Στις 24 Οκτωβρίου ανοίγει η αυλαία η έκθεση του Τόκυο όπου η ιαπωνική φίρμα έχει ήδη ανακοινώσει την πρεμιέρα δύο ηλεκτρικών πρωτοτύπων, των Toyota LQ και Lexus EV.

Αν και προς το παρόν, οι Ιάπωνες δεν έχουν διευκρινίσει το πόσο κοντά ή πόσο μακριά βρίσκονται αυτά τα δύο πρωτότυπα, από τη δεδομένη «έξοδό» τους στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και το λανσάρισμα αντίστοιχης τεχνολογίας μοντέλων, σύμφωνα με πληροφορίες από το εσωτερικό του ιαπωνικού ομίλου, οι γκάμες των Toyota και Lexus θα αποκτήσουν τρεις αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις έως το 2021.

Παράλληλα με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, οι Ιάπωνες θα αυξήσουν περαιτέρω και τις plug-in υβριδικές εκδόσεις στην γκάμα τους όπως άλλωστε αποκάλυψε το πρόσφατο παράδειγμα του RAV4 το οποίο, με αφετηρία την προσεχή έκθεση του Los Angeles που ξεκινά στις 19 Νοεμβρίου, πρόκειται να αποκτήσει μια αντίστοιχη έκδοση.

Επί του παρόντος η Lexus δεν έχει ανακοινώσει το πότε ακριβώς θα προχωρήσει σε μια αντίστοιχη κίνηση, επισημαίνοντας ότι θα το πράξει όταν ωριμάσουν οι συνθήκες. Σε κάθε περίπτωση αξίζει να σημειωθεί ότι η επικρατέστερη εκδοχή είναι ότι μετά την πρεμιέρα της plug-in υβριδικής έκδοσης του Toyota RAV4, το σύνολο θα «περάσει» και στην γκάμα του Lexus NX, δημιουργώντας μια αντίστοιχων προδιαγραφών έκδοση.

Ο εξηλεκτρισμός της γκάμας, ανεξαρτήτως της τεχνολογίας που θα αξιοποιηθεί κατά περίπτωση, είναι απαραίτητος εν όψει των αυστηρότερων ορίων για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα οι οποίες, από το 2021, θα διαμορφωθούν σε 95 γρ./χλμ.

Υπενθυμίζεται επίσης ότι το συγκεκριμένο όριο αφορά τα πωληθέντα οχήματα και όχι τις τεχνολογίες που θα μένουν στα «ράφια» των εταιρειών, καθώς προκειμένου οι εταιρείες να μην πληρώνουν πρόστιμα θα πρέπει ο μέσος όρος εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των πωληθέντων οχημάτων τους ανά έτος να μην ξεπερνά τον «μαγικό» αριθμό των 95 γρ./χλμ.

Επίσης δεδομένο είναι ότι η Toyota, χάρη στην πρώιμη υιοθέτηση της υβριδικής τεχνολογίας σε ένα ευρύ φάσμα μοντέλων, βρίσκεται, με εξαίρεση τις αμιγώς «ηλεκτρικές» Tesla και smart, σε πλεονεκτική θέση έναντι των υπολοίπων αυτοκινητοβιομηχανιών στην «μάχη» του διοξειδίου του άνθρακα.

Ενδεικτικά, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά στέλεχος της Lexus αναφερόμενος στην αυτοκινητιστική δραστηριότητα του ομίλου Toyota: «βρισκόμαστε σε πολύ καλό δρόμο σε ό,τι αφορά τους περιορισμούς και τους στόχους του 2021».

Για του λόγου το ακριβές,  σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics για το 2018, ο μέσος όρος εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων Toyota διαμορφώθηκε σε 99,9 γρ./χλμ. κάτι που σημαίνει ότι οι Ιάπωνες δεν χρειάζεται να διανύσουν τεράστια απόσταση για την επίτευξη των νόμιμων ορίων του 2021.

Επίσης, όπως επεσήμανε ο Naohisa Hatta, επικεφαλής μηχανικός για το Lexus RX: «ο πυρήνας για την plug-in τεχνολογία υφίσταται ήδη. Το θέμα είναι το πότε το συγκεκριμένο είδος τεχνολογίας θα θεωρηθεί και μια εμπορικά βιώσιμη πρόταση».

Πέρα ωστόσο από τα νέα όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τον τρόπο επίτευξης τους από τους Ιάπωνες, στελέχη του ομίλου Toyota έχουν επισημάνει και μια ακόμα πτυχή σε ό,τι αφορά, ειδικά, την plug-in υβριδική τεχνολογία, αναδεικνύοντας ότι η μάχη για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα δεν θα πρέπει να αφορά μόνο τους «τύπους».

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι βάσει έρευνας που εκπονήθηκε από τον όμιλο Toyota για την χρήση plug-in υβριδικών, η συντριπτική πλειονότητα των χρηστών αντίστοιχης τεχνολογίας αυτοκινήτων, είναι, αρχικά, αρκετά συνεπείς με την επαναφόρτιση των μπαταριών. Όσο, ωστόσο, περνάει ο καιρός η συγκεκριμένη συνήθεια εκλείπει με αποτέλεσμα την μείωση στην εξοικονόμηση ενέργειας.

Παράλληλα, σύμφωνα με την ίδια έρευνα του ομίλου Toyota, οι εταιρικοί χρήστες που έχουν αποκτήσει αυτοκίνητα plug-in τεχνολογίας  προτιμούν την χρήση κάποιας εταιρικής πιστωτικής κάρτας για τον ανεφοδιασμό των αυτοκινήτων τους με καύσιμο παρά την πιο χρονοβόρα επαναφόρτιση των μπαταριών με αποτέλεσμα σε μεγάλο βαθμό να «ακυρώνουν» τον λόγο ύπαρξης της συγκεκριμένης κατηγορίας αυτοκινήτων.

 

 

 

 

Γράψτε το σχόλιο σας