Είναι απολύτως φυσιολογικό ως γονείς να θέλουμε το παιδί μας να μοιράζεται, όπως είναι απολύτως φυσιολογικό εκείνο να δυσκολεύεται να το κάνει.

Το να μπορείς να μοιράζεσαι προϋποθέτει να κατανοείς τα συναισθήματα των άλλων και τα νήπια και τα μωρά δεν έχουν κατακτήσει ακόμη αυτή την ικανότητα.

Τα μωρά και τα νήπια είναι εγωκεντρικά. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι σε θέση να αντιληφθούν τον εαυτό τους ως ξεχωριστή οντότητα, αλλά ότι δεν καταλαβαίνουν πώς οι πράξεις τους επηρεάζουν τους άλλους.

Με λίγα λόγια η δυσκολία του παιδιού να μοιραστεί δεν πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό της ιδιοσυγκρασίας του, αλλά έχει να κάνει με το στάδιο ανάπτυξής του. Επομένως, στην προσπάθειά μας να μάθουμε το παιδί να μοιράζεται δεν πρέπει να απογοητευόμαστε.

Το προτρέπουμε να μοιράζεται

Αν πρόκειται να έρθουν επίσκεψη στο σπίτι μας τα ξαδέρφια του μικρού μας, το προετοιμάζουμε για το γεγονός ότι θα πρέπει να μοιραστεί τα πράγματά του και το παρουσιάζουμε ως κάτι συναρπαστικό.

Ρωτάμε το παιδί ποια παιχνίδια τού αρέσουν περισσότερο και θα ήθελε να δείξει στα άλλα παιδιά και τα συγκεντρώνουμε ώστε να είναι έτοιμα όταν φτάσουν οι μικροί επισκέπτες.

Με αυτόν τον τρόπο, το παιδί θα έχει χρόνο να προετοιμαστεί και να συνηθίσει την ιδέα του να μοιράζεται.

Φυσικά, είναι απολύτως φυσιολογικό και σεβαστό το παιδί να έχει ένα παιχνίδι που δεν θέλει να μοιραστεί με κανέναν. Άλλωστε, όλοι μας έχουμε αγαπημένα αντικείμενα που δεν είμαστε διατεθειμένοι να μοιραστούμε. Επομένως, δεν πιέζουμε το παιδί να μοιραστεί αυτό το παιχνίδι.

Το βοηθάμε να εξασκηθεί στο να μοιράζεται

Μερικές δραστηριότητες περιλαμβάνουν το να μοιράζεσαι ακόμη κι αν δεν το συνειδητοποιούμε. Για παράδειγμα, όταν το παιδί ζωγραφίζει παρέα με το αδερφάκι του, θα πρέπει να περιμένει μέχρι να πάρει το χρώμα μαρκαδόρο που θέλει. Έτσι, μαθαίνει να μοιράζεται και να έχει υπομονή.

Χρησιμοποιούμε χρονόμετρο

Δημιουργούμε ένα δικό μας παιχνίδι κατά το οποίο μόλις το χρονόμετρο χτυπήσει το παιδί θα πρέπει να αλλάξει παιχνίδι.

Διευκολύνουμε τη συζήτηση

Μαθαίνουμε στο παιδί πώς θα πρέπει να αντιδρά όταν βλέπει ένα άλλο παιδί να παίζει με ένα παιχνίδι που θα ήθελε κι εκείνο. Αντί να το αρπάξει από τα χέρια του άλλου παιδιού ή να αρχίσει να γκρινιάζει, μπορεί να πει στο άλλο παιδί «Μπορώ να παίξω κι εγώ με το παιχνίδι αυτό;».

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο