Σε έντονο και κατηγορηματικό ύφος απάντησε το ψευδοκράτος στις καταγγελίες της Κυπριακής Δημοκρατίας μέσω της επιστολής της 11ης Οκτωβρίου 2019 προς τον Γ.Γ του ΟΗΕ για τις τουρκικές παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου (FIR) της Κύπρου.

Συγκεκριμένα, sigmalive.gr, ο «αντιπρόσωπος» των κατεχομένων στον ΟΗΕ, İsmet Korukoğlu, σε επιστολή του με ημερομηνία 24 Οκτωβρίου 2019, κάνει λόγο για «κυρίαρχο» FIR της «Τουρκικής Δημοκρατίας Βορείου Κύπρου», όπως αποκαλεί το ψευδοκράτος, και καλεί την ελληνοκυπριακή πλευρά να «σταματήσει μια τέτοια αντιπαραγωγική και ξεπερασμένη ρητορική», υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι «ο ομόλογός της είναι και ήταν ανέκαθεν η τουρκοκυπριακή πλευρά και όχι η Τουρκία».

Ολόκληρη η επιστολή, όπως τη δίνει στη δημοσιότητα η ιστοσελίδα sigmalive της Κύπρου

«Σύμφωνα με τις οδηγίες της κυβέρνησής μου [ψευδοκράτος], γράφω σε απάντηση της επιστολής της 11ης Οκτωβρίου 2019 που σας απευθύνθηκε από τον Ελληνοκύπριο εκπρόσωπο στη Νέα Υόρκη και κυκλοφόρησε ως έγγραφο του Συμβουλίου Ασφαλείας και της Γενικής Συνέλευσης (A / 74 / 495- S / 2019/809), η οποία, για άλλη μια φορά, στρεβλώνει τις πραγματικότητες. Για να θέσουμε τα πράγματα σε μια σειρά, θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σας στα ακόλουθα.

Αρχικά, όσον αφορά στους ισχυρισμούς για τις λεγόμενες «παραβιάσεις των διεθνών κανονισμών εναέριας κυκλοφορίας» και «παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου της Κύπρου», θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι οι πτήσεις στον κυρίαρχο εναέριο χώρο της Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου πραγματοποιούνται με την πλήρη γνώση και άδεια των αρμόδιων αρχών του κράτους, πάνω στις οποίες η κυβέρνηση της Ελληνοκυπριακής Δημοκρατίας στη Νότια Κύπρο δεν έχει δικαιοδοσία ή δικαίωμα να λέει οτιδήποτε.

Η αρχή πολιτικής αεροπορίας της Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου είναι ο μόνος αρμόδιος φορέας για την παροχή υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας και αεροναυτικών πληροφοριών εντός του εθνικού της εναέριου χώρου και οι ειδοποιήσεις προς τους αερομεταφορείς εκδίδονται σύμφωνα με το άρθρο 3 της Σύμβασης για τη Διεθνή Πολιτική Αεροπορία (Σύμβαση του Σικάγου).

Οι ψευδείς ισχυρισμοί, επίσης, στις προαναφερθείσες επιστολές σχετικά με τη χρήση τουρκοκυπριακών λιμένων είναι επίσης αβάσιμοι, δεδομένου ότι η κυβέρνηση της ελληνοκυπριακής διοίκησης [όπως αποκαλεί την Κυπριακή Δημοκρατία] δεν έχει δικαιοδοσία ούτε δικαίωμα λόγου στη Βόρεια Κύπρο. Επιπλέον, οι ισχυρισμοί αυτοί αγνοούν τις σημερινές πραγματικότητες, δηλαδή την ύπαρξη δύο ανεξάρτητων, αυτοδιοικούμενων κρατών στην Κύπρο, όπου κάθε ένα ασκεί κυριαρχία εντός της αντίστοιχης επικράτειάς του.

Όσον αφορά στις ψευδείς δηλώσεις σχετικά με το αεροδρόμιο Ercan στον Βορρά, θα πρέπει να επαναληφθεί ότι το τεχνολογικά αναβαθμισμένο κέντρο ελέγχου της περιοχής Ercan και ο αερολιμένας στη Βόρεια Κύπρο παρέχουν τακτικά, αξιόπιστα και ασφαλή δρομολόγια εναέριας κυκλοφορίας μετά την άρνηση της ελληνοκυπριακής πλευράς το 1977 για την παροχή υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας στο βόρειο τμήμα του νησιού, σύμφωνα με την πολιτική απομόνωσης του τουρκοκυπριακού λαού.

Από τότε όλες οι πτήσεις εντός του κυρίαρχου εναέριου χώρου της Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου πραγματοποιήθηκαν με πλήρη γνώση και άδεια του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας της Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου, επί της οποίας έχει πλήρη δικαιοδοσία και έλεγχο.

Επιπλέον, η άδικη απομόνωση που επιβάλλεται στους Τουρκοκύπριους, την οποία η ελληνοκυπριακή πλευρά επιχειρεί να ενισχύσει, παρουσιάζοντας μονομερώς όλους τους αεροπορικούς και θαλάσσιους λιμένες της Βόρειας Κύπρου ως «παράνομους», παραβιάζει πλήρως το διεθνές δίκαιο και είναι ασυμβίβαστη με την πρόσκληση του τότε Γενικού Γραμματέα, Κόφι Ανάν, στην έκθεσή του προς το Συμβούλιο Ασφαλείας της 28ης Μαΐου 2004 (S / 2004/437), όπου δήλωσε σαφώς: «Ελπίζω ότι [τα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας] σε όλα τα κράτη θα συνεργαστούν τόσο σε διμερές επίπεδο όσο και σε διεθνείς οργανισμούς για να εξαλείψουν περιττούς περιορισμούς και φραγμούς που έχουν ως αποτέλεσμα την απομόνωση των Τουρκοκυπρίων και την παρακώλυση της ανάπτυξής τους, θεωρώντας ότι μια τέτοια κίνηση είναι σύμφωνη με τα ψηφίσματα 541 (1983) και 550 (1984)».

Η νομοθεσία της Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου για την αεροναυτική ασφάλεια πληροί όλες τις προδιαγραφές και τις συστάσεις του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας, διασφαλίζοντας την αεροπορική εγγύηση και ασφάλεια ρυθμίζοντας όλες τις πτυχές της πολιτικής αεροπορίας, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας αεροδρομίων, της διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας κ.λπ. Όλα τα αεροδρόμια στη Βόρεια Κύπρο συμμορφώνονται πλήρως με τα διεθνή πρότυπα και έχουν πραγματοποιηθεί οι απαραίτητες αναβαθμίσεις για να συμβαδίσουν με την αναπτυσσόμενη τεχνολογία.

Επιπλέον, ο αριθμός των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας αυξήθηκε ανάλογα με τον αυξανόμενο αριθμό πτήσεων κατά τη διάρκεια των ετών και το κέντρο ελέγχου της περιοχής Ercan βρίσκεται σε τακτική και στενή συνεργασία με το κέντρο ελέγχου της περιοχής της Άγκυρας, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφαλής διεξαγωγή όλων των πτήσεων στην περιοχή.

Μόνο το 2018, ο αριθμός των επιβατών, ο οποίος χρησιμοποίησε το αεροδρόμιο Ercan, ήταν 4.020.229. Επιπλέον, το 2018, 26.817 αεροπλάνα χρησιμοποίησαν το αεροδρόμιο Ercan για την άφιξη και την αναχώρηση και 218.065 αεροπλάνα χρησιμοποίησαν τον εναέριο χώρο Ercan. Εν προκειμένω πρέπει, επίσης, να τονιστεί ότι η τουρκοκυπριακή πλευρά δεσμεύεται να υποστηρίξει τα υψηλότερα πρότυπα στον τομέα της ασφάλειας της αεροναυτιλίας σε πλήρη συμμόρφωση με τη Σύμβαση του Σικάγο του 1944 και ότι είναι έτοιμη να συνεργαστεί με τις ελληνοκυπριακές αρχές για αυτό το πολύ σημαντικό ζήτημα.

Αξιοποιώντας την παρούσα ευκαιρία, θα ήθελα να καλέσω την ελληνοκυπριακή πλευρά να σταματήσει μια τέτοια αντιπαραγωγική και ξεπερασμένη ρητορική και να της υπενθυμίσω ότι ο ομόλογός της είναι και ήταν ανέκαθεν η τουρκοκυπριακή πλευρά και όχι η Τουρκία».

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο