Το AP-0 αποτελεί την βρετανική απάντηση στα Pininfarina Battista, Rimac C_Two αλλά και στην επίσης βρετανικής υπηκοότητας Lotus Evija, στοχεύοντας να προσφέρει εξίσου καταιγιστικές όσο και αμιγώς ηλεκτρικές επιδόσεις σε μια πιο προσιτή τιμή σε σχέση με τα προαναφερθέντα μιας και, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, θα ξεκινά από τα 170.000 ευρώ.

Το σχεδιασμό του υπογράφει ο πρώην σχεδιαστής των Opel, ΒMW και Daewoo, Guy Colbourne ο οποίος επέλεξε την οδό του… εντυπωσιασμού όπως άλλωστε επιβάλλει το είδος.

Στα σχεδιαστικά στοιχεία που ξεχωρίζουν συγκαταλέγεται ένα θηριώδες αεροδυναμικό πτερύγιο όπως αυτά που «ενδημούν» στα πρωτότυπα που συμμετέχουν στο Le Mans, γυάλινη οροφή που παραπέμπει στο σχήμα της σταγόνας και ένα σετ τροχών αλουμινίου με ιδιαίτερο σχεδιασμό και διαμέτρημα 19 ίντσες για τον μπροστινό άξονα και 20 για τον πίσω.

Αφετηρία για το AP-0 αποτελεί ένα monocoque ανθρακονημάτινο πλαίσιο το οποίο συμβάλλει στον περιορισμό του συνολικού βάρους σε 1.200 κιλά, μέγεθος εντυπωσιακό με δεδομένο ότι το βάρος των μπαταριών του ηλεκτρικού hypercar ανέρχεται σε 550 κιλά. Για λόγους σύγκρισης, αξίζει να σημειωθεί ότι το αντίστοιχων προδιαγραφών Rimac C_Two είναι κατά περίπου 700 κιλά βαρύτερο με συνολικό βάρος 1.900 κιλά.

Αντιστοίχως σοφιστικέ είναι και οι υπόλοιπες προδιαγραφές του βρετανικού υπεραυτοκινήτου που αξιοποιεί ανάρτηση από διπλά ψαλίδια με αυτόματα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και διάταξη εμπνευσμένη από τα μονοθέσια της F1. Tα φρένα αποτελούνται από μεγάλου διαμετρήματος carbon κεραμικά δισκόφρενα με εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες για τον πίσω άξονα.

Η απόσταση από το έδαφος περιορίζεται σε μόλις 9,5 εκατοστά προς όφελος της παραγόμενης κάθετης δύναμης και των χαρακτηριστικών του AP-0 που χάρη στην αεροδυναμική σχεδίασή του υπόσχεται να μένει κολλημένο στην άσφαλτο υπό ακραία πίεση.

Σε αυτό συμβάλλουν και οι ιδιάζουσες αναλογίες του καθώς αν και το AP-0 έχει πλάτος αντίστοιχο μιας Lamborghini Aventador φτάνοντας τα 2,017 μ., το μήκος του δεν ξεπερνά αυτό ενός τυπικού μικρομεσαίου hatchback, σταματώντας στα 4,38 μέτρα.

Την ισχύ του η οποία διαμορφώνεται σε 650 ίππους και 580 Nm ροπής εξασφαλίζει ένα τοποθετημένο στον πίσω άξονα ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου απόδοσης 90 kWh τοποθετημένες χαμηλά στο πλαίσιο προς όφελος ενός όσο το δυνατόν χαμηλότερου κέντρου βάρους.

Σύμφωνα με τις συστάσεις το παραπάνω κινητήριο σύνολο υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,3 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα που ξεπερνά τα 305 χλμ./ώρα. Σε ό,τι αφορά την αυτονομία, αυτή ξεπερνά τα 500 χλμ. ενώ η επαναφόρτιση διαρκεί 15 λεπτά για το 80% της ενέργειας με υπερταχυφορτιστή CCS. Με συμβατικό σύστημα φόρτισης Type 2, το AP-0 θα χρειαστεί περίπου οκτώ ώρες για να αναπληρώσει το 80% της ενέργειας των μπαταριών του.

Καθ΄όλα αναμενόμενα, το εσωτερικό του δεν διαφέρει από την υπόλοιπη εικόνα του, όντας σχεδιασμένο με τις ίδιες ακριβώς προδιαγραφές… ελαφρότητας. Έτσι, τα bucket καθίσματα κατασκευάζονται επίσης από ανθρακόνημα ενώ το ίδιο ισχύει και για το τιμόνι που αποτελείται από ένα συνδυασμό αλουμινίου και ανθρακονήματος.

Οι δε διακόπτες ακολουθούν μια.. αφαιρετική προσέγγιση σχεδιασμού συμπεριλαμβανομένου του επιλογέα ταχυτήτων ενώ το σύνολο των λειτουργιών των περιφερειακών συστημάτων είναι διαχειρίσιμο μέσω ενός περιστροφικού επιλογέα ή/ και μέσω της οθόνης αφής στο κέντρο του ταμπλό.

Την high-tech όσο και λιτή εικόνα συμπληρώνει ένα επαυξημένης πραγματικότητας head-up display το οποίο μπορεί να παρέχει συμβουλές σε πραγματικό χρόνο για τα ιδανικά σημεία φρεναρίσματος και την ιδανική γραμμή οδήγησης, λειτουργώντας σαν εκπαιδευτής κατά την οδήγηση σε πίστα.

Επίσης, όλως παραδόξως για μια νεοσύστατη βρετανική φίρμα, το AP-0 αξιώνει την προσοχή του hypercar… περίγυρου και των δυνητικών αγοραστών του χάρη σε μια εμπεριστατωμένη λίστα εξοπλισμού ασφαλείας στην οποία περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, σύστημα αυτόνομης πέδησης, ενεργό cruise control και σύστημα διατήρησης της πορείας στην επιλεγμένη λωρίδα κυκλοφορίας.

Επίσης όπως σημειώνει η βρετανική φίρμα, τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας με τα οποία έχει εξοπλίσει το AP-0 επιδέχονται αναβάθμιση ώστε, στο μέλλον, να προσφέρουν δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 όταν αυτή κριθεί νόμιμη και εμπορικά διαθέσιμη.
Η παραγωγή του βρετανικού hypercar αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2021.

Γράψτε το σχόλιο σας