Δευτέρα 29 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Κοροναϊός : «Υγειονομική βόμβα» θεωρούν οι πολίτες τα ΜΜΜ

Κοροναϊός : «Υγειονομική βόμβα» θεωρούν οι πολίτες τα ΜΜΜ

Σε έρευνα του ΟΣΕΘ, διαπιστώθηκε ότι στη Θεσσαλονίκη έπεσε κατά 21 η καθημερινή χρήση αστικής συγκοινωνίας μετά την άρση του lockdown. Μάλιστα, ο ένας στους δέκα ερωτηθέντες δήλωσε ότι «δεν θα χρησιμοποιούσε πλέον τη δημόσια συγκοινωνία».

Με στόχο μια ενδεικτική καταγραφή των επιπτώσεων της πανδημίας στο φάσμα των καθημερινών μετακινήσεων των πολιτών με τη δημόσια συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε έρευνα από τον από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Α.Ε. (Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε.) το δεκαήμερο 20 Ιουλίου έως 1 Αυγούστου 2020.

Η έρευνα διενεργήθηκε το δεκαήμερο 20 Ιουλίου έως 1 Αυγούστου, με στόχο μια ενδεικτική καταγραφή των επιπτώσεων της πανδημίας στο φάσμα των καθημερινών μετακινήσεων των πολιτών με τη δημόσια συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης.

Πραγματοποιήθηκε τόσο ηλεκτρονικά, όσο και με συνέντευξη σε καίρια σημεία και σε σταθμούς μετεπιβίβασης της Θεσσαλονίκης. Συνολικά έλαβαν μέρος σε αυτή περίπου 350 μετακινούμενοι, δείγμα που, σύμφωνα με τον ΟΣΕΘ, είναι μικρό, αλλά ενδεικτικό για τη συμπεριφορά πριν – και μετά τα μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας λόγω του κοροναϊού.

Μερικά από τα αποτελέσματα:

Ένας στους τέσσερις μετακινούμενους στη Θεσσαλονίκη άλλαξε τρόπο μετακίνησης εξαιτίας της πανδημίας Covid-19 μετά την σταδιακή άρση των μέτρων αποκλεισμού, σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης ΑΕ (ΟΣΕΘ ΑΕ).

Παράλληλα, πτώση κατά 21 ποσοστιαίες μονάδες παρουσίασε η καθημερινή χρήση αστικής συγκοινωνίας, συγκριτικά με την περίοδο πριν την πανδημία, ενώ η χρήση του ΙΧ αυξήθηκε κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες (κυρίως από χρήστες που χρησιμοποιούσαν αστική συγκοινωνία στο παρελθόν).

Το 79,24% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρησιμοποιούσε πριν από την πανδημία ως κύριο μέσο μεταφοράς τη δημόσια συγκοινωνία έναντι 58,19% που ανέφερε ότι την χρησιμοποιεί καθημερινά μετά την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας.

Το ποσοστό χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου ως κύριου μέσου μεταφοράς αυξήθηκε από 10,23% πριν από την πανδημία σε 20,47%, μετά την άρση του lockdown.

Η καθημερινή χρήση αστικής συγκοινωνίας μειώθηκε σχεδόν κατά 21 ποσοστιαίες μονάδες (από 52,63% πριν από την πανδημία σε 31,58% μετά την άρση απαγόρευσης κυκλοφορίας). Μάλιστα, ο ένας στους δέκα ερωτηθέντες δήλωσε ότι «δεν θα χρησιμοποιούσε πλέον τη δημόσια συγκοινωνία».

Επιπλέον, οι μετακινούμενοι έθεσαν για μια ακόμη φορά ζητήματα όπως είναι: η αναγκαία τήρηση των μέτρων ατομικής προστασίας, απολύμανσης και αερισμού των οχημάτων. Όσον αφορά την τήρηση των μέτρων στη δημόσια συγκοινωνία, περίπου το 60% δεν είναι ικανοποιημένο.

Τέλος, θεωρούν ότι η μείωση του στόλου των οχημάτων είναι βασικός λόγος για τη μη τήρησης των αποστάσεων εντός των λεωφορείων, ενώ σχεδόν ομόφωνα θεωρούν ότι η δημόσια συγκοινωνία αποτελεί «υγειονομική βόμβα» για τη νόσο του SARS-CoV-2.

«Αυτά μας δίνουν την πρόσθετη ευθύνη για προσοχή και διαρκή εφαρμογή των πλαισίων αποφυγής εξάπλωσης της νόσου με τα μέσα μεταφοράς (οδηγίες/ αποφάσεις ΕΟΔΥ και υπουργείων Υγείας και Υποδομών-Μεταφορών)», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας.

Sports in

Γιατί η απουσία του Χουάντσο Ερνανγκόμεθ «πληγώνει» τον Παναθηναϊκό… (vids)

Ο Παναθηναϊκός θα παίξει στο Βελιγράδι χωρίς τον Ερνανγκόμεθ, ο Εργκίν Αταμάν ψάχνει λύσεις για τη διπλή μάχη με τη Μακάμπι και η απουσία του Ισπανού είναι πολύ πιο σημαντική από όσο νομίζει κανείς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 29 Απριλίου 2024