Έχετε προσέξει ποτέ πώς ξεκινάτε την ημέρα σας; Ανοίγετε τα μάτια σας, αρπάζετε το κινητό και στη συνέχεια ετοιμάζεστε μέσα στον πανικό για να μην αργήσετε στη δουλειά; Αν αυτή η περιγραφή σάς ακούγεται οικεία, τότε μάλλον δεν ξεκινάτε την ημέρα σας με τον καλύτερο τρόπο. Ωστόσο, η πρωινή μας ρουτίνα καθορίζει τη διάθεσή μας και θέτει τους ρυθμούς στους οποίους θα κινηθεί η υπόλοιπη ημέρα. Δεν είναι τυχαίο το ρητό που λέει «η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται». Επομένως, είναι σημαντικό να έχετε μια πρωινή ρουτίνα που θα σας γεμίζει ενέργεια και καλή διάθεση.

*Οργανωθείτε εκ των προτέρων

Αν το πρωί πρέπει να κάνετε μπάνιο, να στεγνώσετε τα μαλλιά σας, να διαλέξετε τι θα φορέσετε, να βεβαιωθείτε ότι ταιριάζουν τα ρούχα σας, να βαφτείτε και να οργανώσετε το πρωινό σας και τα σνακ της ημέρας,  δεν είναι περίεργο που τρέχετε πανικόβλητη ώστε να τα προλάβετε όλα. Ωστόσο, μπορείτε να κάνετε τη ζωή σας πιο εύκολη και τα πρωινά σας πιο όμορφα, οργανώνοντας από το προηγούμενο βράδυ όσα μπορείτε. Λούστε και χτενίστε τα μαλλιά σας, βρείτε τι θα φορέσετε και προετοιμάστε το πρωινό σας και μερικά υγιεινά σνακ για την επόμενη ημέρα.

*Πιείτε νερό μόλις ανοίξετε τα μάτια σας

Μετά τον ύπνο, ο οργανισμός σας είναι αφυδατωμένος και έχει άμεση ανάγκη από ενυδάτωση. Γι΄αυτό είναι σημαντικό να ξεκινάτε την ημέρα σας πίνοντας 1-2 ποτήρια νερό. Έχετε κατά νου ότι ακόμη και μια ελαφριά αφυδάτωση, της τάξεως του 1-3%, είναι αρκετή για να μειωθεί η ενέργειά σας και να αυξηθεί η κόπωση που νιώθετε. Παράλληλα, η κατανάλωση νερού το πρωί αποτρέπει τον πονοκέφαλο, ενισχύει την ικανότητα των νεφρών σας να απομακρύνουν τις τοξίνες που έχουν συσσωρευτεί ενώ κοιμάστε και ανακουφίζει από τη δυσκοιλιότητα.

*Φάτε ένα θρεπτικό πρωινό

Το πρωινό παραδοσιακά θεωρείται το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας και όχι άδικα. Μετά από 8 ώρες ύπνου και έλλειψη τροφής το πρωινό χαρίζει στον οργανισμό σας όλη την ενέργεια που χρειάζεται. Μάλιστα, σχετικές έρευνες έδειξαν ότι η κατανάλωση πρωινού μπορεί να συμβάλλει επίσης στην ενίσχυση της πνευματικής απόδοσης, αλλά και στη βελτίωση της μνήμης και της συγκέντρωσης. Ένα θρεπτικό πρωινό θα πρέπει ιδανικά να περιλαμβάνει πρωτεΐνες (π.χ. αυγά, μανιτάρια, γιαούρτι, γάλα) και φυτικές ίνες (π.χ. τρόφιμα ολικής άλεσης, βρώμη, φρούτα, λαχανικά).

*Αναζητήστε το φως του ήλιου

Εκτός από απαραίτητος για την υγεία μας, ο ήλιος είναι ευεργετικός και για την ψυχολογία μας, αφού αυξάνει την έκκριση ενδορφινών. Μάλιστα, το φως του ήλιου κατά τη διάρκεια της ημέρας κρατάει τον κιρκάδιο ρυθμό μας (σκεφτείτε τον σαν το εσωτερικό ρολόι του οργανισμού μας) σε ισορροπία. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερη ενέργεια το πρωί και καλύτερη ποιότητα ύπνου το βράδυ. Ανοίξτε, λοιπόν, τα παντζούρια  και τραβήξτε τις κουρτίνες μόλις ξυπνήσετε, έτσι ώστε να συντονίσετε το βιολογικό σας ρολόι και να μπει φρέσκος αέρας στο σπίτι σας.

*Γυμναστείτε

Η πρωινή άσκηση προάγει την έκκριση ενδορφινών, των ορμονών που δημιουργούν το αίσθημα της ευεξίας και εξουδετερώνουν τα υψηλά επίπεδα της αδρεναλίνης, η οποία προκαλεί στρες και νευρικότητα. Έτσι, σας προσφέρει ενέργεια που διαρκεί όλη την ημέρα και το απαραίτητο stretching μετά τον ύπνο. Αφιερώστε, λοιπόν, λίγα λεπτά για να εκτελέσετε ένα ήπιο πρόγραμμα γιόγκα ή βγάλτε τον σκύλο σας μια βόλτα στο πάρκο.

Γράψτε το σχόλιό σας