Ο διαβήτης τύπου 2 έχει συνδεθεί με την κακή διατροφή και με το να είναι κανείς υπέρβαρος ή παχύσαρκος.

Οι ειδικοί αποδέχονται ότι, όσον αφορά την πρόληψη του διαβήτη, μια διατροφή βασισμένη στα φυτά γενικά θεωρείται πιο υγιεινή από μια διατροφή με βάση το κρέας.

Ωστόσο, δεν έχουν όλα τα είδη κρέατος τις ίδιες επιπτώσεις σε ό,τι αφορά τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2.

Επιστήμονες έχουν βρει ότι η υψηλότερη κατανάλωση κόκκινου κρέατος και πουλερικών συνδέεται με σημαντικά αυξημένο κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη.

Το κόκκινο κρέας περιλαμβάνει το βόειο κρέας και το χοιρινό κρέας.

Αυτό, πρακτικά, σημαίνει ότι, αν τρώτε πολλά λουκάνικα, μπριζόλες και μπέικον, τότε επιβαρύνετε την υγεία σας.

Εμπειρογνώμονες από το Duke NUS Medical School της Σιγκαπούρης είχαν δηλώσει ότι αυτό μπορεί να αποδοθεί εν μέρει στην υψηλότερη περιεκτικότητα του κόκκινου κρέατος σε αιμικό σίδηρο.

Ο αιμικός σίδηρος βρίσκεται μόνο σε κρέας, κοτόπουλο και ψάρι και απορροφάται εύκολα από το σώμα.

Τα ευρήματα προέκυψαν από μεγάλη έρευνα της Singapore Chinese Health Study πριν από μερικά χρόνια, η οποία εξέτασε περισσότερους από 63.000 ενήλικες ηλικίας μεταξύ 45 και 74 ετών μεταξύ 1993 και 1998 και τους ακολούθησε για περίπου 11 χρόνια.

Έρευνα

Η μελέτη έδειξε μια θετική συσχέτιση μεταξύ της πρόσληψης κόκκινου κρέατος και πουλερικών και του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη.

Το κόκκινο κρέας έχει συνδεθεί σε άλλες έρευνες και με τον κίνδυνο καρκίνου.

Οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν περισσότερο κόκκινο κρέας είχαν 23% αύξηση του κινδύνου για διαβήτη και όσοι κατανάλωναν περισσότερα πουλερικά είχαν 15% αύξηση του κινδύνου για διαβήτη.

Οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση ψαριών και οστρακοειδών δε σχετίζεται με κίνδυνο διαβήτη.

Επίσης, διαπιστώθηκε ότι ο αυξημένος κίνδυνος που συνδέεται με το κόκκινο κρέας και τα πουλερικά μειώθηκε με την αντικατάστασή τους από ψάρια και οστρακοειδή στη διατροφή των συμμετεχόντων.

Μελέτες

Ο καθηγητής Koh, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε:

«Δε χρειάζεται να εξαλείψετε το κρέας από τη διατροφή σας εντελώς. Αρκεί να μειώσετε την ημερήσια πρόσληψη, ειδικά για το κόκκινο κρέας, να επιλέγετε το στήθος κοτόπουλου και τα ψάρια, τα οστρακοειδή και τα φυτικά πρωτεϊνικά και γαλακτοκομικά προϊόντα, για να μειώσετε τον κίνδυνο του διαβήτη».

Και πρόσθεσε:

«Παρόλο που πολλές μελέτες σε Δυτικές χώρες έχουν δείξει σταθερά ότι η κατανάλωση κόκκινου κρέατος πρέπει να μετριάζεται, αυτή η μελέτη έχει μεγάλη σημασία, καθώς βασίζεται στον τοπικό πληθυσμό και τα πρότυπα κατανάλωσης».

Οι ειδικοί προσπάθησαν επίσης να καταλάβουν γιατί το κόκκινο κρέας και τα πουλερικά μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο διαβήτη.

Διερεύνησαν τη σχέση μεταξύ της διατροφικής περιεκτικότητας σε αιμικό σίδηρο σε όλα τα κρέατα και του κινδύνου διαβήτη.

Ακόμη και αφότου έλαβαν υπόψη την περιεκτικότητα αιμικού σιδήρου, η σύνδεση μεταξύ κόκκινου κρέατος και διαβήτη παρέμεινε, γεγονός που υποδηλώνει ότι και άλλες χημικές ουσίες στο κόκκινο κρέας θα μπορούσαν να είναι υπαίτιες για τον κίνδυνο διαβήτη.

Αυτή είναι μια από τις μεγαλύτερες ασιατικές μελέτες που εξετάζουν την κατανάλωση κρέατος και τον κίνδυνο διαβήτη.

Άλλη πρόσφατη έρευνα είχε δείξει ότι το κόκκινο κρέας μπορεί να προκαλέσει εκκολπωματίτιδα του εντέρου.

(Πηγή πληροφοριών: express.co.uk)

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο