Αν και ένας τομέας στον οποίο η Fiat διαπρέπει είναι η κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων (A Segment) οι Ιταλοί ανακοίνωσαν ότι σχεδιάζουν την εγκατάλειψη της κατηγορίας, λόγω του αυξημένου κόστους εξέλιξης και του μειωμένου περιθωρίου κέρδους που αυτή επιτρέπει, στρέφοντας το κοινό προς τα supermini.

Αναλυτικότερα, όπως επεσήμανε ο επικεφαλής της FCA, Mike Manley, «στο κοντινό μέλλον θα επανεστιάσουμε στις μεγαλύτερης απήχησης, και υψηλότερου κέρδους κατηγορίες το οποίο συνεπάγεται την απομάκρυνση από τα minicars».

Αν και ο επικεφαλής της FCA δεν αποκάλυψε το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της συγκεκριμένης απόφασης, είναι δεδομένο ότι θα συνδεθεί και με τις εξελίξεις στην συμφωνία της FCA με την PSA.

Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να σημειώσουμε ότι παραδοσιακά η συγκεκριμένη κατηγορία την οποία η Fiat επιθυμεί να εγκαταλείψει είναι εκείνη όπου παραδοσιακά κρατάει τα σκήπτρα.

Εξίσου πραγματικό ωστόσο με την πρωτοκαθεδρία της Fiat στα minicars είναι το γεγονός ότι τόσο το 500 όσο και το Panda, από τα δημοφιλέστερα της κατηγορίας τους στην Ευρώπη, μετράνε ήδη 12 και 7 χρόνια πορείας αντίστοιχα χωρίς ουσιαστική αλλαγή.

Επίσης στο ιδανικό σενάριο που η Fiat θα επιθυμούσε να εξελίξει τους διαδόχους τους, οι αυστηρότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που πρόκειται να ισχύσουν από το 2021 θα σήμαινε σημαντικά αυξημένο κόστος εξέλιξης χωρίς η συγκεκριμένη κατηγορία να επιτρέπει υψηλό περιθώριο κέρδους εξ ου και προφανώς έχουμε να κάνουμε με ειλημμένη απόφαση η οποία δείχνει να αποτελεί ολοένα και συχνότερο φαινόμενο στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι ευρωπαϊκές πωλήσεις του Fiat 500 μειώθηκαν κατά 9% κατά τη διάρκεια του α΄εξαμήνου του 2019, αθροίζοντας σε 100.150 μονάδες ενώ αυτές της τρίτης γενιάς του Panda, αυξήθηκαν κατά 15% σε 105.534 μονάδες για το ίδιο διάστημα.

Με δεδομένο ότι τα παραπάνω μεγέθη κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητα μπορούν να θεωρηθούν συνυπολογίζοντας και τον χρόνο που έχουν διανύσει τα δύο μοντέλα, η Fiat θα πρέπει να αναπληρώσει το κενό και όπως δήλωσε ο Mike Manley, θα το κάνει με την επαναφορά ενός subcompact μοντέλου.

Για την ιστορία, αξίζει να σημειωθεί ότι την εν λόγω κατηγορία για λογαριασμό της Fiat εκπροσωπούσε μέχρι πριν ένα χρόνο το Punto, επίσης διαχρονικό best-seller των Ιταλών, το οποίο «έβγαλε από την πρίζα» ο αείμνηστος Sergio Marchionne θεωρώντας ότι οι πωλήσεις του δεν ήταν αρκετές για να δικαιολογείται η εξέλιξη μιας νέας γενιάς.

Έναυσμα για όλα τα παραπάνω, υπήρξε η ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων γ΄τριμήνου 2019 της FCA για την Ευρώπη όπου και αμερικανοιταλικός όμιλος κατέγραψε ζημιές ύψους 55 εκ. ευρώ, εξέλιξη που σύμφωνα με τον Mike Manley οφείλεται ακριβώς «στην υψηλή έκθεση στην μικρού περιθωρίου κέρδους κατηγορία των minicars».

Γράψτε το σχόλιό σας