Η BMW αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής του πρώτου αμιγώς ηλεκτροκίνητου SUV της με την μορφή της iX3 η οποία αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική της πορεία από τα τέλη του 2020 από την Κίνα όπου και θα κατασκευάζεται για να έρθει στην Ευρώπη από το 2021.

Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς από την ονομασία όσο και την εικόνα του νέου μοντέλου, η iX3 αποτελεί το ηλεκτροκίνητο alter ego της Χ3, όντας το πρώτο «συμβατικής» σχεδίασης ηλεκτροκίνητο μοντέλο της BMW μετά τα εξωτικά i3 και i8, αλλά και το πρώτο μοντέλο της βαυαρικής φίρμας που είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης, diesel, plug-in υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία.

Είναι επίσης το πρώτο μοντέλο της BMW που αξιοποιεί την νέα, «πέμπτης γενιάς» -όπως την ονομάζουν οι Βαυαροί-  τεχνολογία ηλεκτρικών συνόλων η οποία και θα εξοπλίσει όλα τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της βαυαρικής φίρμας συμπεριλαμβανομένου του επικείμενου τετράθυρου i4 αλλά και του επερχόμενου SUV που θα τεθεί επικεφαλής της ηλεκτρικής της γκάμας, iΝΕΧΤ. Επιπλέον, όλως παραδόξως για την BMW η οποία ξεκίνησε να δραστηριοποιείται αρκετά νωρίς με την ηλεκτροκίνηση  (βλ. i3 και i8), η iX3 είναι το πρώτο ηλεκτρικό SUV του γερμανού κατασκευαστή.

Ανεξαρτήτως από τις πρωτιές που εκπροσωπεί η iX3 και σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά της, σύμφωνα με τις συστάσεις, οι μηχανικοί της BMW αναπροσάρμοσαν την αρχιτεκτονική της συμβατικής Χ3, σχεδιάζοντας ένα νέο πίσω υποπλαίσιο που καθιστά εφικτή την τοποθέτηση ενός ηλεκτρικού μοτέρ και μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου με απόδοση 80 kWh.

Aν και το μέγεθος απόδοσης της μπαταρίας είναι ανάλογο με αυτό που προσφέρουν τα αντίστοιχα μοντέλα του ανταγωνισμού, σύμφωνα με την BMW οι συσσωρευτές της iX3 υπόσχονται κατά 20% περισσότερη αποδοτικότητα σε σχέση με τις μπαταρίες που η φίρμα χρησιμοποιούσε κατά το παρελθόν, χωρίς να καταλαμβάνουν επιπλέον χώρο.

Οι μπαταρίες υπόσχονται μέγιστη αυτονομία 460 χλμ. βάσει WLTP και αναλαμβάνουν να τροφοδοτούν ένα ηλεκτρικό μοτέρ 286 ίππων το οποίο κινεί τον πίσω άξονα και αποδίδει 286 ίππους.


Σύμφωνα με τις συστάσεις η iX3 επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά της διαμορφώνεται σε 180 χλμ./ώρα, μεγέθη που δεν απέχουν διόλου από ένα καθ΄όλα συμβατικό SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η iX3 προσφέρει στους ιδιοκτήτες της δυνατότητα να εκμεταλλευτούν πλήρως τους ταχυφορτιστές του δημόσιου οδικού δικτύου καθώς το σύστημα φόρτισης του βαυαρικού SUV μπορεί να υποστηρίξει ταχεία φόρτιση σε συνεχές ρεύμα (DC) 150 kW, διαδικασία η οποία αναπληρώνει το 80% της ενέργειας των μπαταριών σε 34 λεπτά. Σε ό,τι αφορά την οικιακή φόρτιση, η πλήρης επαναφόρτιση μέσω wallbox 11 KW απαιτεί 7,5 ώρες ενώ θα υπάρχει και η δυνατότητα επαναφόρτισης μέσω μονοφασικής παροχής.

Ιδιαίτερη μνεία κάνει η BMW και στην σχέση βάρους-ενεργειακής αποδοτικότητας των μπαταριών, υποστηρίζοντας ότι σε μετακινήσεις όπου υπάρχει αρκετός χρόνος οδήγησης σε αυτοκινητοδρόμους, η iX3 προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία από τον ανταγωνισμό συνεπικουρούμενου και ενός ενεργού  συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Αναλυτικότερα, όπως σημειώνει η BMW το σύστημα ανάκτησης λειτουργεί προληπτικά και παραμετροποιεί συνεχώς το βαθμό ανάκτησης  ενέργειας βάσει των δεδομένων που προκύπτουν από το σύστημα πλοήγησης και τα συστήματα επιτήρησης του αυτοκινήτου.

Έτσι αν για παράδειγμα, οι κάμερες του αυτοκινήτου ανιχνεύσουν ένα σήμα STOP σε απόσταση, το σύστημα ανάκτησης αυξάνει την παρεμβατικότητά του χωρίς να χρειαστεί ο οδηγός να αλλάξει κάτι από τις ρυθμίσεις ενώ αν αντιθέτως, προκύψει από το σύστημα πλοήγησης ότι το αυτοκίνητο κινείται σε ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, η ανάκτηση της ενέργειας μειώνεται αφήνοντας τον κινητήρα σε λειτουργία “coasting”.

Σε κάθε περίπτωση, ο οδηγός μπορεί πάντα να επιλέξει τον βαθμό ανάκτησης ενέργειας μέσω του αντίστοιχου επιλογέα που στην θέση D, καθορίζει το ποσοστό ανάκτησης αυτόματα βάσει τριών ρυθμίσεων (υψηλή, μέση και χαμηλή) και στην θέση B που εξασφαλίζει την μέγιστη δυνατή ανάκτηση που καθιστά εφικτή την οδήγηση με ένα πεντάλ όπως αποκαλείται και ενδείκνυται για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη.

Η iX3 επωφελείται επίσης και από νέας γεωμετρίας ρυθμιζόμενη ανάρτηση με ενεργά αμορτισέρ ενώ οι ιδιοκτήτες της θα μπορούν να επιλέξουν και την πιο σπορ προσανατολισμού διαμόρφωση M.

Σε σχεδιαστικό επίπεδο, αν και δεν υπάρχουν ριζικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με την Χ3, η iX3 διαθέτει ορισμένα χαρακτηριστικά τα οποία αποσκοπούν κυρίως στην μεγιστοποίηση της αποδοτικότητάς της. Έτσι, επωφελείται από «κλειστή» γρίλια, ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και ένα σετ αεροδυναμικά βελτιστοποιημένων τροχών. Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζει ο επίσης ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας και τα χαρακτηριστικά αεροδυναμικά βοηθήματα που έχουν σχεδιαστεί προκειμένου να μειώσουν την αντίσταση του αέρα.

Προς το παρόν η BMW δεν έχει δημοσιοποιήσει εικόνες από το εσωτερικό της, ωστόσο δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται ότι θα είναι παρόμοιο με της X3 με ορισμένες διαφορές, κυρίως σε ό,τι αφορά τις ενδείξεις που άπτονται του ηλεκτροκίνητου χαρακτήρα του μοντέλου. Σε κάθε περίπτωση η BMW έχει επιβεβαιώσει την παρουσία μιας οθόνης 12,3 ιντσών όπου θα φιλοξενείται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και ακόμα μίας 10,25 ιντσών για τις λειτουργίες του infotainment το οποίο θα εντάξει την τελευταία εκδοχή του λειτουργικού της BMW με την ονομασία iDrive7 και υποστηρίζει αυτόματα update ενώ περιλαμβάνει και ψηφιακό βοηθό.

Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει και στο σύστημα BMW IconicSounds Electric το οποίο είναι υπεύθυνο για τον ήχο της iX3 όπως ακούγεται από το εσωτερικό της, καθώς πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό σύστημα παραγωγής ήχων που συνταιριάζονται με τις τυπικές διαδικασίες επιτάχυνσης, επιβράδυνσης ενός αυτοκινήτου αλλά στην προκειμένη περίπτωση, είναι τεχνητοί και δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με το διάσημο μουσουργό κινηματογραφικών ταινιών, Hans Zimmer.

Οι χώροι του θαλάμου επιβατών είναι επίσης αντίστοιχοι μιας τυπικής Χ3, ωστόσο δεν ισχύει το ίδιο για το πορτ μπαγκάζ που έχει μειωθεί κατά 40 λίτρα, ξεκινώντας πλέον από τα 510 λίτρα.

Κατά τις προσφιλείς συνήθειες των κατασκευαστών η iX3 αναμένεται αρχικά να διατεθεί σε μια συλλεκτική έκδοση λανσαρίσματος ονόματι Premier με τις υπόλοιπες εκδόσεις να ακολουθούν και την BMW να επιφυλάσσεται για το ακριβές χρονοδιάγραμμα άφιξής τους στις χώρες της Ευρώπης σε δεύτερο χρόνο.

Γράψτε το σχόλιό σας