Φωτογραφίες: Automedia

Το Enyaq iV θα διαδραματίσει τον ρόλο του «επιβλητικού» προλόγου στην νέα ηλεκτρική εποχή της Skoda, όντας το πρώτο μοντέλο της φίρμας που σχεδιάστηκε εξαρχής υπό το σκεπτικό της ηλεκτροκίνησης.

Mε μήκος 4,65 μέτρων, πλάτος 1,87 και ύψος 1,61 το Enyaq iV, θα μιμηθεί αισθητικά το Vision iV Concept  που προηγήθηκε και παρόλο που οι μηχανικοί της Skoda έχουν δαπανήσει αρκετό χρόνο για να καμουφλάρουν τόσο τη σιλουέτα του δοκιμαστικού πρωτοτύπου όσο και τις λεπτομέρειες που προδίδουν την συνάφεια  με το concept car,  αντιστοιχίες είναι εμφανείς όσο και η γνώριμη αισθητική  υπόσταση που το κατατάσσει ως ένα άμεσα αναγνωρίσιμο SUV δια χειρός Skoda.

Ως γνήσιο τέκνο της Skoda και συνεπικουρούμενων των παραπάνω διαστάσεων το Enyaq iV θα δώσει ιδιαίτερη έμφαση σε όρους πρακτικότητας και ευρυχωρίας εκμεταλλευόμενο πλήρως το μεγάλο μεταξόνιο των 2,765 μέτρων προς όφελος των επιβαινόντων αλλά και των μεταφορικών του δυνατοτήτων που ξεκινούν από τα 585 λίτρα για τον χώρο του πορτ μπαγκάζ.

Αυτό που ξεπερνά τις συνήθεις προδιαγραφές της Skoda, όπως προκύπτει από την πρώτη λήψη του εσωτερικού του, είναι η τεραστίων διαστάσεων οθόνη των 13,0 ιντσών  η οποία θα φιλοξενεί το infotainment και η οποία θα συνδυάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων και head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, προσδίδοντας στο νέο ηλεκτροκίνητο SUV και την απαιτούμενη ψηφιακά ενσυνείδητη υπόσταση.

Σε ό,τι αφορά τις λειτουργίες και τις δυνατότητες των ψηφιακών προδιαγραφών του αναμένεται να είναι παρόμοιες με αυτές του VW ID.3 με το οποίο θα μοιράζεται το ίδιο λειτουργικό, δίνοντας  περισσότερο έμφαση σε χαρακτηριστικά που θα υπογραμμίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του.

Κοινή με το VW ID.3 Hatchback είναι και η αρχιτεκτονική που αποτελεί αφετηρία για το Enyaq iV, γνωστή ως ΜΕΒ, η οποία όπως ισχύει και για τις υπόλοιπες προδιαγραφές του τσεχικού SUV θα πλαισιωθεί από χαρακτηριστικά που θα υπογραμμίζουν την SUV υπόσταση αλλά και την «πολυδιάσταση» επιλογών στην οποία μας έχει συνηθίσει η Skoda.

Έτσι, τo Enyaq αναμένεται να διατεθεί σε πέντε εκδόσεις ισχύος από 148 έως 306 ίππους και με τρεις, διαφορετικής απόδοσης, μπαταρίες, ενώ οι ιδιοκτήτες του θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε πισωκίνητες ή τετρακίνητες διαμορφώσεις.

Εφαλτήριο για την γκάμα εκδόσεων θα αποτελέσει η έκδοση iV 50, η οποία θα εφοδιάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 148 ίππων που θα κινεί αποκλειστικά τον πίσω άξονα και θα συνδυάζεται με μπαταρία 55 KWh, αυτονομίας 340 χλμ.

Ψηλότερα στην γκάμα, η έκδοση  iV 60, θα είναι επίσης πισωκίνητη, προσφέροντας απόδοση 179 ίππων και αυτονομία 390 χλμ. καθώς θα εφοδιάζεται με μεγαλύτερης απόδοσης μπαταρία ιόντων λιθίου 62 kWh.

Με κίνηση στους πίσω τροχούς θα είναι και η κορυφαία από άποψη αυτονομίας έκδοση, η οποία με μπαταρία 82 KWh εξασφαλίζει με μία φόρτιση 500 χλμ. αυτονομίας, προσφέροντας παράλληλα τη διόλου ευκαταφρόνητη απόδοση των 204 ίππων.

Οι κορυφαίες σε επίπεδο ισχύος εκδόσεις iV 80X και iV VRS θα είναι de facto τετρακίνητες χάρη στην παρουσία δύο ηλεκτρικών μοτέρ, προσφέροντας 265 και 306 ίππους, αντίστοιχα, και αυτονομία 460 χλμ. χάρη στην παρουσία της μπαταρίας των 82 kWh.

Σύμφωνα με τις συστάσεις η έκδοση των 306 ίππων, θα επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα εξασφαλίζοντας παράλληλα μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι το Enyaq θα μπορεί να υποστηρίξει φόρτιση των μπαταριών του σε δημόσιο ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 125 kW, διαδικασία η οποία αναπληρώνει το 80% της ενέργειας των μπαταριών σε 40 λεπτά. Σε ό,τι αφορά την οικιακή φόρτιση αναμένεται να απαιτεί από έξι έως οκτώ ώρες μέσω wallbox.

Γράψτε το σχόλιό σας