Καινούργια νοηματοδότηση έχει πάρει τις τελευταίες ημέρες πριν την ολοκλήρωσή της – 20 Ιουνίου – η έκθεση «Είμαστε Εδώ/Εδώ Είμαστε» στους δρόμους του Λος Άντζελες. Τον πρώτο καιρό μετά τα εγκαίνιά της στις 16 του περασμένου Μαΐου, οι δρόμοι ήταν άδειοι από αυτοκίνητα λόγω του «λουκέτου». Τώρα, συχνά γεμίζουν με διαδηλωτές που διαμαρτύρονται για τον φόνο του George Floyd από αστυνόμο στη Μινεάπολη. Τα έργα που εκθέτει η γκαλερί Durden and Ray επιλέχθηκαν στη λογική της «έμφυτης επιθυμίας μας για σύνδεση μέσω της αίσθησης». Τα όσα συνέβησαν στη Μινεάπολη και στις διαδηλώσεις που ακολούθησαν αμφισβητούν αυτή την «έμφυτη επιθυμία» και τα έργα έχουν πλέον τη διάσταση ενός πικρά ειρωνικού σχολίου.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Opening May 16, 2020 in various locations throughout Los Angeles County: Durden and Ray presents We Are Here / Here We Are, a Los Angeles County-wide exhibition of nearly 100 artists that explores our innate desire for connectivity through sensation. (Link in our bio to sites map and more info) Due to the constraints of the COVID-19 lockdown, the artists in this exhibition have chosen public spaces to display their work — from Santa Monica to the East Side and from the San Fernando Valley to Long Beach We are here While the world turns inward more than any other point in our lifetimes, we are paradoxically more connected with each other than ever through the use of social media, digital technology, video conferencing, and telecommunication. But as the streets remain empty, the restaurants and coffee shops remain closed, and the houses of social engagement remain shuttered, we are rediscovering “real life” through our homes, our neighborhoods and ourselves. As the digital world feeds our need to connect through sight and sound, we are experiencing a severe disconnect from the other sensory functions of touch, taste, and smell, yearning for experiences that happen through tactility, sensation, randomness, and place, which are currently only possible in real life Here we are The artists in the exhibition have chosen unorthodox alternatives to a traditional gallery setting, using a wide variety of media interventions in neighborhood alleyways, yards, trees, bushes, on rocks, fences, telephone poles, and other publicly accessible areas, while honoring social distancing mandates . To experience the exhibition: Click on the link to Durden and Ray’s personalized Google Map, (LINK IN BIO) which displays the coordinates of each work, a photograph of the piece in-situ, as well as a brief description that provides some context. A small placard is available at each site and provides some information about each piece, as well as a QR code that links to the map with more information about the show and other works in the neighborhood . Pictured is work by Michelle Carla Handel . #artistrunspace #contemporaryart #losangelesartists #artinla #artcollector #laart

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Durden and Ray (@durdenandray) στις

Στο «Para el Barrio (For the Neighborhood)», ο Andrew Phillip Cortes έχει πάρει ένα καρτοτηλέφωνο που δεν χρησιμοποιείται πια – έναν τρόπο επικοινωνίας που, σήμερα, είναι και δεν είναι σε χρήση – και το καλύπτει με ένα μωσαϊκό από γυαλί, καθρέφτη και χρώμα.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Our current project continues until June 20. We hope you’ll tour our Los Angeles County-wide outdoor exhibition “We Are Here/Here We Are.” When you’re out and about viewing works, use the hashtag #weareherehereweare on social media and give credit to the artists. Their Instagram hashtags are on the placard next to the work. Hours are from dawn to dusk, every day, unless noted otherwise. Let Durden and Ray know if there is an error in the map or if the artwork is damaged or missing. And, reach out to the artists for sales inquiries. All proceeds go directly to the artists, so support when you can! . Pictured is work by 1. Cody Lusby 2. Camilla Taylor 3. David Buckingham 4. Sonja Schenk . To experience the exhibition: Click on the link to Durden and Ray’s personalized Google Map, (LINK IN BIO) which displays the coordinates of each work, a photograph of the piece in-situ, as well as a brief description that provides some context. A small placard is available at each site and provides some information about each piece, as well as a QR code that links to the map with more information about the show and other works in the neighborhood . #artistrunspace #outdoorart #artinthetimeofcovid #alternativeartexhibit #losangelesartists #artinla #artcollector #contemporaryart #installationart #losangelesart #laart

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Durden and Ray (@durdenandray) στις

E

Η Jaklin Romine έχει ως φόντο την εντολή «Μένουμε Σπίτι» για να οπτικοποιήσει στο έργο της «ACCESS DENIED» την καθημερινότητα των ΑμΕΑ: χαρτογραφεί πολλές τοποθεσίες με έργα τέχνης στις οποίες δεν μπορεί να πάει διότι δεν έχει προβλεφθεί διευκόλυνση σε χρήστες αμαξίδιου όπως είναι η ίδια η Romine, και καλεί τους θεατές του έργου της να τις επισκεφθούν εκείνοι.

Στο «A Shrine to the Old West (Ένας Βωμός στην Παλιά Δύση)», οι Makenzie Goodman και Adam Stacey τοποθετούν το «αντικείμενο λατρείας», μια κορνιζαρισμένη φωτογραφία του Τζον Γουέιν, μέσα σε σκουπίδια. Ο Γουέιν, εμβληματική φιγούρα της αρρενωπότητας, της επέκτασης προς τη Δύση και του παλιού Χόλιγουντ είχε εκφράσει, σε εκείνη τη φημισμένη συνέντευξή του στο Playboy, το 1971, την υποστήριξή του στην ιδεολογία της ανωτερότητας της Λευκής φυλής. Ο «πεπτωκός βωμός» των δύο καλλιτεχνών ερωτά κατά πόσον, στην καρδιά και το μυαλό των Αμερικανών πολιτών, θυμόμαστε με νοσταλγία ή με καταδικαστική διάθεση τον Γουέιν και τις ιδεολογίες που αντιπροσώπευε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