην κατηγορία Πρώτου Ανδρικού Ρόλου έχουν μπερδέψει το κοινό. Οι περισσότεροι χρήστες του ίντερνετ έχουν αποθεώσει την ερμηνεία του Riz Ahmed στο Sound of Metal (διαβάστε την κριτική μας για την ταινία εδώ) και επίσης πολλοί μιλούν για το πόσο καλός ήταν ο Anthony Hopkins ως ασθενής που πάσχει από άνοια στο The Father.

Ωστόσο, ο αναπάντεχος θάνατος του Chadwick Boseman δίνει μεγαλύτερο βάρος στην τελευταία του – συγκινητική – ερμηνεία, οπότε είναι παραπάνω από πολλές οι πιθανότητες να πάει στο όνομά του το Χρυσό Αγαλματίδιο.

Ως προς τον Πρώτο Γυναικείο Ρόλο, αναμένεται το βραβείο να «παιχτεί» ανάμεσα στις φανταστικές Carey Mulligan στο Promising Young Woman και της Viola Davis στο Ma Rainey’s Black Bottom.

Πάντως, η πολυσυζητημένη ταινία Ma Rainey’s Black Bottom αξίζει άνετα το Όσκαρ Καλύτερων Κοστουμιών, για το οποία άλλωστε θεωρείται φαβορί.

Πολλοί, πάντως, δεν ενθουσιάστηκαν ούτε από την ερμηνεία, ούτε από την ταινία

Και τώρα για το πολυαναμενόμενο βραβείο σκηνοθεσίας… 

Γυναίκα φαίνεται πως θα κερδίσει φέτος το – πολύ σημαντικό – βραβείο σκηνοθεσίας. Η μόνη άλλη γυναίκα υποψήφια που το κατάφερε αυτό ήταν η Kathryn Bigelow του The Hurt Locker, είναι η μόνη γυναίκα που έχει κερδίσει ποτέ, το 2010.

Φυσικά, η Chloe Zhao (Nomadland) θα είναι και η πρώτη Κινέζα σκηνοθέτιδα που κερδίζει τέτοιο βραβείο.

Μπορεί η «Δίκη των 7 του Σικάγου» να απέσπασε το βραβείο καλύτερης ομαδικής ερμηνείας από τους Αμερικανούς ηθοποιούς, οι βλέψεις του για Όσκαρ περιορίζονται όμως στις κατηγορίες πρωτότυπου σεναρίου και μοντάζ.

Αμυδρές είναι οι σεναριακές πιθανότητες της Έμεραλντ Φένελ και του Λι Άιζακ Τσουνγκ, σκηνοθετών των «Promising Young Woman» και «Minari», αντίστοιχα, ενώ η μονταζιακή υποψηφιότητα της Chloe Zhao θα είναι πιθανότατα η μόνη (από τις τέσσερις προσωπικές της) η οποία δεν θα συνοδευτεί από το αντίστοιχο βραβείο.

Να σημειωθεί ότι, για πρώτη φορά στην ιστορία των Όσκαρ, και οι πέντε υποψήφιοι για το καλύτερο πρωτότυπο σενάριο είναι υποψήφιοι και για καλύτερη ταινία.

H ταινία Soul της Pixar θεωρείται φαβορί για βραβείο καλύτερης ταινίας animation.

Τα Όσκαρ αγαπούν τις αυτο-αναφορικές ταινίες. Έτσι, είναι σχεδόν σίγουρο ότι το βραβείο Καλύτερης Παραγωγής θα λάβει το Mank, μία ταινία του David Fincher, μία ταινία για μία ταινία. Η ιστορία επαναλαμβάνεται, καθώς πέρσι το αντίστοιχο βραβείο είχε πάρει το «One Upon A Time In Hollywood» του Quentin Tarantino, άλλη μία ταινία που μιλάει για τον κινηματογράφο.

Αδικημένος έχει θεωρηθεί ο Mads Mikkelsen που δεν έλαβε υποψηφιότητα για τον πρωταγωνιστικό του ρόλου στην δανέζικη ταινία «Another Round» που τουλάχιστον φαίνεται πως  θα πάρει το βραβείο Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Μπορεί επίσης να κάνει την έκπληξη το (κακοσχολιασμένο και «ενοχλητικό» για αρκετούς Αμερικανούς)  Hillibilly Elegy και να κερδίσει εκείνο το Όσκαρ Καλύτερου Μακιγιάζ και Χτενισμάτων παρά τις υψηλές αποδόσεις.

Για καλύτερο ντοκιμαντέρ, πηγαίνει με φόρα το «ο Δάσκαλός μου, το Χταπόδι»-μία από τις δεκάδες υποψηφιότητες που διατίθενται στο Netflix.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο