Ένα νέο πλαίσιο για τις προδιαγραφές των μπαταριών που θα αξιοποιηθούν για την ηλεκτροκίνητη στροφή της προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να βάλει σε τάξη την αφθονία συστοιχιών ιόντων λιθίου που θα προκύψει σύντομα στην ευρωπαϊκή επικράτεια.

Σύμφωνα με τις συστάσεις, η Ε.Ε. θα επιδιώξει την θέσπιση παγκόσμιας περιβαλλοντικής προδιαγραφής για τις μπαταρίες που κατασκευάζονται αλλά και διατίθενται στην ευρωπαϊκή επικράτεια προκειμένου να διασφαλίσει ότι θα πρόκειται για μια βιώσιμη περιβαλλοντικά δραστηριότητα. Το σχέδιο αναμένεται να παρουσιαστεί τον Δεκέμβριο.

«Κατά την εκτίμησή μας η Ε.Ε. θα γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά μπαταριών παγκοσμίως. Ο αριθμός των μπαταριών που θα διακινούνται στην Ε.Ε. θα αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια κατ΄επέκταση η βιωσιμότητά τους δεν πρέπει να παραγνωριστεί», δήλωσε ο ευρωπαίος επίτροπος Virginijus Sinkevicius.

Σημειώνεται ότι προκειμένου να υπάρξει αντίβαρο στην μέχρι τώρα ασιατική κυριαρχία σε ό,τι αφορά την κατασκευή μπαταριών, έχει δημιουργηθεί στην Ευρώπη, Συμμαχία Μπαταριών με την συγχρηματοδότηση της Ε.Ε.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις σταδιακά έως το 2025 η αξία της αγοράς μπαταριών στην Ευρώπη αναμένεται να φτάσει τα 250 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ μέχρι τότε η παραγωγή θα μπορεί να καλύψει τη ζήτηση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ήδη στο πλαίσιο της παραπάνω συμμαχίας στην οποία πρωτοστάτησαν Γερμανία και Γαλλία έχουν εκταμιευθεί από την Ε.Ε. κονδύλια ύψους 3,2 δισεκατομμυρίων ευρώ τα οποία διοχετεύθηκαν σε επτά χώρες και εμπλέκουν βιομηχανικούς κολοσσούς μεταξύ των οποίων η BASF και αυτοκινητοβιομηχανίες όπως ο όμιλος PSA, το BMW Group, το VW Group και η Daimler.

Σε ό,τι αφορά το σχέδιο που εκπονείται από την Ε.Ε για τις προδιαγραφές των μπαταριών, προκειμένου να διατίθενται στην ευρωπαϊκή επικράτεια, θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι οι πρώτες ύλες θα προκύπτουν από ελεγχόμενες πηγές και η εξόρυξή τους δεν θα εμπλέκει παιδική εργασία ή άλλες μη θεμιτές πρακτικές. Επιπλέον θα πρέπει να κατασκευάζονται με βιώσιμες διαδικασίες παραγωγής καθώς και να έχουν μια συγκεκριμένη «περιεκτικότητα» σε επικίνδυνες ουσίες. Τέλος θα υπάρξουν συγκεκριμένες προδιαγραφές ως προς την ενεργειακή αποδοτικότητά τους αλλά και τον κύκλο ζωής τους.

Οι νέοι κανονισμοί θα είναι υποχρεωτικοί για τις μπαταρίες που αξιοποιούνται στα αυτοκίνητα που θα διατίθενται στα 27 κράτη-μέλη είτε αυτές κατασκευάζονται εντός είτε εκτός Ευρώπης.

«Το νέο νομοθετικό πλαίσιο θα αφορά όλα τα είδη μπαταριών οποιασδήποτε σύστασης είτε πωλούνται ως ολοκληρωμένα προϊόντα είτε ως μέρη. Με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλιστεί η πλήρης διαφάνεια και ότι όλα τα είδη μπαταριών θα υπόκεινται σε κανονισμούς ανεξαρτήτως του τύπου ή της σύστασής τους», σημείωσε χαρακτηριστικά ο ευρωπαίος επίτροπος.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο