O Λάμπρος Κωνσταντάρας είναι ένας από τους θρύλους του ελληνικού κινηματογράφου, καθώς με τις ταινίες του έχουν μεγαλώσει γενιές και γενιές Ελλήνων θεατών.

Ο δημοσιογράφος και συλλέκτης Άρης Λουπάσης, έχει δημιουργήσει στο Instagram έναν λογαριασμό, μέσα από τον οποίο συχνά με αναρτήσεις του μας ταξιδεύει στο χρόνο, δημοσιεύοντας σπάνιες φωτογραφίες από το παρελθόν αγαπημένων Ελλήνων σταρ, όπως η Αλίκη Βουγιουκλάκη, η Τζένη Καρέζη, ο Ντίνος Ηλιόπουλος ή ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ.

View this post on Instagram

Η Αλίκη τον Μάιο του 1972 στο ταξίδι της στην Αμερική στα πλαίσια μιας μεγάλης και επιτυχημένης περιοδείας με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, για την παρουσίαση των ταινιών "Η κόρη μου η σοσιαλίστρια", "Υπολοχαγός Νατάσα" και "Η Αλίκη Δικτάτωρ". Το κοινό της ελληνικής ομογένειας τους επιφυλάσσει θερμή υποδοχή με πλήθος θαυμαστών στο αεροδρόμιο και τις κιν/φικές αίθουσες στην συνέχεια να κατακλύζονται από θεατές σε όλες τις πόλεις της Αμερικής όπου προβάλλονται οι ταινίες."Η Αλίκη Δικτάτωρ" είναι η τελευταία χρονολογικά από τις τρεις ταινίες και κάνει πρεμιέρα στην Αθήνα δύο μήνες πριν στις 20 Μαρτίου του 1972. Η Αλίκη δίνει μια από τις καλύτερες κιν/φικές της ερμηνείες,"τσαλακώνει"την εικόνα της και μια σειρά από εκπληκτικές σκηνές όπου υποδύεται τον "Σαρλό", ερμηνεύει μαγικά το "Πόσο σ'αγαπώ" του Μάνου Λοΐζου σε ένα τοπίο γεμάτο ανεμώνες και ένα μικρό συγκλονιστικό πέρασμα του Μάνου Κατράκη ως "Ελευθέριος Βενιζέλος". Στην ταινία αυτή θα συναντηθεί κιν/φικά για τελευταία φορά με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ σε ένα μικρό πέρασμα του από το έργο, που σηματοδοτεί και το τέλος μιας θρυλικής συνεργασίας που ξεκινά το '59 με την "Αστέρω". Στην μακρόχρονη καριέρα της όλες οι περιοδείες και εμφανίσεις της στο εξωτερικό συνοδεύονται από ένα πραγματικό θρίαμβο. Καλοκαίρι του '75 με την "Θεατρίνα", περιοδεύει σε Γερμανία, Ζυρίχη, Λονδίνο και Βρυξέλλες. Σεπτέμβριο του '76 στην Αυστραλία με "Το κορίτσι με την χρυσή καρδιά" που αποτελεί διασκευή του έργου "Φτωχό σαν σπουργιτάκι". Το '85 με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ και το "Εκπαιδεύοντας την Ρίτα", αποθεώνονται σε Αμερική, Καναδά, Αγγλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ιταλία, Βέλγιο, Ισπανία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Γαλλία, Ελβετία και Κύπρο. Σε τηλεοπτική της συνέντευξη Μάρτιο του '96, θα εκφράσει την επιθυμία να γίνει πρέσβειρα πολιτισμού στον Απόδημο Ελληνισμό, μια επιθυμία που δεν θα καταφέρει να πραγματοποιήσει καθώς η εκδήλωση της ασθένειας ένα μήνα μετά, θα σημάνει και την αρχή της "καταιγίδας". Το κιν/φικο της έργο όμως θα συνεχίσει να μεγαλώνει ολόκληρες γενιές στους απανταχού Έλληνες που την αγάπησαν και "υποκλίθηκαν" στο φαινόμενο Αλίκη.#arisloupasis#alikivougiouklaki#greekactors#greekactress#vintagegreece#vintagemovies#greeklegends

A post shared by Aris Loupasis (@arisloupasis) on

View this post on Instagram

Ο υπέροχος Ντίνος Ηλιόπουλος στα μαθητικά του χρόνια (αριστερά) μέσα της δεκαετίας του '20 στην Μασσαλία, όπου οι εμπορικές δραστηριότητες του πατέρα του οδηγούν την οικογένεια στην Νότια Γαλλία. Εκεί θα τελειώσει το Γυμνάσιο με άριστα και το '35 θα επιστρέψει οικογενειακώς στην Ελλάδα και θα σπουδάσει οικονομικά. Τέλη της δεκαετίας του '30 θα υπηρετήσει στο Πεζικό (δεξιά) και μετά την απόλυση του καλείται για μετεκπαίδευση ως Ασυρματιστής Πυροβολικού για ένα μήνα. Επιστρέφει σπίτι του στις 27 Οκτωβρίου του '40 και ξημερώματα της επόμενης μέρας οι σειρήνες του πολέμου θα τον καλέσουν για τρίτη φορά στο στρατό να υπηρετήσει την πατρίδα του. Με μεγάλη αγάπη για το θέατρο από την παιδική του ηλικία, θα δώσει εξετάσεις στο Εθνικό όπου απαγγέλωντας ένα ποίημα του Καβάφη θα απορριφθεί και θα γραφτεί στην δραματική σχολή του Γιαννούλη Σαραντίδη. Η πρώτη θεατρική του εμφάνιση γίνεται το '44 και η πρώτη κιν/φική το '48, με μια μεγαλειώδη πορεία στην συνέχεια γεμάτη σπουδαίους ρόλους που του επιτρέπουν το '63 στο απόγειο της καριέρας του να ηγηθεί ως θιασάρχης και παραγωγός στο θέατρο "Γκλόρια" ανεβάζοντας με επιτυχία έργα μεγάλων ελλήνων και ξένων συγγραφέων. Καλοκαίρι του '54 στην παράσταση "Ζητείται ψεύτης" θα γνωρίσει και θα παντρευτεί νεαρή θαυμάστρια του με την οποία θα χωρίσει επτά μήνες αργότερα. Το '63 στο πρόσωπο της Αυστριακής καλλονής Χίλντεγκραντ Βίντσερ θα βρει τον μεγάλο έρωτα, ένας γάμος και δύο υπέροχες κόρες στην συνέχεια και τα ωραιότερα χρόνια της ζωής του μαζί της μέχρι το τέλος. Η οικονομική καταστροφή που θα υποστεί το '66 από το ανέβασμα μιας σουρεαλιστικής και προχωρημένης για την εποχή παράστασης με τίτλο "Κονσέρτο για τρομπόνι", θα τον αναγκάσει να αφήσει για δύο χρόνια την οικογένεια του και να περιοδεύσει σε Αμερική και Καναδά για να ορθοποδήσει και με την επιστροφή του θα συνεχίσει να γράφει την δική του ιστορία. Συγκαταλέγεται επάξια στο Πάνθεον των κορυφαίων κωμικών, με απίστευτες χορευτικές ικανότητες, φινέτσα και στυλ ευρωπαϊκών προδιαγραφών και μια φυσική ευγένεια, στοιχεία που τον κάνουν ξεχωριστό και στο είδος του απλά αξεπέραστο.#arisloupasis#greekactors#greekcinema#vintagegreece#vintagemovies#oldactors#greektheater

A post shared by Aris Loupasis (@arisloupasis) on

View this post on Instagram

Η Τζένη Καρέζη σε μια σπάνια φώτο στα πλαίσια φωτογράφισης για το περιοδικό "Εικόνες" στις 30 Νοεμβρίου του 1961 από τον φακό του Παναγιώτη Δεληκαρη. Τα δακτυλίδια τύπου "Σεβαλιε"(φοριούνται στο μικρό δάκτυλο) όπως το συγκεκριμένο με την τυρκουαζ πέτρα, υπήρξε από τα αγαπημένα της αξεσουάρ και στοιχείο της απόλυτης φινέτσας της. Ο Παναγιώτης Δεληκαρης υπήρξε από τους πρώτους μεγάλους θεατρικούς φωτογράφους που αποτύπωσε εκπληκτικά ηθοποιούς όχι μόνο σε στημένες πόζες αλλά και κατά την διάρκεια της παράστασης σε μια ιδιαίτερη στιγμή, ένα βλέμμα και μια ξεχωριστή τους κίνηση. Το 1961 αποτελεί μια σημαντική χρονιά για την καριέρα της καθώς μετά από τέσσερα χρόνια στο Εθνικό σε μεγάλους ρόλους και μια μεγάλη περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον Κώστα Μουσουρη. Ο σπουδαίος αυτός θεατρανθρωπος καθιερωνε πρωταγωνιστριες όπως οι Αλίκη, Λαμπετη, Βαλακου, όπου μετά από μια θεατρική συνύπαρξη μαζί του συνέχιζαν ως πρώτα ονόματα σε δικό τους θίασο. Στις 11 Οκτωβρίου του 1961 συνεργάζεται με την Τζένη στην "Φανή" του Μαρσέλ Πανιολ, μια δυνατή ερμηνεία της για την οποία ο Άγγελος Τερζάκης θα γράψει στην κριτική του ως την πιο άρτια μετά τον ρόλο της στο "Σπίτι της Μπερναρντα Άλμπα". Φωτογραφίες της συγκεκριμένης παράστασης οι οποίες καταγραφονται ως από τις ωραιότερες στο ελληνικό θέατρο, αποτυπωνονται μαγικά από τον φακό του Τάσου Κουτσουκου γνωστός με το ψευδώνυμο "Elite". Ο θρυλικός Elite υπήρξε ο φωτογράφος των κορυφαίων Ελλήνων ηθοποιών από την δεκαετία του '50 μέχρι και την δεκαετία του '80. Παρακολουθουσε με θρησκευτική ευλάβεια τις παραστάσεις σε κάθε λεπτομέρεια, κάθε φράση του ρόλου, κάθε έκφραση των ηθοποιών ώστε να έχει την έμπνευση να αποδώσει την ατμόσφαιρα του έργου μέσα από τον φακό του. Δημιούργησε ένα σημαντικό έργο χιλιάδων φωτογραφιών από πορτραιτα ηθοποιων και θεατρικές παραστάσεις που πολλές χρησιμοποιηθηκαν και ως εξώφυλλα σε περιοδικά. Ο ρόλος των φωτογράφων εκείνης της εποχής υπήρξε ιδιαίτερα σημαντικός στην αποτύπωση όλων αυτών των μαγικών εικόνων από πρόσωπα και γεγονότα που θαυμαζονται και θα συνεχίσουν να θαυμαζονται από γενιές και γενιές. #arisloupasis #greekactors#greekcinema #vintagegreece #tzenikarezi#greekactress

A post shared by Aris Loupasis (@arisloupasis) on

Στην πιο πρόσφατη ανάρτησή του, πρωταγωνιστής αυτή τη φορά ήταν ο Λάμπρος Κωνσταντάρας, από την εποχή που ήταν μόλις 26 ετών στην πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση στην Ελλάδα.

Όπως γράφει ο Άρης Λουπάσης στη λεζάντα της φωτογραφίας:

«Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας στην πρώτη κινηματογραφική του εμφάνιση στην Ελλάδα το 1939 σε ηλικία είκοσι έξι ετών, στην ταινία «Το τραγούδι του χωρισμού».

Μια κλασική πλέον ταινία καθώς αποτελεί την πρώτη ομιλούσα με σύγχρονο ήχο στην ιστορία του ελληνικού κιν/φου και την πρώτη και τελευταία σκηνοθετική απόπειρα του Φίνου ο οποίος τέσσερα χρόνια αργότερα θα ιδρύσει την δική του εταιρεία αλλάζοντας θεαματικά τα δεδομένα της μεγάλης οθόνης.

Η ταινία σε παραγωγή Σκούρας Φιλμ κάνει πρεμιέρα τον Απρίλιο του ’40, με τα γυρίσματα να γίνονται το ’39 σε ένα υπερσύγχρονο για την εποχή στούντιο στο Καλαμάκι όπου ο Φίνος αναλαμβάνει όλη την τεχνική επεξεργασία και το οποίο καταστρέφεται στα χρόνια της Κατοχής.

Παρά το γεγονός ότι δεν κάνει την αναμενόμενη εισπρακτική επιτυχία, παραμένει ωστόσο ιστορική και για πολλά χρόνια θεωρείται χαμένη λόγω πολέμου μέχρι που μια φθαρμένη κόπια θα ανακαλυφθεί στην Αίγυπτο και θα αποκατασταθεί από την Ταινιοθήκη της Ελλάδας το ’94.

Ο μεγάλος Έλληνας ηθοποιός θα δώσει μέσα από την ερμηνεία του ευρωπαϊκό αέρα στην ταινία καθώς ένα χρόνο πριν το ’38, επιστρέφει από το Παρίσι μετά από επτάχρονη παραμονή στην Γαλλική πρωτεύουσα.

Εκεί με αρχικό στόχο να σπουδάσει χρυσοχοΐα για να συνεχίσει την παράδοση της οικογένειας, θα ασχοληθεί ως μοντέλο και αργότερα θα σπουδάσει υποκριτική όπου θα σημειώσει αξιόλογη πορεία στις θεατρικές σκηνές του Παρισιού και τον γαλλικό κινηματογράφο, με το όνομα Κωνστάν Νταράς.

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα το ’38 για να εκπληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις, θα εμφανιστεί στην συνέχεια με μεγάλη επιτυχία στις Αθηναϊκές σκηνές, με τον πόλεμο του ’40 να διακόπτει την καριέρα του όπου στην πρώτη γραμμή ως Έφεδρος Ανθυπολοχαγός θα πολεμήσει με όλη του την ψυχή.

Η καριέρα που θα ακολουθήσει για τα επόμενα σαράντα χρόνια είναι πλέον γνωστή γεμάτη δόξα και αμέτρητες επιτυχίες στο πανί και την σκηνή, αποκτώντας τη δική του σημαντική θέση στους κορυφαίους Έλληνες κωμικούς που συνεχίζουν μέχρι σήμερα να λατρεύονται με τρόπο ξεχωριστό».

Δείτε παρακάτω τη φωτογραφία του Λάμπρου Κωνσταντάρα που δημοσίευσε o  Άρης Λουπάσης στο Instagram:

View this post on Instagram

Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας στην πρώτη κιν/φική του εμφάνιση στην Ελλάδα το 1939 σε ηλικία είκοσι έξι ετών, στην ταινία "Το τραγούδι του χωρισμού". Μια κλασική πλέον ταινία καθώς αποτελεί την πρώτη ομιλούσα με σύγχρονο ήχο στην ιστορία του ελληνικού κιν/φου και την πρώτη και τελευταία σκηνοθετική απόπειρα του Φίνου ο οποίος τέσσερα χρόνια αργότερα θα ιδρύσει την δική του εταιρεία αλλάζοντας θεαματικά τα δεδομένα της μεγάλης οθόνης. Η ταινία σε παραγωγή Σκούρας Φίλμ κάνει πρεμιέρα τον Απρίλιο του '40, με τα γυρίσματα να γίνονται το '39 σε ένα υπερσύγχρονο για την εποχή στούντιο στο Καλαμάκι όπου ο Φίνος αναλαμβάνει όλη την τεχνική επεξεργασία και το οποίο καταστρεφέται στα χρόνια της Κατοχής. Παρά το γεγονός ότι δεν κάνει την αναμενόμενη εισπρακτική επιτυχία, παραμένει ωστόσο ιστορική και για πολλά χρόνια θεωρείται χαμένη λόγω πολέμου μέχρι που μια φθαρμένη κόπια θα ανακαλυφθεί στην Αίγυπτο και θα αποκατασταθεί από την Ταινιοθήκη της Ελλάδας το '94. Ο μεγάλος Έλληνας ηθοποιός θα δώσει μέσα από την ερμηνεία του ευρωπαικό αέρα στην ταινία καθώς ένα χρόνο πριν το '38, επιστρέφει από το Παρίσι μετά από επτάχρονη παραμονή στην Γαλλική πρωτεύουσα. Εκεί με αρχικό στόχο να σπουδάσει χρυσοχοία για να συνεχίσει την παράδοση της οικογένειας, θα ασχοληθεί ως μοντέλο και αργότερα θα σπουδάσει υποκριτική όπου θα σημειώσει αξιόλογη πορεία στις θεατρικές σκηνές του Παρισιού και τον γαλλικό κιν/φο με το όνομα Κωνστάν Νταράς. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα το '38 για να εκπληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις, θα εμφανιστεί στην συνέχεια με μεγάλη επιτυχία στις Αθηναϊκές σκηνές, με τον πόλεμο του '40 να διακόπτει την καριέρα του όπου στην πρώτη γραμμή ως Έφεδρος Ανθυπολοχαγός θα πολεμήσει με όλη του την ψυχή. Η καριέρα που θα ακολουθήσει για τα επόμενα σαράντα χρόνια είναι πλέον γνωστή γεμάτη δόξα και αμέτρητες επιτυχίες στο πανί και την σκηνή, αποκτώντας την δική του σημαντική θέση στους κορυφαίους Έλληνες κωμικούς που συνεχίζουν μέχρι σήμερα να λατρεύονται με τρόπο ξεχωριστό.#arisloupasis#greekactors#greekcinema#greektheater#greeklegends#vintagegreece#vintagemovies#oldactors

A post shared by Aris Loupasis (@arisloupasis) on

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο