Βλέπετε το βάρος σας να αυξάνεται ενώ γυμνάζεστε τακτικά και προσέχετε τη διατροφή σας; Μια πιθανή εξήγηση για αυτό το μυστήριο μπορεί να κρύβεται στις βραδινές σας συνήθειες. Αν, λοιπόν, πιστεύετε ότι τα κάνετε όλα σωστά και παρ’ όλα αυτά καταλήγετε να παχαίνετε, βεβαιωθείτε ότι δεν κάνετε κάτι από τα παρακάτω.

*Δεν επιλέγετε έξυπνα τα σνακ σας

Ενώ κυριαρχεί η αντίληψη ότι το φαγητό το βράδυ και το τσιμπολόγημα παχαίνουν, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Στην πραγματικότητα, το τι τρώτε παίζει μεγαλύτερο ρόλο από την ώρα που το τρώτε.

Πράγματι, έρευνες σε ζώα έχουν συνδέσει την κατανάλωση φαγητού το βράδυ με αυξημένο βάρος, οι έρευνες σε ανθρώπους όμως δείχνουν ότι η διατροφή που σας δίνει περισσότερες θερμίδες από όσες χρειάζεστε για τις καθημερινές σας ανάγκες, είναι αυτή που οδηγεί σε αύξηση του βάρους, ανεξάρτητα από την ώρα της ημέρας που τρώτε.

Με λίγα λόγια, αν τρώτε χωρίς να υπερβαίνετε τις καθημερινές σας θερμιδικές ανάγκες, δεν πρόκειται να παχύνετε επειδή τρώτε τη νύχτα.

Το μυστικό είναι να επιλέγετε υγιεινά τρόφιμα που σας χορταίνουν χωρίς να σας επιβαρύνουν με περιττές θερμίδες, για παράδειγμα στικς λαχανικών, φρέσκα φρούτα, δύο φέτες γαλοπούλας, μια φέτα τυρί ή ένα γιαούρτι.

Επιλέγοντας ανθυγιεινά ή/και λιπαρά τρόφιμα τη νύχτα, όχι μόνο επιβαρύνετε τον οργανισμό σας με περιττές θερμίδες, αλλά υποβαθμίζετε και την ποιότητα του ύπνου σας.

*Τρώτε μπροστά στην τηλεόραση

Καταλαβαίνουμε ότι το να τρώτε βλέποντας την αγαπημένη σας σειρά είναι μια από τις μικρές χαρές της ζωής, ωστόσο αυτή σας η συνήθεια μπορεί εύκολα να οδηγήσει σε αύξηση του βάρους σας. Σχετική έρευνα έχει δείξει ότι το να τρώτε χωρίς να είστε συγκεντρωμένοι μπορεί να επηρεάσει όχι μόνο το πόσο τρώτε, αλλά και το πόσο θυμάστε ότι τρώτε. Αυτός είναι και ο λόγος που ενώ βλέπετε ταινία παρατηρείτε ξαφνικά ότι άδειασε η σακούλα με τα πατατάκια.

Φροντίστε, λοιπόν, να οργανώνετε τη μερίδα του φαγητού σας προτού καθίσετε στον καναπέ, ώστε να έχετε προκαθορισμένη ποσότητα τροφής διαθέσιμη και να αποφύγετε τις υπερβολές.

*Χαλαρώνετε με τη βοήθεια του αλκόολ

Όχι μόνο είναι πλούσιο σε θερμίδες (1 γραμμάριο σάς δίνει 7 θερμίδες), χωρίς να σας χορταίνει, αλλά το αλκοόλ μπορεί επίσης να διαταράξει τον ύπνο σας. Μπορεί αρχικά ένα ποτήρι κρασί να σας δημιουργεί αίσθημα χαλάρωσης και υπνηλίας, αλλά στη συνέχεια, όταν το ποτό διασπαστεί στο σώμα, απελευθερώνει συστατικά που προκαλούν διέγερση, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να σας πάρει ο ύπνος εύκολα ή να ξυπνάτε μέσα στη νύχτα.

Σχετική έρευνα έχει δείξει ότι ο ανεπαρκής ύπνος μπορεί να επηρεάσει τις ορμόνες της πείνας και είναι πιο πιθανό να σας κάνει να λαχταράτε (και να καταναλώνετε) ανθυγιεινά τρόφιμα. Έτσι, οτιδήποτε διαταράσσει τον ύπνο σας μπορεί να σαμποτάρει την προσπάθειά σας για απώλεια βάρους.

*Τσεκάρετε το κινητό σας προτού κοιμηθείτε

Μπορεί η έκθεση στο πρωινό φως να έχει θετική επίδραση στον οργανισμό και τον μεταβολισμό σας, όμως η έκθεση στο τεχνητό φως κατά τη διάρκεια της νύχτας, έχει τα αντίθετα αποτελέσματα, αφού το τεχνητό φως, συμπεριλαμβανομένου του μπλε φωτός των οθονών, μπερδεύει τον εγκέφαλό σας να νομίζει ότι είναι πρωί και έτσι μειώνει την παραγωγή μελατονίνης, η οποία σας βοηθά να χαλαρώσετε και να κοιμηθείτε.

Προσπαθήστε να μένετε μακριά από τις οθόνες πριν τον ύπνο σας και δοκιμάστε να χαλαρώνετε διαβάζοντας ένα βιβλίο.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο