Οι πρόσφατες αποκαλύψεις από τον Παπαγγελόπουλο στον Παππά κι από τον Μιωνή στον Καλογρίτσα έχουν όλες μια κοινή βάση: την προσπάθεια της προηγούμενης κυβέρνησης να εγκαθιδρύσει ένα καθεστώς ελέγχου της χώρας.

Αν απέτυχε, αυτό δεν σημαίνει πως δεν προσπάθησε.

Οσα προκύπτουν ειδικότερα για τον χώρο της ενημέρωσης δεν είναι απαραιτήτως άγνωστα, αλλά τώρα αποκτούν τη συνεκτικότητα ενός σχεδίου.

Να πάρουμε τα πράγματα χρονολογικά.

Ο διαγωνισμός για τέσσερις τηλεοπτικές άδειες (σύμφωνα με το αξιομακάριστο Ινστιτούτο Φλωρεντίας!) προκηρύχθηκε για τις 31 Αυγούστου 2016.

Οπως προκύπτει από το δικόγραφο και την ηλεκτρονική αλληλογραφία που δημοσιοποιήθηκε, ο εργολάβος Χρ. Καλογρίτσας με διαμεσολάβηση του υπουργού Ν. Παππά είχε έλθει σε συνεννόηση με τον λιβανέζικο κατασκευαστικό όμιλο CCC για να χρηματοδοτηθεί η συμμετοχή του.

Τα 25 εκατ. ευρώ

Ο τότε οικονομικός υπεύθυνος του Καλογρίτσα που μετείχε στις διαπραγματεύσεις αποκαλύπτει ότι η συμφωνία ήταν για 25 εκατομμύρια ευρώ. Τρία για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό και τα υπόλοιπα 22 για την πληρωμή της άδειας και το στήσιμο του σταθμού (Κ. Τόμπρας, Star, 6/7/2020).

Υπάρχει μέιλ του Φουάντ Χούρι (εκ των ιδιοκτητών της λιβανέζικης εταιρείας) για τον τρόπο καταβολής των τριών εκατομμυρίων μέσω «φίλων» στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κι ενός κυπριακού λογαριασμού με ημερομηνία 27/8/2016 – τρεις ημέρες πριν από τον διαγωνισμό…

Η καταβολή έγινε στις 29/8/2016, προπαραμονή του διαγωνισμού.

Θεωρητικά τα χρήματα ήταν προκαταβολή για την κατασκευή από τον Καλογρίτσα ενός mall στη Σαουδική Αραβία. Ο κατασκευαστής καταφανώς δεν είχε τέτοιες τεχνικές δυνατότητες (πράγμα το οποίο αποκλείεται να αγνοούσε μια τεράστια κατασκευαστική όπως η CCC), ενώ η καταβολή γίνεται μέσω Κύπρου και Τράπεζας Αττικής στην εταιρεία «Ιωάννης – Βλαδίμηρος Χ. Καλογρίτσας, Τηλεόραση Πανελλαδικής Κάλυψης, Μονοπρόσωπη ΑΕ».

Δεν ξέρω πολλές τηλεοράσεις που χτίζουν mall στην αραβική χερσόνησο!

Ο Καλογρίτσας πήρε την άδεια με 52,6 εκατομμύρια ευρώ – ποσό προφανώς μεγαλύτερο από όσο υπολόγιζαν αυτός και οι συνεταίροι του…

Τα μέλη της επιτροπής του διαγωνισμού και ο τότε γενικός γραμματέας Ενημέρωσης Λ. Κρέτσος διώκονται σήμερα επειδή κινήθηκαν «με αποκλειστικό σκοπό να ευνοήσουν την εταιρεία του Ιωάννη – Βλαδίμηρου Καλογρίτσα» (παραγγελία δίωξης 6/4/2019).

Παππάς και Κρέτσος

Στη συνέχεια οι Χούρι μάλλον αντιλήφθηκαν πού πάνε να μπλέξουν. Δεν δίνουν τα υπόλοιπα λεφτά, ενώ ζητούν πίσω και την προκαταβολή.

Ο Καλογρίτσας από την πλευρά του έπρεπε να πληρώσει την πρώτη δόση της άδειας το διάστημα 23-26 Σεπτεμβρίου.

Εκκληση για βοήθεια

Με μεσολάβηση του Παππά (ο οποίος μετέφερε αίτημα του πρωθυπουργού!) συναντήθηκε την Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου με τον Β. Μαρινάκη και ζήτησε να του δανείσει το ποσό που χρειαζόταν, περίπου 18 εκατομμύρια (Β. Μαρινάκης, Real FM, 18/4/2019).

Ο Μαρινάκης αρνήθηκε. Ετσι ο Καλογρίτσας δεν κατέβαλε την πρώτη δόση και στις 26 Σεπτεμβρίου κηρύχθηκε έκπτωτος.

Η ιστορία όμως δεν τελειώνει εκεί. Την Τρίτη 4 Οκτωβρίου, και πάλι ύστερα από παρέμβαση του Παππά, ο Καλογρίτσας επισκέπτεται τον Δ. Κοντομηνά, του οποίου ο Alpha δεν είχε πάρει άδεια.

Του μετέφερε την ιδέα των «παιδιών» (όπως είπε) να μπει μέτοχος στον Alpha, όπου θα αναλάμβανε την ευθύνη για τα δημοσιογραφικά αλλά και την εκπομπή του «συριζοκήρυκα» Λάκη Λαζόπουλου για ευνόητους λόγους.

Διευκρίνισε ότι ο ίδιος δεν έχει λεφτά να βάλει στην υπόθεση. Δηλαδή αφού απέτυχε να τον πληρώσει ο Μαρινάκης, η ιδέα ήταν να τον πληρώσει ο Κοντομηνάς.

Ηταν η τρίτη παρέμβαση του Παππά μέσα σε δύο μήνες για να βάλει πόδι σε κανάλι – πέρα από την επιλογή παρουσιαστών και διευθυντών ειδήσεων, στην οποία επιδιδόταν ήδη…

Την επομένη ο Κοντομηνάς βγήκε έξαλλος στην τηλεόραση και κατήγγειλε ότι «ήλθε ο άνθρωπος του Παππά και ζήτησε το 51%» του καναλιού (Alpha TV, 5/10/2016).

Αξίζει να σημειώσουμε πως ούτε η καταγγελία του Μαρινάκη αλλά ούτε και η καταγγελία του Κοντομηνά διαψεύστηκαν ποτέ από την τότε κυβέρνηση ή τον ίδιο τον Παππά.

Οι πληροφορίες λένε μάλιστα πως οι κυβερνητικοί αποτάθηκαν και σε άλλους δύο γνωστούς επιχειρηματίες για να διασφαλίσουν τη χρηματοδότηση του SYRIZA TV, αλλά δεν βρήκαν ανταπόκριση.

Αλλαγή στρατηγικής. Τα τρία εκατομμύρια της προκαταβολής δεν επιστράφηκαν στους Χούρι, αλλά (με οδηγίες Παππά, λέει ο ίδιος) ο Καλογρίτσας τα έδωσε (όλα ή το μεγαλύτερο μέρος) στον Κ. Βαξεβάνη για να εκδώσει το γνωστών προδιαγραφών «Documento».

Η εταιρεία «Ιωάννης – Βλαδίμηρος Καλογρίτσας κ.λπ.» του Καλογρίτσα μετατρέπεται σε Media Doc AE στις 19 Οκτωβρίου 2016 – μόλις 23 ημέρες μετά την έκπτωση Καλογρίτσα από τις τηλεοπτικές άδειες…

Η εφημερίδα εκδόθηκε τελικά στις 20 Νοεμβρίου 2016, αλλά μάλλον δεν θεωρήθηκε αρκετή.

Η σύσκεψη με τους τραπεζίτες

Ετσι, την Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2016 πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου των τεσσάρων συστημικών τραπεζών (Εθνική, Πειραιώς, Eurobank, Alpha Bank) υπό τον Αλ. Φλαμπουράρη με τη συμμετοχή του Ν. Παππά.

Εκεί, ο Φλαμπουράρης ανέπτυξε ένα σχέδιο συγχώνευσης του ΔΟΛ (Ψυχάρης) και του Πήγασου (Μπόμπολας), πράγμα που θα έβαζε κάτω από κοινή ιδιοκτησία όχι μόνο τις εφημερίδες, τα περιοδικά, τα ραδιόφωνα, το πρακτορείο διανομής και την εκτυπωτική μονάδα, αλλά και το Mega Channel, του οποίου ΔΟΛ και Πήγασος είχαν μαζί την πλειοψηφία.

Το σχήμα θα αναλάμβαναν να διοικήσουν στελέχη της επιλογής της κυβέρνησης. Ουσιαστικά δηλαδή το μεγαλύτερο μέρος του Τύπου θα περνούσε υπό κυβερνητικό έλεγχο.

Ευτυχώς για τη χώρα (και τον Τύπο) το σχέδιο ήταν υπέρμετρα φαραωνικό για να αποδειχτεί υλοποιήσιμο. Ακόμη περισσότερο που δεν υπήρχε κάποιος διατεθειμένος να βάλει ζεστά λεφτά στο τραπέζι.

Οι τράπεζες φοβήθηκαν ενδεχομένως και τις πολιτικές προεκτάσεις του εγχειρήματος. Εκαναν πάντως πίσω, και τα δύο συγκροτήματα Τύπου ακολούθησαν τη χωριστή μοίρα τους.

Και να σκεφτεί κανείς πως όλα αυτά γίνονταν από τον Αύγουστο έως τον Δεκέμβριο 2016 από τους στενότερους συνεργάτες του πρωθυπουργού, αλλά ο πρωθυπουργός δεν είχε ακούσει τίποτα.

Αυτό πια δεν είναι γάτα Ιμαλαΐων. Γάτα Αγκύρας είναι. Θεόκουφη.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΝΕΑ

Γράψτε το σχόλιό σας