H γαλλική φίρμα έκανε, όπως είχε υποσχεθεί, τα αποκαλυπτήρια του νέου C5 που προσθέτει στα διακριτικά του το γράμμα «Χ», τολμώντας να λοξοκοιτάξει με τον τρόπο που μας έχει συνηθίσει η Citroen τα τελευταία χρόνια σε μια διαφορετική από τα καθιερωμένα σχεδίαση για το είδος που εκπροσωπεί – ή μάλλον που εκπροσωπούσε μέχρι την προηγούμενη ενσάρκωσή του.

Πιστό στις αισθητικές επιταγές που σύστησε το C-Xperience Concept πίσω στο 2016, το C5 X αναμιγνύει στο παρουσιαστικό του επιρροές από την επιβλητική μπερλίνα που κάποτε υπήρξε με στοιχεία από SUV και την πρακτικότητα ενός station wagon, με απώτερο σκοπό ένα μείγμα άνεσης και πολυτέλειας χωρίς στεγανά, δοσμένο με τους πλέον σύγχρονους όρους σχεδίασης.

Πλην της αυταπόδεικτα ιδιάζουσας αισθητικής, ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τρόπος που οι σχεδιαστές της Citroen κατάφεραν να διαχωρίσουν με τόση σαφήνεια το C5 X από το C5 Αircross, προσδίδοντας στο πρώτο ένα πιο minimal και premium χαρακτήρα που απέχει έτη φωτός από το πιο παιχνιδιάρικο ύφος του μεγαλύτερου SUV της γαλλικής φίρμας με το οποίο μοιράζονται πολλά κοινά σε τεχνολογικό επίπεδο.

Στα κοινά των δύο C5 της Citroen συνυπολογίστε την κοινή αφετηρία, μιας και στην αθέατη πλευρά του «Χ» παρεπιδημεί η αρχιτεκτονική EMP2 καθώς και αντίστοιχα κινητήρια σύνολα βενζίνης και plug-in υβριδικής τεχνολογίας.

Διαφορετικός καταφανώς σε σχέση με το C5 Aircross είναι και ο στόχος του C5 X που ρίχνει το βάρος του στο δίπτυχο άνεσης και ευρυχωρίας –με αυτή τη σειρά. Με μήκος 4,805 μέτρα και μεταξόνιο 2,875 μέτρα, το C5 X υπόσχεται «απαράμιλλη ευρυχωρία» με τον θάλαμο επιβατών να παραλληλίζεται με ένα άνετο lounge.

Σε αυτό συνηγορούν τα καθίσματα Advanced Comfort τα οποία στην προκειμένη περίπτωση υπόσχονται μια ακόμα πλουσιότερη και πιο μαλακή επένδυση καθώς και η γνώριμη προοδευτική ανάρτηση της Citroen, Progressive Hydraulic Cushion που αποτελεί κοινή συνισταμένη όλων των εκδόσεων.

Παράλληλα, υπάρχει και η επιλογή της ενεργής ανάρτησης Advanced Comfort η οποία προσφέρει τη δυνατότητα τριών ρυθμίσεων μεγιστοποιώντας τα οφέλη της υδραυλικής ανάρτησης και αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού της  plug-in υβριδικής έκδοσης.

Στις πρωτιές του C5 X συγκαταλέγεται η παρουσία μιας νέας οθόνης HD για το infotainment με διαγώνιο 12 ιντσών η οποία υπόσχεται να καταστήσει σαφώς ευκολότερη την πλοήγηση στα υπομενού και την αφθονία των επιλογών και εφαρμογών.

Υπακούοντας στα μέτρα των καιρών το νέο infotainment επιδέχεται «over-the-air» updates ενώ προαιρετικά μπορεί να συνδυαστεί και με ένα προηγμένο head-up display με παραμετροποιήσιμο μέγεθος που φτάνει έως και τις 21 ίντσες. Όπως ισχύει και στο πρόσφατο C4, τα χειριστήρια για τον κλιματισμό τοποθετούνται χαμηλότερα προσφέροντας αμεσότερη πρόσβαση. Στα στοιχεία «ευκολίας» συγκαταλέγονται η επιφάνεια επαγωγικής φόρτισης smartphones η οποία καθιστά εφικτή την αυτόματη διασύνδεσή του μέσω mirroring στην οθόνη του infotainment.

Στις ιδιότητες του infotainment συγκαταλέγεται επίσης η διαχείρισή του μέσω φωνητικών εντολών, ενώ το C5 X διαθέτει και μια γενναιόδωρη λίστα εξοπλισμού με συστήματα άνεσης, υποβοήθησης και ασφάλειας, μεταξύ των οποίων ενεργό cruise control, αυτόνομη πέδηση και σύστημα διατήρησης της πορείας τα οποία του εξασφαλίσουν τη δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Πλην της άνεσης, το C5 X αξιώνει και σημαντικές περγαμηνές πρακτικότητας. Χάρη στην ιδιάζουσα σχεδίασή του, το πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 545 λίτρα και φτάνει έως και τα 1.640 λίτρα.

Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, η γαλλική φίρμα δεν έχει προς το παρόν ανακοινώσει τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά και την ταυτότητα των κινητήριων συνόλων, σημειώνοντας μόνο ότι το C5 X δεν θα είναι διαθέσιμο με diesel μοτέρ.

Σε κάθε περίπτωση δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η παρουσία του κινητήρα 1,2 λίτρων Puretech σε εκδοχή ισχύος 130 ίππων καθώς η plug-in υβριδική έκδοση με απόδοση 225 ίππων και ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ. τουλάχιστον αρχικά μιας και ο νέος CEO της Citroen, Vincent Cobée, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να υπάρξει σε δεύτερο χρόνο και νέα έκδοση με μεγαλύτερης απόδοσης μπαταρία η οποία θα εξασφαλίζει μεγαλύτερη αυτονομία.

«Το C5 X θα εξελιχθεί κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του, αποκτώντας μεγαλύτερο φάσμα λειτουργίας μηδενικών εκπομπών ρύπων» σημείωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Σε ό,τι αφορά την πιθανότητα μιας αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης, όπως παρατηρεί ο CEO της γαλλικής φίρμας «η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μακρινό ενδεχόμενο αλλά προς το παρόν δεν βρίσκεται στα σχέδιά μας. Θα μπορούσε στο μέλλον να υπάρξει εφόσον υπάρξει πρώτα  εξέλιξη σε επίπεδο τεχνολογίας μπαταριών αλλά και υποδομής φόρτισης. Θα επανέλθουμε σε τρία με τέσσερα χρόνια».

Η διάθεση της νέας ενσάρκωσης του C5 αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2021.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο