Ένα αμιγώς ηλεκτρικό και αυτόνομο πρωτότυπο θα παρουσιάσει η ιαπωνική φίρμα στην επικείμενη έκθεση του Τόκυο που ανοίγει στις 24 Οκτωβρίου και θα διαρκέσει έως τις 4 Νοεμβρίου.

Το Toyota LQ το οποίο θα παρουσιαστεί στην επικείμενη έκθεση της ιαπωνικής πρωτεύουσας σχεδιάστηκε υπό το σκεπτικό να αποτυπώσει το όραμα της Toyota για την αυτόνομη οδήγηση καθώς εξοπλίζεται με μια αντίστοιχη σουίτα συστημάτων που του εξασφαλίζουν αυτονομία επιπέδου 4, αξιοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη η οποία εκτός από τις σκληροπυρηνικές λειτουργίες που αφορούν την οδήγηση, επιφορτίζεται και με την ευεξία του οδηγού και την παροχή μιας εξατομικευμένης εμπειρίας οδήγησης.

Σύμφωνα με τις συστάσεις, το Yiu, όπως αποκαλεί η Toyota την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να προσαρμόσει τον εσωτερικό φωτισμό, να διαχέει άρωμα στον θάλαμο και να ρυθμίζει τον κλιματισμό βάσει της συναισθηματικής κατάστασης του οδηγού την οποία φυσικά συμπεραίνει από τον τρόπο που οδηγεί.

Το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης μπορεί, βάσει των δεδομένων που συλλέγει από την πληθώρα εξωτερικών αισθητήρων, να επιλέξει μουσική αναλόγως με τη διαδρομή, ενώ φυσικά προσφέρει όλες τις συνήθεις πληροφορίες και ενδείξεις που αφορούν τις κυκλοφοριακές συνθήκες και τα σημεία ενδιαφέροντος τα οποία και πάλι καθορίζονται και υποδεικνύονται βάσει των συνηθειών και προτιμήσεων του οδηγού.

Εκτός από τις lifestyle πτυχές του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης, το LQ μπορεί να αναλάβει εξολοκλήρου τον έλεγχο χωρίς να απαιτείται επιτήρηση από μέρους του οδηγού κατά την κίνηση σε αυτοκινητοδρόμους, διασφαλίζοντας επίσης την αποτροπή ατυχημάτων, ανεξαρτήτως πεδίου κίνησης και διαδρομής.

Παράλληλα το LQ διαθέτει σύστημα αυτόνομης στάθμευσης το οποίο αξιοποιώντας ραντάρ, σόναρ, κάμερες και ένα δισδιάστατο σύστημα χαρτογράφησης μπορεί να σταθμεύσει τον εαυτό του αλλά και να επιστρέψει στον οδηγό του, στοιχείο που σύμφωνα με την Toyota μπορεί να συμβάλλει στη διευκόλυνση ατόμων που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα.

Το σύστημα αυτόνομης στάθμευσης έχει επίσης και ένα ακόμα πλεονέκτημα καθώς μπορεί να μειώσει τον απαιτούμενο χώρο που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο να σταθμεύσει. Για την ακρίβεια το LQ χρειάζεται μόλις 20 εκατοστά επιπλέον του μήκους του για να σταθμεύσει και χωρίς τις… ανεπιθύμητες επιπτώσεις που ενδεχομένως θα έχει μια αντίστοιχη απόπειρα από τον μέσο οδηγό.

Με βάση την ευεξία του οδηγού έχουν σχεδιαστεί και τα καθίσματα τα οποία διαθέτουν κλιματισμού και μαξιλαράκια που φουσκώνουν ή ξεφουσκώνουν αναλόγως με τη στάση σώματος του οδηγού και στόχο τη βελτιστοποίησή της.

Στα χαρακτηριστικά του συγκαταλέγεται επίσης και head-up display επαυξημένης πραγματικότητας το οποίο προβάλλει όλες τις ζωτικές πληροφορίες από την ταχύτητα και την οδική σήμανση έως τις οδηγίες από το σύστημα πλοήγησης σε «βάθος» 41 μέτρων προκειμένου να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Τέλος, το εσωτερικό του LQ διαθέτει κρυφό φωτισμό από LED στο πάτωμα αλλά και στην οροφή ο οποίος μεταβάλλεται αν κάποιος από τους επιβαίνοντες «ζητήσει» κάτι από το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι πέρα από την παρουσία του στην επικείμενη ιαπωνική έκθεση το Toyota LQ, θα είναι διαθέσιμο για test-drive από επιλεγμένο κοινό στο Τόκυο από τον προσεχή Ιούνιο έως τον Σεπτέμβριο.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο