Ήδη είχαμε πολλούς λόγους να θέλουμε να μεταφέρουμε τις προπονήσεις μας στο σπίτι. Από την επιθυμία για εξοικονόμηση χρόνου, μέχρι τη δυσανασχέτηση προς τη συνηθισμένη πολυκοσμία των γυμναστηρίων, δεκάδες αφορμές μας έχουν κάνει να αναρωτηθούμε πώς θα μπορούσαμε να γυμναστούμε αποτελεσματικά στον προσωπικό μας χώρο. Οι πρόσφατες εξελίξεις μάς ανάγκασαν να κάνουμε ορισμένες υποχωρήσεις και να ανακαλύψουμε νέους τρόπους εκγύμνασης στο σαλόνι μας.

Τι θα λέγατε λοιπόν για ορισμένες έξυπνες προσθήκες και μετατροπές ώστε να είστε σε θέση να απολαύσετε μια πλήρη προπόνηση από την άνεση του σπιτιού σας;

Δύο χρυσοί κανόνες

 

Προτού ξεκινήσετε να μεταμορφώνετε κάποιο τμήμα του σπιτιού σας σε προσωπικό γυμναστήριο, θα πρέπει να σκεφτείτε δύο βασικές παραμέτρους: Πόσο χώρο μπορείτε να διαθέσετε για αυτόν τον σκοπό και ποιοι είναι οι στόχοι που θέλετε να επιτύχετε μέσω της προπόνησής σας. Με βάση τις απαντήσεις που θα δώσετε, θα μπορέσετε να «χτίσετε» ένα σπιτικό γυμναστήριο που θα ταιριάζει στις ανάγκες σας. Ετσι, δεν θα καταλήξετε σε μια λύση που δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από εκείνα που επιχειρεί να απαντήσει.

Θέτοντας όρια

 

Μπορεί το γυμναστήριο να μετακομίζει στο σαλόνι – ή στην κρεβατοκάμαρα –, όμως είναι απολύτως απαραίτητο να παραμένει διακριτό από το υπόλοιπο σπίτι, τόσο για πρακτικούς όσο και για ψυχολογικούς λόγους. Φυσικά, αν ο χώρος και το budget σας το επιτρέπουν, η ιδανική λύση είναι να διαθέσετε ένα ολόκληρο δωμάτιο ή ένα σημαντικό μέρος του στη δημιουργία ενός χώρου άσκησης. Ακόμη, όμως, και αν δεν έχετε περιθώρια για τέτοιες πολυτέλειες, είναι πιο πιθανό να τηρήσετε το πρόγραμμα των προπονήσεών σας αν ο εξοπλισμός σας είναι ορατός, από ό,τι αν είστε υποχρεωμένοι να τον τακτοποιείτε κάθε φορά που ξεκινάτε ή ολοκληρώνετε το πρόγραμμά σας.

Ξεκινήστε από τη διακόσμηση

 

Ακούγεται σαν κάτι που θα έπρεπε να αφήσετε για το τέλος, όμως η προσαρμογή του χώρου που θα διαθέτετε για τις προπονήσεις σας είναι τόσο σημαντική όσο και ο ίδιος ο εξοπλισμός. Για παράδειγμα, μερικά ράφια και κρεμάστρες για τις πετσέτες, το νερό, αλλά και τα βαράκια ή τους ιμάντες σας θα κάνουν τον χώρο στον οποίο γυμνάζεστε πολύ πιο λειτουργικό και θα διευκολύνουν την ίδια την προπόνησή σας.

Μια οθόνη ή μια βάση για τάμπλετ στο κατάλληλο ύψος, μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά πρακτική αν θέλετε να γυμναστείτε βλέποντας την αγαπημένη σας εκπομπή γυμναστικής στην τηλεόραση, ακολουθώντας βίντεο με προγράμματα, αλλά και αν σας φαίνεται αδιανόητη μια προπόνηση χωρίς τη συνοδεία μουσικής ή τηλεοπτικής ψυχαγωγίας.

Ισως η σημαντικότερη προσθήκη στον χώρο σας να είναι η επένδυση του πατώματος με κατάλληλα υλικά. Αν ξεκινάτε τώρα το ταξίδι σας στον κόσμο του fitness, ένα στρώμα γιόγκα ενδέχεται να είναι αρκετό για τις ανάγκες σας. Ωστόσο, το ιδανικό θα ήταν να καλύψετε ολόκληρο το πάτωμα του χώρου στον οποίο θα ασκείστε με ένα πλαστικό δάπεδο που θα απορροφά τους κραδασμούς. Αν έχετε παιδιά, η λύση βρίσκεται μπροστά στα μάτια σας: Το παλιό δάπεδο-παζλ που κάποτε κοσμούσε το δωμάτιό τους, μπορεί προσωρινά να γίνει ένα διασκεδαστικό πάτωμα για το «γυμναστήριό» σας.

Δώστε σημασία στις αντανακλάσεις

 

Υπάρχει λόγος που όλα τα γυμναστήρια έχουν τόσο πολλούς καθρέφτες. Εκτός από το ότι η προσθήκη τους κάνει τον χώρο να φαίνεται μεγαλύτερος, πράγμα εξαιρετικά σημαντικό στην περίπτωσή μας, μας επιτρέπει και έναν καλύτερο έλεγχο των κινήσεών μας. Βλέποντας τον εαυτό μας να εκτελεί τις ασκήσεις, παρατηρούμε λάθη στην τεχνική μας, τα οποία θα μπορούσαν να προκαλέσουν τραυματισμούς αν έμεναν απαρατήρητα.

Μην ανησυχείτε. Δεν είναι απαραίτητο να «ντύσετε» ολόκληρο τον τοίχο. Μερικοί ολόσωμοι καθρέφτες, τοποθετημένοι σε σημεία-κλειδιά είναι υπεραρκετοί για να αποκαλύψουν κάθε πιθανό παράπτωμά μας, αλλά και να μας δώσουν την αίσθηση ενός πραγματικού χώρου άθλησης.

Μικροί χώροι – μεγάλα αποτελέσματα

 

Οσο μικρότερος είναι ο χώρος μας τόσο πιο εφευρετικές θα πρέπει να είναι οι λύσεις που βρίσκουμε. Φυσικά, τίποτα δεν μας εμποδίζει από το να προσαρμόσουμε τους τοίχους μας στην περίσταση. Ομως ο εξοπλισμός μας θα πρέπει να είναι όσο πιο ευέλικτος γίνεται, επιτρέποντάς μας να τον αξιοποιήσουμε για ένα πλήθος ασκήσεων. Εκτός από τα βασικά αντικείμενα που προτείνουμε παρακάτω, εξαιρετικές λύσεις είναι ορισμένα συστήματα TRX, που απαιτούν ελάχιστο χώρο για τις πιο έντονες προπονήσεις, αλλά και η πατροπαράδοτη μπάρα για άρσεις που μπορεί να προσαρμοστεί απλώς στην πόρτα του δωματίου μας.

Ξεκινώντας από τα βασικά

 

Αν και κάθε άτομο έχει τις δικές του προτιμήσεις και ανάγκες σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, ορισμένα αντικείμενα είναι απολύτως αναγκαία για μια αποτελεσματική προπόνηση στο σπίτι. Τα κυριότερα είναι ένα στρώμα για γιόγκα, ένα-δύο kettlebell και μερικοί ιμάντες αντίστασης. Αμέσως μετά ακολουθούν τα κλασικά βαράκια, μια ιατρική μπάλα και ένα foam roller. Αυτά τα έξι αντικείμενα είναι υπεραρκετά αν είστε αρχάριοι.

Από εκεί και έπειτα, ο καθένας καλείται να κάνει προσθήκες με βάση τις ανάγκες του. Αυτό, φυσικά, δεν σημαίνει πως αν χρησιμοποιούσατε δέκα διαφορετικά μηχανήματα στο γυμναστήριο θα πρέπει να τα χωρέσετε όλα στο σπίτι και στο budget σας. Πολλά μηχανήματα που προορίζονται για οικιακή χρήση προσφέρουν πολλαπλές λειτουργίες, επιτρέποντάς μας να γυμνάσουμε όλες τις μυϊκές ομάδες.

Χρήσιμα tips για σωστές αγορές

 

Μη μένετε στο κόστος

Αναζητώντας εξοπλισμό στο Διαδίκτυο, είναι βέβαιο πως θα εντοπίσετε μηχανήματα σε εξωφρενικά χαμηλές τιμές. Αυτό δεν τα καθιστά αυτομάτως καλή επιλογή. Δημιουργώντας ένα πλήρως εξοπλισμένο σπιτικό γυμναστήριο, ουσιαστικά προχωράτε σε μια επένδυση, επομένως θα πρέπει να σας απασχολήσει και η ποιότητά τους. Οι κριτικές χρηστών στα ηλεκτρονικά καταστήματα θα σας βοηθήσουν να εντοπίσετε την ιδανική σχέση τιμής – ποιότητας.

Κάντε υπομονή

Οποιος βιάζεται, πληρώνει. Περιμένοντας την κατάλληλη προσφορά, μπορείτε να εξοικονομήσετε εκατοντάδες ευρώ κατά την αγορά των μηχανημάτων.

Πρώτο ή δεύτερο χέρι;

Είναι πολύ πιθανό να βρείτε το μηχάνημα των ονείρων σας σε τιμή κάτω του κόστους, με μια απλή αναζήτηση σε σχετικές αγγελίες μεταχειρισμένων στο Διαδίκτυο, συχνά με ελάχιστες ή και καθόλου φθορές. Οταν, όμως, πρόκειται για μικρότερα τμήματα εξοπλισμού, συνήθως αξίζει να τα προμηθεύεστε καινούργια, καθώς η διαφορά στην τιμή δεν είναι μεγάλη.

Μην παρασύρεστε

Οπως και με κάθε άλλο προϊόν, όταν ένα μηχάνημα σάς υπόσχεται θαύματα, καλό είναι να το αντιμετωπίζετε με επιφύλαξη. Αντίστοιχα, σε πολλές περιπτώσεις το γεγονός ότι ένα μηχάνημα αποτελεί «την τελευταία λέξη της τεχνολογίας» δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι καλύτερο από εκείνα που ανήκουν σε προηγούμενη γενιά ή έστω ότι αξίζει να καταβάλετε τη διαφορά της αξίας τους. Οπως αναφέραμε και προηγουμένως, οι κριτικές χρηστών είναι ο καλύτερός σας φίλος σε αυτή την προσπάθεια.

Επεκταθείτε σταδιακά…

Πολλές φορές έχουμε την εντύπωση πως αν επενδύσουμε πολλά χρήματα σε μια δραστηριότητα, αυξάνουμε και τις πιθανότητες να φανούμε συνεπείς σε αυτή. Ωστόσο, ο λόγος που μπορείτε να ανακαλύψετε οικιακό εξοπλισμό γυμναστικής σε τόσο συμφέρουσες τιμές στις αγγελίες για μεταχειρισμένα, είναι ότι πολύ συχνά τα πράγματα δεν πηγαίνουν σύμφωνα με το πρόγραμμα.

Επεκτείνετε το γυμναστήριό σας σταδιακά, ανάλογα με τις ανάγκες σας όπως αυτές προκύπτουν και το πιθανότερο είναι πως θα αποφύγετε πολλά περιττά έξοδα.

Γράψτε το σχόλιο σας