Χθες το βράδυ, ένας Έλληνας ράπερ βρέθηκε στα πρώτα θέματα των ειδησεογραφικών ιστοσελίδων, εξαιτίας της σύλληψής του. Είχε προηγηθεί «κινηματογραφική καταδίωξη» στους δρόμους της Αθήνας, αφού προκειμένου να αποφύγει τον αστυνομικό έλεγχο, ο κατά κόσμον Παναγιώτης «Πίτερ» Αναστασόπουλος, παραβίασε τέσσερα κόκκινα φανάρια με ιλιγγιώδεις ταχύτητες πριν εγκλωβιστεί από τους αστυνομικούς.

View this post on Instagram

A post shared by Mad Clip (@madclip)

Ποιος είναι, όμως, ο 34χρονος ράπερ; Και γιατί αξίζει να ασχοληθούμε μαζί του;

Στον ενίοτε σκοτεινό, όμως συνήθως αναπάντεχα χρωματιστό, κόσμο της ελληνικής trap σκηνής με τα πανάκριβα neon και παστέλ αθλητικά σετ, τα sneakers εκατοντάδων ευρώ και τα γυαλιστερά chains και ρολόγια, ο Mad Clip αναμφίβολα ξεχωρίζει, από την πρώτη του εμφάνιση μέχρι σήμερα.

Ο 34χρονος Ελληνοαμερικάνος, με το παράξενο ραπ όνομα που προκύπτει από τα αρχικά της φράσης «Money and Drugs Can’t Live in Poverty» (Λεφτά και Ναρκωτικά, Δεν Μπορώ να Ζήσω στη Φτώχεια), συμβολίζοντας παράλληλα και την «τρέλα» που ο ίδιος παραδέχεται ότι τον διακατέχει, βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της σκηνής –και των ελληνικών τάσεων στο YouTube- αδιάκοπα, από το 2017, όταν έγινε ευρύτερα γνωστός μέσα από το κομμάτι «Dealer» που έβγαλε από κοινού με τον Yung Light.

Έκτοτε η βραχνάδα της φωνής του, που ξένισε αρκετούς στα πρώτα της ακούσματα, έχει ενταχθεί σε αμέτρητα κομμάτια με εκατομμύρια προβολές, από τις «Συνθήκες» και τον «Μεγιστάνα», μέχρι τα πολυσυζητημένα «Κότερα» και το «ΜΑΜΑ».

Ποιος είναι ο Mad Clip;

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Νέα Υόρκη, και συγκεκριμένα στην περιοχή Κουίνς, μέχρι που το 1999 ο πατέρας του μετακόμισε στην Ελλάδα για δουλειά, παίρνοντας μαζί του και την οικογένειά του, όταν ο Mad Clip ήταν 13 ετών. Στη συνέχεια οι γονείς του πήραν διαζύγιο και ο «Πίτερ» επέστρεψε στην Αμερική.

Όπως έχει δηλώσει σε παλιότερη συνέντευξή του στο Oneman, από πολύ μικρή ηλικία άρχισε να ακούει χιπ χοπ, και αποφάσισε ότι και εκείνος μια μέρα θα γινόταν ράπερ γιατί «Ξέρεις τι κατάλαβα τότε; Ότι, ρε φίλε, με τη μουσική γίνεσαι αθάνατος. Ακόμη και καλλιτέχνες που έχουν φύγει από τη ζωή, βάζεις να τους ακούσεις και είναι λες και ζωντανεύουν ξανά. Είπα τότε στον εαυτό μου, πως δεν έχει νόημα απλά να ζω, να πεθάνω και να μη με θυμάται κανένας. Δεν ξεκίνησα τη μουσική για τα λεφτά. Ήθελα να αφήσω ένα legacy, ένα story, ένα αποτύπωμα. Να μπορεί να με ακούσει κάποιος κάποτε και να πει ότι ο Mad Clip ήταν ένα παλικάρι που έκανε κάτι».

«Είχε το κίνητρο»

«Είχα το κίνητρο, να αποκτήσω τα όνειρά μου σε ένα δίμηνο». Αυτή είναι η αρχή ενός από τα κομμάτια του, αλλά σύμφωνα με τα όσα έχει δηλώσει κατά καιρούς και η πραγματικότητα όπως τη βίωνε μεγαλώνοντας. Το κυνήγι των χρημάτων, έχει παραδεχτεί, τον έσπρωξε σε παρανομίες και «λάθη», καθώς από τη μια πλευρά δεν διέθετε τους πόρους για να ζήσει, από την άλλη, όπως αναφέρει και στο κομμάτι «Κότερα»… είχε γούστα ακριβά.

Αρχικά σχεδίαζε μια ραπ καριέρα στην Αμερική, όμως ο Τάκι Τσαν, ένας από τους πιο διάσημους Έλληνες ράπερ και πρώην μέλος των Ζωντανών Νεκρών, τον έπεισε να βγάλει κάποιο κομμάτι σε ελληνικό στίχο –έβγαλαν, μάλιστα, και μαζί το «Λένε πως είμαι τρελός». Μετά βγήκε το «Dealer». Και μετά ο Madclip μετατράπηκε ταχύτατα σε ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της σκηνής.

