Η Audi δίνει τα διαπιστευτήρια ενός νέου αμιγώς ηλεκτροκίνητου SUV σε πρωτότυπη εκδοχή το οποίο αναμένεται να διατεθεί ως έκδοση παραγωγής από το 2021, αποτελώντας μια coupe SUV παραλλαγή του ήδη γνωστού concept car Q4 e-tron το οποίο αναμένεται επίσης να μετουσιωθεί σε έκδοση παραγωγής εντός της επόμενης χρονιάς.

Τόσο το Q4 e-tron όσο και το e-tron Sportback θα έχουν ως αφετηρία την νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική του ομίλου VW, MEB, όντας δεδομένα διαθέσιμα με την μπαταρία ιόντων λιθίου απόδοσης 82 kWh η οποία στην περίπτωση του VW ID.3 το οποίο υπήρξε το πρώτο που αξιοποίησε την συγκεκριμένη πλατφόρμα, προσφέρει αυτονομία 550 χλμ.

Προς το παρόν η Audi δεν διευκρινίζει κατά πόσο οι δύο εκδόσεις αμαξώματος του ηλεκτροκίνητου Q4 θα είναι διαθέσιμες και με τις άλλες δύο μικρότερης απόδοσης μπαταρίες των 45 και 58 kWh οι οποίες είναι διαθέσιμες στην περίπτωση του ID.3 αν και μάλλον η παρουσία της δεύτερης ανάμεσα στις επιλογές των γερμανικών SUV θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Σημειώνεται ότι στην περίπτωση του ηλεκτρικού hatchback της VW, οι συσσωρευτές των 58 KWh προσφέρουν αυτονομία έως και 420 χλμ.

Ανεξαρτήτως των μελλοντικών διαμορφώσεών του ως έκδοσης παραγωγής, όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς το Q4 Sportback e-tron διαφέρει από το ήδη γνωστό Q4 e-tron κυρίως στο πίσω τμήμα και στην χάραξη της οροφής η οποία ακολουθεί μια πιο σπορ λογική.

Στην περίπτωση της νέας Sportback έκδοσης έχει εκλείψει και η παραδοσιακής σχεδίασης  τρίτη τετραγωνισμένη εξωτερική κολώνα ενώ με δεδομένο ότι οι μεσαίες υιοθετούν μια σκούρα απόχρωση, η νέα γραμμή οροφής τονίζεται ακόμα περισσότερο συντείνοντας σε μια πιο ελκυστική όσο και δυναμική σχεδίαση που παραπέμπει σε fastback.

Υπό το σκεπτικό της νέας οροφής, το πίσω παρμπρίζ είναι επίσης πιο έντονα κεκλιμένο, ενώ διαιρείται από την παρουσία ενός spoiler που αφήνει από κάτω του, «εκτεθειμμένο» ένα μικρό μέρος της γυάλινης επιφάνειας. Χαμηλότερα ο αεροδυναμικός διαχύτης ακολουθεί την ίδια λογική με το Q4  e-tron ενώ το ίδιο ισχύει για τη σχεδίαση των πίσω φωτιστικών σωμάτων με την χαρακτηριστική γραμμή που διατρέχει το πορτ μπαγκάζ ενώνοντάς τα, τους χαρακτηριστικούς θόλους αλλά και την ευμεγέθη γρίλια μπροστά.

Ανάλογο του Q4 e-tron είναι το εσωτερικό της Sportback έκδοσης όπου κυριαρχεί το εξαγωνικό τιμόνι με τα χειριστήρια αφής μέσω των οποίων ο οδηγός διαχειρίζεται τις διάφορες λειτουργίες των περιφερειακών συστημάτων και διαμορφώνει το προφίλ οδήγησης. Πίσω του παρεπιδημεί ένας μικρός ψηφιακός πίνακας οργάνων ο οποίος συνδυάζεται με μια οθόνη 12,3 ιντσών για το infotainment το οποίο υπακούει σε μια πιο οδηγοκεντρική λογική. Την εικόνα συμπληρώνει ένας χώρος αποθήκευσης κάτω από τον επιλογέα προγραμμάτων οδήγησης ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι πλην του δέρματος Alcantara ένα μεγάλο μέρος των υλικών της καμπίνας είναι προϊόντα ανακύκλωσης.

Το πρωτότυπο Sportback όπως και το Q4 e-tron concept υιοθετεί τετραθέσια διάταξη στο εσωτερικό του στοιχείο που δεδομένα θα αλλάξει στις αντίστοιχες εκδόσεις παραγωγής.

Σε ό,τι αφορά τα κινητήρια σύνολα, η Audi έχει επιβεβαιώσει ότι το Q4, ανεξαρτήτως έκδοσης αμαξώματος θα προσφέρεται τόσο σε δικίνητη όσο και σε τετρακίνητη έκδοση. Η πρώτη αναμένεται να αξιοποιεί ένα μοναδικό ηλεκτρικό μοτέρ ενώ η δεύτερη δύο. Στην περίπτωση της τετρακίνητης έκδοσης η γερμανική φίρμα έχει ανακοινώσει αυτονομία 450 χλμ. και ισχύ που θα ξεπερνά τους 300 ίππους εξασφαλίζοντας τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δευτερόλεπτα.

Προς το παρόν, η Audi δεν έχει οριστικοποιήσει τα αντίστοιχα μεγέθη για τη δικίνητη έκδοση ωστόσο, είναι δεδομένο ότι η αυτονομία της θα υπερέχει αγγίζοντας τα 500 χλμ. Ανεξαρτήτως μετάδοσης κίνησης η μέγιστη ταχύτητα αναμένεται να διαμορφωθεί σε 180 χλμ./ώρα.

Σε ό,τι αφορά την επαναφόρτιση των μπαταριών η Audi έχει επιβεβαιώσει τη δυνατότητα των Q4 να αναπληρώνουν την ενέργειά τους με «ρυθμό» 125 KW κάτι που σημαίνει ότι σε δημόσιο ταχυφορτιστή θα μπορούν να επαναφορτίζουν σε ποσοστό 80% σε μόλις μισή ώρα.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο