Η Ρένα Βλαχοπούλου είναι μία από τις μεγαλύτερες ηθοποιούς της χώρας, ενώ το όνομά της είναι αναμφισβήτητα άρρηκτα συνδεδεμένο με την χρυσή εποχή του ελληνικού κινηματογράφου και με ταινίες που έχουν μεγαλώσει γενιές ελλήνων θεατών.

Ο δημοσιογράφος και συλλέκτης Άρης Λουπάσης, έχει δημιουργήσει στο Instagram έναν λογαριασμό, μέσα από τον οποίο συχνά με αναρτήσεις του μας ταξιδεύει στο χρόνο, δημοσιεύοντας σπάνιες φωτογραφίες από το παρελθόν αγαπημένων ελλήνων σταρ, όπως η Αλίκη Βουγιουκλάκη, η Τζένη Καρέζη, ο Λάμπρος Κωνσταντάρας, ο Ντίνος Ηλιόπουλος ή ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ.

View this post on Instagram

Η Αλίκη τον Μάιο του 1972 στο ταξίδι της στην Αμερική στα πλαίσια μιας μεγάλης και επιτυχημένης περιοδείας με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, για την παρουσίαση των ταινιών "Η κόρη μου η σοσιαλίστρια", "Υπολοχαγός Νατάσα" και "Η Αλίκη Δικτάτωρ". Το κοινό της ελληνικής ομογένειας τους επιφυλάσσει θερμή υποδοχή με πλήθος θαυμαστών στο αεροδρόμιο και τις κιν/φικές αίθουσες στην συνέχεια να κατακλύζονται από θεατές σε όλες τις πόλεις της Αμερικής όπου προβάλλονται οι ταινίες."Η Αλίκη Δικτάτωρ" είναι η τελευταία χρονολογικά από τις τρεις ταινίες και κάνει πρεμιέρα στην Αθήνα δύο μήνες πριν στις 20 Μαρτίου του 1972. Η Αλίκη δίνει μια από τις καλύτερες κιν/φικές της ερμηνείες,"τσαλακώνει"την εικόνα της και μια σειρά από εκπληκτικές σκηνές όπου υποδύεται τον "Σαρλό", ερμηνεύει μαγικά το "Πόσο σ'αγαπώ" του Μάνου Λοΐζου σε ένα τοπίο γεμάτο ανεμώνες και ένα μικρό συγκλονιστικό πέρασμα του Μάνου Κατράκη ως "Ελευθέριος Βενιζέλος". Στην ταινία αυτή θα συναντηθεί κιν/φικά για τελευταία φορά με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ σε ένα μικρό πέρασμα του από το έργο, που σηματοδοτεί και το τέλος μιας θρυλικής συνεργασίας που ξεκινά το '59 με την "Αστέρω". Στην μακρόχρονη καριέρα της όλες οι περιοδείες και εμφανίσεις της στο εξωτερικό συνοδεύονται από ένα πραγματικό θρίαμβο. Καλοκαίρι του '75 με την "Θεατρίνα", περιοδεύει σε Γερμανία, Ζυρίχη, Λονδίνο και Βρυξέλλες. Σεπτέμβριο του '76 στην Αυστραλία με "Το κορίτσι με την χρυσή καρδιά" που αποτελεί διασκευή του έργου "Φτωχό σαν σπουργιτάκι". Το '85 με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ και το "Εκπαιδεύοντας την Ρίτα", αποθεώνονται σε Αμερική, Καναδά, Αγγλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ιταλία, Βέλγιο, Ισπανία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Γαλλία, Ελβετία και Κύπρο. Σε τηλεοπτική της συνέντευξη Μάρτιο του '96, θα εκφράσει την επιθυμία να γίνει πρέσβειρα πολιτισμού στον Απόδημο Ελληνισμό, μια επιθυμία που δεν θα καταφέρει να πραγματοποιήσει καθώς η εκδήλωση της ασθένειας ένα μήνα μετά, θα σημάνει και την αρχή της "καταιγίδας". Το κιν/φικο της έργο όμως θα συνεχίσει να μεγαλώνει ολόκληρες γενιές στους απανταχού Έλληνες που την αγάπησαν και "υποκλίθηκαν" στο φαινόμενο Αλίκη.#arisloupasis#alikivougiouklaki#greekactors#greekactress#vintagegreece#vintagemovies#greeklegends

A post shared by Aris Loupasis (@arisloupasis) on

View this post on Instagram

Η Τζένη Καρέζη σε ένα υπέροχο πορτραίτο στα πλαίσια φωτογράφισης για το περιοδικό "Ρομάντσο" τον Ιανουάριο του 1969, όπου αποτυπώνεται μοναδικά η ομορφιά και τα εκπληκτικά της μάτια που χαρακτηρίστηκαν και τα ωραιότερα στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου και κιν/φου. Στο συγκεκριμένο τεύχος δίνει μια συνέντευξη καρδιάς στους αναγνώστες, όπου βιώνει την ομορφότερη περίοδο της ζωής της καθώς βρίσκεται στον έκτο μήνα της εγκυμοσύνης της ενώ παράλληλα πρωταγωνιστεί και στην θεατρική σκηνή με μεγάλη επιτυχία. Τον Αύγουστο της προηγούμενης χρονιάς με ένα απλό και λιτό γάμο, λίγους καλούς φίλους και μακριά από κοσμικότητες, θα παντρευτεί τον Κώστα Καζάκο, τον άνθρωπο που θα λατρέψει κυριολεκτικά και θα σφραγίσει την μετέπειτα ζωή και καριέρα της. Σε συνέντευξη της η ίδια λίγο αργότερα θα δηλώσει "Από την στιγμή που τον γνώρισα καταλάβα πόσο σημαντική είναι η προσωπική ζωή του ανθρώπου, ο σύντροφος σου στο σπίτι σου, το παιδί και η καριέρα σου". Η κοινή προσωπική ζωή θα συνοδευτεί με μια κοινή μακρόχρονη θεατρική πορεία σε μεγάλους και δύσκολους ρόλους ρεπερτορίου, με αρχή το ιστορικό έργο του Γιώργου Ρούσσου "Θεοδώρα η Μεγάλη" που ανεβαίνει στο θέατρο "Διάνα" δύο μήνες μετά τον γάμο τους, τον Οκτώβριο του 1968 σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή. Στις πρόβες της παράστασης μαθαίνει ότι είναι έγκυος, αποφασίζει όμως να ανεβάσει το έργο καθώς πρόκειται για μια σημαντική και μεγαλειώδη παράσταση και η καλή εγκυμοσύνη της επιτρέπει να συνεχίσει. Η ερμηνεία της ως "Θεοδώρα" ένα υποκριτικό "κέντημα", με το κοινό και τους κριτικός να την αποθεώνουν και την παράσταση να κλείνει με μεγάλη επιτυχία τον Φεβρουάριο του 1969 όταν η ίδια βρίσκεται πλέον στον έβδομο μήνα. Δύο μήνες αργότερα, στον σπουδαιότερο "ρόλο" της ζωής της τον ρόλο της Μητέρας, ο ερχομός του μονάκριβου γιου τους Κων/νου θα ολοκληρώσει και την απόλυτη οικογενειακή τους ευτυχία. #arisloupasis#tzenikarezi##greekactors#greekactress#greekcinema#vintagegreece#greeklegends#greekmovies #greekstars

A post shared by Aris Loupasis (@arisloupasis) on

View this post on Instagram

Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας στην πρώτη κιν/φική του εμφάνιση στην Ελλάδα το 1939 σε ηλικία είκοσι έξι ετών, στην ταινία "Το τραγούδι του χωρισμού". Μια κλασική πλέον ταινία καθώς αποτελεί την πρώτη ομιλούσα με σύγχρονο ήχο στην ιστορία του ελληνικού κιν/φου και την πρώτη και τελευταία σκηνοθετική απόπειρα του Φίνου ο οποίος τέσσερα χρόνια αργότερα θα ιδρύσει την δική του εταιρεία αλλάζοντας θεαματικά τα δεδομένα της μεγάλης οθόνης. Η ταινία σε παραγωγή Σκούρας Φίλμ κάνει πρεμιέρα τον Απρίλιο του '40, με τα γυρίσματα να γίνονται το '39 σε ένα υπερσύγχρονο για την εποχή στούντιο στο Καλαμάκι όπου ο Φίνος αναλαμβάνει όλη την τεχνική επεξεργασία και το οποίο καταστρεφέται στα χρόνια της Κατοχής. Παρά το γεγονός ότι δεν κάνει την αναμενόμενη εισπρακτική επιτυχία, παραμένει ωστόσο ιστορική και για πολλά χρόνια θεωρείται χαμένη λόγω πολέμου μέχρι που μια φθαρμένη κόπια θα ανακαλυφθεί στην Αίγυπτο και θα αποκατασταθεί από την Ταινιοθήκη της Ελλάδας το '94. Ο μεγάλος Έλληνας ηθοποιός θα δώσει μέσα από την ερμηνεία του ευρωπαικό αέρα στην ταινία καθώς ένα χρόνο πριν το '38, επιστρέφει από το Παρίσι μετά από επτάχρονη παραμονή στην Γαλλική πρωτεύουσα. Εκεί με αρχικό στόχο να σπουδάσει χρυσοχοία για να συνεχίσει την παράδοση της οικογένειας, θα ασχοληθεί ως μοντέλο και αργότερα θα σπουδάσει υποκριτική όπου θα σημειώσει αξιόλογη πορεία στις θεατρικές σκηνές του Παρισιού και τον γαλλικό κιν/φο με το όνομα Κωνστάν Νταράς. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα το '38 για να εκπληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις, θα εμφανιστεί στην συνέχεια με μεγάλη επιτυχία στις Αθηναϊκές σκηνές, με τον πόλεμο του '40 να διακόπτει την καριέρα του όπου στην πρώτη γραμμή ως Έφεδρος Ανθυπολοχαγός θα πολεμήσει με όλη του την ψυχή. Η καριέρα που θα ακολουθήσει για τα επόμενα σαράντα χρόνια είναι πλέον γνωστή γεμάτη δόξα και αμέτρητες επιτυχίες στο πανί και την σκηνή, αποκτώντας την δική του σημαντική θέση στους κορυφαίους Έλληνες κωμικούς που συνεχίζουν μέχρι σήμερα να λατρεύονται με τρόπο ξεχωριστό.#arisloupasis#greekactors#greekcinema#greektheater#greeklegends#vintagegreece#vintagemovies#oldactors

A post shared by Aris Loupasis (@arisloupasis) on

Αυτή τη φορά στην πιο πρόσφατη ανάρτησή του ο Άρης Λούπασης δημοσιεύει μία σπάνια φωτογραφία από το κινηματογραφικό της ντεμπούτο.

Η Ρένα Βλαχοπούλου έκανε την πρώτη της κινηματογραφική εμφάνιση το 1956 παίζοντας δίπλα στον Νίκο Ρίζο και τον Στέφανο Στρατηγό, στην πρώτη, έγχρωμη ελληνική ταινία με σύγχρονο θέμα «Πρωτευουσιάνικες περιπέτειες».

Η ταινία είναι γυρισμένη το 1956 σε σκηνοθεσία Γιάννη Πετροπουλάκη και η υπόθεσή της περιγράφει τις περιπέτειες στην Αθήνα μιας Κερκυραίας χωριατοπούλας.

Ο Άρης Λουπάσης εξιστορεί στη λεζάντα της φωτογραφίας που δημοσίευσε στο Instagram:

«Η Ρένα Βλαχοπούλου στην πρώτη κινηματογραφική της εμφάνιση στην Ελλάδα το 1956 με την ταινία «Πρωτευουσιάνικες περιπέτειες».

Μετά από μια πενταετή θριαμβευτική περιοδεία με τον μαέστρο Γιάννη Σπάρτακο από το 1946 από τις χώρες της Μέσης Ανατολής μέχρι και την Αμερική, το 1951 επιστρέφει στην πατρίδα της με τον τίτλο «Η Βασίλισσα της τζαζ».

Την ίδια χρονιά σε εμφάνιση της με τις αδερφές Καλουτά στην Κων/πολη, η πρόταση Τούρκου παραγωγού να πρωταγωνιστήσει σε ταινία θα είναι η αφορμή να ασχοληθεί για πρώτη φορά με το σινεμά στις «Νύχτες στην Ανατολή» μια τουρκική ταινία που δεν προβλήθηκε ποτέ στην Ελλάδα.

Μέχρι και το 1954 εμφανίζεται με μεγάλη επιτυχία ως τραγουδίστρια σε μουσικές παραστάσεις ερμηνεύοντας με την διαμαντένια της φωνή τα ωραιότερα τραγούδια του ελληνικού ελαφρού τραγουδιού.

Στην επιθεώρηση «Σουσουράδα» που ανεβάζει εκείνη την χρονιά η Σοφία Βέμπο στο θέατρο της και συμμετέχει και η ίδια με τα τραγούδια της, η άρνηση της παρτενέρ του Νίκου Σταυρίδη να ερμηνεύσει το νούμερο, θα είναι η αφορμή να την προτείνει ο μεγάλος κωμικός και να εμφανισθεί για πρώτη φορά στην σκηνή πλέον ως ηθοποιός με τεράστια επιτυχία.

Η σχέση της μέχρι τότε με τον ελληνικό κιν/φο σχεδόν ανύπαρκτη μέχρι το 1956 όπου δέχεται την πρόταση για τις «Πρωτευουσιάνικες περιπέτειες», η δεύτερη έγχρωμη ταινία στην ιστορία του ελληνικού κιν/φου με υπέροχα τραγούδια και εκπληκτικά χρώματα, αποτυπώνοντας μοναδικά την πανέμορφη Κέρκυρα και την Αθήνα του ’50.

Η ίδια απογοητεύεται από το αποτέλεσμα καθώς δεν ξεδιπλώνει το εκρηκτικό κωμικό της ταλέντο και αποφασίζει για τα επόμενα έξι χρόνια να αφοσιωθεί στο θέατρο μέχρι το 1962 όπου δέχεται πρόταση από τον Αλέκο Σακελλάριο για την ταινία «Όταν λείπει η γάτα».

Η επόμενη συνεργασία της με την Φίνος Φιλμ και τον Γιάννη Δαλιανίδη θα είναι η αρχή των μεγάλων επιτυχιών και της καθιέρωσης ως την κορυφαία Ελληνίδα κωμικό με ένα φυσικό και αστείρευτο πηγαίο κωμικό ταλέντο που όμοιο του δεν έχει υπάρξει ποτέ μέχρι σήμερα».

Δείτε παρακάτω την Ρένα Βλαχοπούλου στο κινηματογραφικό της ντεμπούτο:

View this post on Instagram

Η Ρένα Βλαχοπούλου στην πρώτη κιν/φική της εμφάνιση στην Ελλάδα το 1956 με την ταινία "Πρωτευουσιάνικες περιπέτειες". Μετά από μια πενταετή θριαμβευτική περιοδεία με τον μαέστρο Γιάννη Σπάρτακο από το 1946 από τις χώρες της Μέσης Ανατολής μέχρι και την Αμερική, το 1951 επιστρέφει στην πατρίδα της με τον τίτλο "Η Βασίλισσα της τζαζ". Την ίδια χρονιά σε εμφάνιση της με τις αδερφές Καλουτά στην Κων/πολη, η πρόταση Τούρκου παραγωγού να πρωταγωνιστήσει σε ταινία θα είναι η αφορμή να ασχοληθεί για πρώτη φορά με το σινεμά στις "Νύχτες στην Ανατολή" μια τουρκικη ταινία που δεν προβλήθηκε ποτέ στην Ελλάδα. Μέχρι και το 1954 εμφανίζεται με μεγάλη επιτυχία ως τραγουδίστρια σε μουσικές παραστάσεις ερμηνεύοντας με την διαμαντένια της φωνή τα ωραιότερα τραγούδια του ελληνικού ελαφρού τραγουδιού. Στην επιθεώρηση "Σουσουράδα" που ανεβάζει εκείνη την χρονιά η Σοφία Βέμπο στο θέατρο της και συμμετέχει και η ίδια με τα τραγούδια της, η άρνηση της παρτενέρ του Νίκου Σταυρίδη να ερμηνεύσει το νούμερο, θα είναι η αφορμή να την προτείνει ο μεγάλος κωμικός και να εμφανισθεί για πρώτη φορά στην σκηνή πλέον ως ηθοποιός με τεράστια επιτυχία. Η σχέση της μέχρι τότε με τον ελληνικό κιν/φο σχεδόν ανύπαρκτη μέχρι το 1956 όπου δέχεται την πρόταση για τις "Πρωτευουσιάνικες περιπέτειες", η δεύτερη έγχρωμη ταινία στην ιστορία του ελληνικού κιν/φου με υπέροχα τραγούδια και εκπληκτικά χρώματα, αποτυπώνοντας μοναδικά την πανέμορφη Κέρκυρα και την Αθήνα του '50. Η ίδια απογοητεύεται από το αποτέλεσμα καθώς δεν ξεδιπλώνει το εκρηκτικό κωμικό της ταλέντο και αποφασίζει για τα επόμενα έξι χρόνια να αφοσιωθεί στο θέατρο μέχρι το 1962 όπου δέχεται πρόταση από τον Αλέκο Σακελλάριο για την ταινία "Όταν λείπει η γάτα". Η επόμενη συνεργασία της με την Φίνος Φιλμ και τον Γιάννη Δαλιανίδη θα είναι η αρχή των μεγάλων επιτυχιών και της καθιέρωσης ως την κορυφαία Ελληνίδα κωμικό με ένα φυσικό και αστείρευτο πηγαίο κωμικό ταλέντο που όμοιο του δεν έχει υπάρξει ποτέ μέχρι σήμερα.#arisloupasis#greekactors#greekactress#greekcinema#greektheater#vintagegreece#vintagemovies#greeklegends#oldactors

A post shared by Aris Loupasis (@arisloupasis) on

Γράψτε το σχόλιό σας