Η γερμανική φίρμα έκανε τα αποκαλυπτήρια του δυνητικά δημοφιλέστερου EV μοντέλου της με την μορφή του Q4 e-tron, ενός μεσαίου μεγέθους SUV με αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία το οποίο μάλιστα θα είναι εξαρχής διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις αμαξώματος, παραδοσιακή SUV και Coupe SUV λογικής, Sportback προσφέροντας αυτομάτως περισσότερες επιλογές.

Το νέο μοντέλο είναι το πρώτο της Audi που αξιοποιεί την πολυχρηστική ηλεκτρική αρχιτεκτονική του VW Group, MEB αλλά και το πρώτο premium μοντέλο με την συγκεκριμένη αφετηρία κάτι που σημαίνει και upmarket χαρακτηριστικά σε σχέση με τα ομογάλακτα VW ID.4 και Skoda Enyaq με τα οποία μοιράζεται πολλά κοινά τεχνολογικά χαρακτηριστικά σε επίπεδο κινητήρων και μπαταριών.

Αναλυτικότερα, η γκάμα του Q4 e-tron ξεκινά με την έκδοση 35 η οποία αξιοποιεί μπαταρία 52 kWh που τοποθετείται κάτω από το δάπεδο και τροφοδοτεί ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων και 310 Nm ροπής. Σύμφωνα με την Audi ο συγκεκριμένος συνδυασμός εξασφαλίζει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ωρα σε 9,0 δευτερόλεπτα, μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα, ενώ σε ό,τι αφορά την αυτονομία αυτή προσδιορίζεται σε 340 χλμ. για την παραδοσιακή SUV έκδοση αμαξώματος. Στην περίπτωση της αεροδυναμικότερης Sportback το συγκεκριμένο μέγεθος αυξάνεται σε 350 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση.

H γκάμα συνεχίζει με την έκδοση Q4 e-tron 40 η οποία εφοδιάζεται από την μεγαλύτερης απόδοσης μπαταρία των 77 kWh καθώς και έναν ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αποδίδει 204 ίππους και 310 Nm ροπής. Το sprint των  «0-100» απαιτεί 8,5 δευτερόλεπτα ωστόσο η μέγιστη ταχύτητα παραμένει απαράλλακτη στα 160 χλμ./ώρα. Χάρη στην μεγαλύτερη μπαταρία η αυτονομία διαμορφώνεται σε 520 χλμ. για την SUV έκδοση και παρόλο που προς το παρόν η Sportback έκδοση δεν έχει περάσει τη διαδικασία πιστοποίησης η Audi εκτιμά ότι χάρη στον αεροδυναμικό συντελεστή των 0.26 έναντι 0.28 της απλής SUV έκδοσης θα εξασφαλίζει έως και 10 χλμ. επιπλέον αυτονομίας.

Στην κορυφή της γκάμας θα βρίσκεται η τετρακίνητη έκδοση Q4 e-tron 50 η οποία επωφελείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ ένα για κάθε άξονα. Η συνδυαστική ισχύς διαμορφώνεται σε 299 ίππους και 460 Nm ροπής και ως εκ τούτου η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί μόλις 6,2 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα αυξάνεται σε 180 χλμ./ώρα. H κορυφαία έκδοση εφοδιάζεται με την μπαταρία 77 kWh και υπόσχεται αυτονομία 488 χλμ. για την απλή και 497 χλμ.

Στην περίπτωση των εκδόσεων 40 και 50 προσφέρεται ως standard φορτιστής 11 kW (στην περίπτωση της βασικής είναι 7,2 kW) ενώ το κύκλωμα φόρτισης μπορεί να υποστηρίξει επαναφόρτιση σε ταχυφορτιστή 125 kW. Σύμφωνα με την Audi η διαδικασία ταχείας φόρτισης μπορεί να εξασφαλίσει ενέργεια για 130 χλμ. διαδρομής σε μόλις δέκα λεπτά.

Στα χαρακτηριστικά του Q4 e-tron συγκαταλέγεται το σύστημα προγραμμάτων οδήγησης το οποίο είναι προαιρετικό για την βασική έκδοση και standard σε όλες τις υπόλοιπες. Διαθέτει πέντε προγράμματα, μεταξύ των οποίων και Dynamic, που παραλλάζουν την χαρτογράφηση του ηλεκτροκινητήρα και του συστήματος διεύθυνσης, αναλόγως με τις απαιτήσεις του οδηγού και τις συνθήκες. Υπάρχει και πρόγραμμα Range το οποίο μεγιστοποιεί την αυτονομία. Οι πιο γενναιόδωρα εξοπλισμένες εκδόσεις διαθέτουν στο βασικό τους εξοπλισμό σπορ ανάρτηση ενώ προσφέρεται η δυνατότητα επιλογής και ρυθμιζόμενων αμορτισέρ.

Πλην των τεχνικών χαρακτηριστικών, αξίζει να σημειωθεί ότι η σχεδίαση του Q4 e-tron αποτελεί το επόμενο βήμα στο σχεδιαστικό κώδικα της Audi για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της.

Πλην των προσεκτικά σμιλεμένων επιφανειών όπου τον πρώτο λόγο έχει η αεροδυναμική αλλά και η διαφοροποίηση που επιβάλλει η συνομοταξία των premium με τις ακριβότερες εκδόσεις να διαθέτουν ένα πιο αιχμηρό bodykit, ιδιαίτερη σημασία έχει δοθεί και στα φώτα που συνηγορούν στην σε μια χαρακτηριστική ταυτότητα.

Εκτός από τον χαρακτηριστικό σχεδιασμό που εξασφαλίζουν τα φωτιστικά σώματα στην όψη του  Q4 e-tron, το ηλεκτρικό μοντέλο είναι το πρώτο Audi που επωφελείται από νέας τεχνολογίας ψηφιακά LED φώτα τα οποία μπορούν να παραλλάξουν μοτίβο, ενώ είναι το πρώτο μικρό SUV της Audi που επωφελείται από τα ενιαία LED στο πίσω τμήμα.

Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις, το Q4 e-tron έχει μήκος 4,588 μέτρα, πλάτος 1,865 μ. και ύψος 1,632 μέτρα, μεγέθη που το τοποθετούν ανάμεσα σε Q3 και Q5 όπως υπαγορεύει και η ονομασία του. Ταυτόχρονα ωστόσο, χάρη στην αποδοτική διάταξη που εξασφαλίζει ο ηλεκτροκίνητος χαρακτήρας του, το Q4 e-tron υπόσχεται ευρυχωρία που προσεγγίζει το Q7.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στους αποθηκευτικούς χώρους μέσα στην καμπίνα επιβατών ξεκινώντας από την κεντρική κονσόλα που εκτός από την προαιρετική επιφάνεια επαγωγικής φόρτισης κινητών τηλεφώνων διαθέτει έναν διόλου ευκαταφρόνητο χώρο αποθήκευσης ενώ το ίδιο ισχύει και για τα εσωτερικά των τεσσάρων θυρών που μπορούν να φιλοξενήσουν μικροαντικείμενο και μπουκάλια ενός λίτρου.

Τα υλικά ποικίλλουν περιλαμβάνοντας αλουμίνιο, ξύλο και μαλακά πλαστικά για τις επιφάνειες και τεχνόδερμα ή ακόμα και ανακυκλωμένα υλικά στο πλαίσιο της προσπάθειας της Audi να προσφέρει ένα ολιστικά φιλικό προς το περιβάλλον προϊόν.

Σε επίπεδο πρακτικότητας, το πορτ μπαγκάζ του Q4 e-tron ξεκινά από τα 520 λίτρα και φτάνει έως τα 1.490 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων. Παραδόξως στην έκδοση Sportback τα συγκεκριμένα μεγέθη υπερτερούν καθώς διαμορφώνονται σε 535 και 1.460 λίτρα αντίστοιχα χάρη στην διαφορετική γραμμή του πίσω παρμπρίζ.

Όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς το Q4 e-tron εφοδιάζεται με ό,τι νεότερο έχει να επιδείξει η Audi σε επίπεδο ψηφιακής τεχνολογίας. Κυρίαρχα είναι το σύστημα ο πίνακας οργάνων που φιλοξενείται σε οθόνη 10,25 ιντσών ή προαιρετικά σε 12,3 ιντσών και το σύστημα infotainment το οποίο στη βασική έκδοση εδράζεται σε οθόνη 10,1 ιντσών ή προαιρετικά σε 11,6 ιντσών.

Στη δεύτερη περίπτωση το infotainment διαθέτει βελτιωμένο σύστημα πλοήγησης το οποίο εμφανίζει σταθμούς φόρτισης, ενώ προσφέρει τη δυνατότητα ενημέρωσης για τις συνθήκες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο καθώς και ενδεδειγμένο δρομολόγιο με κριτήριο την αυτονομία καθώς και Wi-Fi.

Το ψηφιακό παζλ συμπληρώνει η παρουσία head-up display επαυξημένης πραγματικότητας το οποίο εμφανίζει τις κρίσιμες για τον οδηγό πληροφορίες όχι με τον παραδοσιακό τρόπο των head-up displays αλλά τις προβάλλει σε βάθος πεδίου  μέτρων μπροστά από το αυτοκίνητο, ιδιότητα ιδιαίτερα χρήσιμη για τις ενδείξεις του συστήματος πλοήγησης. Εκτός από αυτές εμφανίζει επίσης και κρίσιμες πληροφορίες που προκύπτουν από τα συστήματα υποβοήθησης όπως το ενεργό cruise control, το σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης, το σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης καθώς και το σύστημα υποβοήθησης για την μεγιστοποίηση της αυτονομίας.

Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα, σύμφωνα με τις συστάσεις της Audi, το Q4 e-tron θα είναι διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά από το καλοκαίρι. Οι τιμές στη Γερμανία αναμένεται να ξεκινούν από τα 41.900 ευρώ χωρίς να υπολογίζονται οι επιδοτήσεις που ισχύουν.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο