Αν και η ηλεκτροκίνητη παραλλαγή του μικρότερου SUV των Σουηδών δεν αναμένεται να διαφοροποιηθεί σημαντικά σε επίπεδο σχεδίασης από τις μέχρι σήμερα γνωστές εκδοχές του XC40, θα υπάρξουν ορισμένες «κρίσιμες» διαφορές για τις οποίες η Volvo επιχειρεί να δώσει μια πρώτη γεύση με μια σειρά σκίτσων που φιλοδοξούν να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον μέχρι την επίσημη πρεμιέρα του στις 16 Οκτωβρίου.


Πρώτη και σημαντικότερη από τις κρίσιμες διαφορές, η απουσία εξατμίσεων στο ανασχεδιασμένο πίσω τμήμα καθώς και η κλειστή «γρίλια» στο μπροστινό τμήμα. Επίσης, απουσία ενός συμβατικού κινητήρα εσωτερικής καύσης, κάτω από το καπό θα δημιουργηθεί δευτερεύον χώρος αποθήκευσης με όγκο 30 λίτρων.

Όπως επίσης ενημερώνει η Volvo, το ηλεκτροκίνητο XC40 θα είναι διαθέσιμο σε οκτώ διαφορετικές αποχρώσεις οι οποίες θα συνδυάζονται de facto με μαύρη οροφή. Την εικόνα θα συμπληρώσουν δύο επιλογές από νέου σχεδιασμού και βελτιστοποιημένες αεροδυναμικά ζάντες 19 ή 20 ιντσών.

Το εσωτερικό δεν θα αποτελέσει εξαίρεση από τις διαφοροποιήσεις καθώς θα ενσωματωθεί ένα νέο interface ενώ, πιστό στον πιο φιλικό προς το περιβάλλον προσανατολισμό της έκδοσης, τα πατάκια αλλά και άλλα στοιχεία του θαλάμου επιβατών θα κατασκευάζονται από ανακυκλωμένα υλικά.

Πλην των ορατών διαφοροποιήσεων και των αθέατων αλλαγών που, σε ό,τι αφορά τις προδιαγραφές που θα εξασφαλίσουν, θα γίνουν γνωστές στην πρεμιέρα του, αξίζει να σημειωθεί ότι τo ηλεκτροκίνητο XC40 πιστό στην παράδοση που έχει δημιουργήσει η σουηδική φίρμα, υπόσχεται να είναι «ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στο δρόμο» χάρη σε μια σειρά ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και παρά τις προκλήσεις που δημιουργεί η απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Για την ακρίβεια, όπως έχει ήδη γνωστοποιήσει η Volvo, το XC40 θα διαθέτει κλωβό ασφαλείας από αλουμίνιο που θα περιβάλλει τον θάλαμο επιβατών αλλά και τις μπαταρίες.

Παράλληλα σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των μπαταριών θα δημιουργηθεί μια επιπλέον ζώνη παραμόρφωσης γύρω τους, δηλαδή στο πάτωμα του XC40 όπου και θα τοποθετούνται. Επίσης, κατά δήλωση του κατασκευαστή, η θέση των μπαταριών αναμένεται να εξασφαλίσει χαμηλότερο κέντρο βάρους και κατ΄επέκταση να συμβάλλει στην αποτροπή του ενδεχόμενου ανατροπής.

Επιπλέον το XC40  θα διαθέτει ενισχυμένο πλαίσιο στο μπροστινό τμήμα προκειμένου να αντισταθμιστεί η «έλλειψη» θερμικού κινητήρα, ενώ όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ανασχεδιασμένο θα είναι και το πίσω υποπλαίσιο προκειμένου να βρεθεί χώρος για την φιλοξενία του ηλεκτρικού μοτέρ.

Επίσης, στις προδιαγραφές ασφαλείας του ηλεκτρικού XC40 θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς ότι η νέα έκδοση του σουηδικού crossover θα είναι η πρώτη που θα επωφεληθεί από την αναβαθμισμένη σουίτα συστημάτων ασφαλείας της Volvo η οποία επιγράφεται ως Advanced Driver Assistance και η οποία πέρα από τις βελτιώσεις σε επίπεδο λογισμικού, αυξάνει την ποσότητα καμερών, ραντάρ και αισθητήρων και κατ΄επέκταση την αποτελεσματικότητα του συστήματος που αποτελεί τη βάση για τα πλήρως αυτόνομα οχήματα του μέλλοντος.

Σε ό,τι αφορά τώρα τον πυρήνα της έκδοσης, το ηλεκτρικό σύνολο, η Volvo έχει αφήσει να εννοηθεί μέσω των σκίτσων ότι θα αποτελείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα για κάθε άξονα, διάταξη η οποία θα εξασφαλίζει στο XC40 de facto τετρακίνηση.

 

Γράψτε το σχόλιο σας