Το πέρασμα «από τον πάτο στη μεσαία τάξη»

Ακούγοντας τα κομμάτια του, πολύ εύκολα μπορεί κανείς να σοκαριστεί τόσο από τη γλώσσα που χρησιμοποιεί, όσο και από το περιεχόμενο των στίχων του. «Νταραβέρια», «γκόμενες» και «flex» (επίδειξη πλούτου, όπως θα λέγαμε κάποτε), και αμέτρητες (αλλά πραγματικά αμέτρητες) βρισιές, μοιάζουν να έρχονται σε σύγκρουση με την παρουσία του Madclip στις συνεντεύξεις του.

Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι έχει κάνει όλα τα πράγματα για τα οποία μιλάει, ακόμη και αν πλέον έχει «καθαρίσει» από τη «φάση». Στο σήμερα, εμφανίζεται παράδοξα συγκρατημένος και προσγειωμένος, έχοντας δηλώσει μεταξύ άλλων σε συνέντευξή του στα «Τρία Μούτρα», ότι σκοπεύει κάποια στιγμή να αποσυρθεί από την trap και να φτιάξει τη δική του δισκογραφική εταιρεία–και έτσι να εξασφαλίσει και το λεγόμενο «legacy» του, την ραπ υστεροφημία του.

Αν κάτι είναι βέβαιο, είναι πως πρόκειται για έναν από τους πλέον εργατικούς ράπερ της σκηνής: Στην ίδια συνέντευξη, είχε αναφέρει ότι φροντίζει να βγάζει ένα κομμάτι κάθε μήνα –και ένα video clip μια φορά στους δύο μήνες. Εξίσου επιχειρηματίας όσο και καλλιτέχνης, αποφεύγει μεγάλο μέρος των «beefs» (τις κόντρες ανάμεσα σε ράπερ, που συνήθως εξελίσσονται σε ανταλλαγή σκληρών απειλών, ενίοτε και σε χειρότερες καταστάσεις), τουλάχιστον όταν αφορούν τρίτους. Ορισμένα από τα δικά του, όμως, έχουν τραβήξει τεράστια δημοσιότητα στον μικρόκοσμο της trap σκηνής, με το beef του με τον TUS να καταλήγει σε μήνυση εις βάρος του και σοβαρές καταγγελίες.

«Φύγε από εδώ ρε μ@@, ρε μπρο»

Τα stories του στο Instagram είναι μια ιστορία από μόνα τους –και σίγουρα έχουν συμβάλει στην τεράστια δημοτικότητά του σε μικρές και μεγαλύτερες ηλικίες. Από τον Εισβολέα μέχρι τον Ερντογάν, κατά καιρούς ο ράπερ έχει τοποθετηθεί για όλους και για όλα, με το ομολογουμένως έξυπνο χιούμορ του να τον κάνει σε πολλές περιπτώσεις viral και τις ατάκες του να περνούν στο καθημερινό λεξιλόγιο χιλιάδων Ελλήνων.

Ένας ράπερ γεμάτος αντιθέσεις

Ποιος είναι, λοιπόν, ο Πίτερ Αναστασόπουλος; Αν πιστέψεις τους στίχους του, πρόκειται για κάποιον που «σπρώχνει» δεκάδες κιλά ναρκωτικών, κάνει καθημερινά σεξ και με μια άλλη γυναίκα και είναι μπλεγμένος σε ό,τι μπορεί και δεν μπορεί να φανταστεί κανείς. Αν κοιτάξεις το Instagram του, βλέπεις μια εντελώς διαφορετική εικόνα: Φωτογραφίες με την εδώ και χρόνια κοπέλα του, στην οποία ο ίδιος δηλώνει πιστός, stories με τις γάτες του, και βέβαια ατέλειωτο «flex». Λίγο-πολύ, η εικόνα ενός αυτοδημιούργητου επιχειρηματία, που επιδεικνύει τους καρπούς των κόπων του. Αν ακούσεις τους ανήσυχους γονείς, είναι ένας από τους καλλιτέχνες που απειλούν να παρασύρουν τα παιδιά τους στα ναρκωτικά και τη βία. Και, βέβαια, αν διαβάσεις το χθεσινό αστυνομικό δελτίο, είναι ένας μάλλον επικίνδυνος οδηγός.

View this post on Instagram

A post shared by Mad Clip (@madclip)


Αναμφίβολα ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της σκηνής στην οποία ανήκει, ο Mad Clip είναι ταυτόχρονα και πεμπτουσία της, με όλες τις αντιθέσεις, τα κυριολεκτικά και μεταφορικά… «στολίδια»,  και τα προβληματικά της σημεία. Είτε πρόκειται για τον σεξισμό των στίχων, είτε για την ματσίλα της (ερμηνευτικής) συμπεριφοράς, τα τοξικά στοιχεία της trap σε καμία περίπτωση δεν λείπουν και από το δικό του προφίλ.

Όπως και με την trap, όμως, έτσι και με τον Mad Clip, είναι εύκολο να εντοπίσεις τα χαρακτηριστικά του που σε ενοχλούν. Το δύσκολο είναι να καταλάβεις πόσα από αυτά είναι αληθινά.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο